חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות חולון בת ים >>

חולון: להתנתק זה להתחבר מחדש

 

לקראת פתיחת שנת הלימודים תערוך עיריית חולון כנס מיוחד לצוותים החינוכיים בעיר שיעסוק באתגרים העומדים בחינוך ”דור המסכים”

 

העידן בו כולנו מבלים זמן רב במציאות וירטואלית מקבילה מציב אתגרים לא פשוטים בפני אנשי החינוך. כיצד ממשיכים ללמד ולהיות רלבנטיים עבור "דור המסכים"? מה תפקידו של המחנך בעולם של מידע אינסופי והיעדר גבולות ברורים? על נושאים אלה ועוד יעסוק כנס החינוך של חולון שייערך בשבוע הבא למאות מנהלים ואנשי חינוך בעיר.

סיוון רהב מאיר, עיתונאית, כתבת חדשות ופובלציסטית,  תנחה את הכנס ותציף את השאלות האם הולך ופוחת הדור? האם זהו דור מכור? דרור גלוברמן,  עיתונאי ומוסיקאי, ששימש ככתב לענייני תרבות וטכנולוגיה בחברת החדשות ומגיש תכנית אקטואליה טכנולוגית ב"קשת", ירצה על התנהגות ותרבות בני האדם בעידן דיגיטלי ותחת ’מתקפה’ טכנולוגית. לדבריו "אנחנו אנשים מכורים לא משום שאנחנו אנשים טיפשים אלא כי מישהו עושה עלינו מניפולציה". הוא יחבר את הטכנולוגיה לחינוך ומה עושים עם המציאות החדשה של התקשורת.

פאנל מקצועי יעסוק בבעיית ההתמכרות למסכים, בהשפעות היומיומיות שכולנו חווים ותיבחן השאלה האם התקופה משתנה ועלינו להשתנות איתה? האם אנחנו, דור ה-, מקובעים ואולי אנחנו לא רואים משהו שדור ה- רואה?

בחלקו השני של הכנס תציג הכתבת לענייני חינוך בחברת החדשות, יעל אודם, את כתבתה על מיזם חדש של טלפונים טיפשים לילדים וההצלחה של מיזם זה ובסיומה תראיין את ד"ר יוסי חלמיש, מומחה לחקר המוח, על כלים לאימון המוח.   בתום הריאיון יציג נועם מנלההחוקר את השפעת הטכנולוגיה והרשתות השיתופיות על חדשנות עסקית וארגונית, הרצאה חדשה המאתגרת אותנו לראות נתיבים חדשים. מה שמרתק אותו במיוחד,  הוא האופן שבו העולם הדיגיטלי בכלל והרשתות החברתיות בפרט מעצבים את התודעה האנושית, תוך שהם חותרים תחת התפיסות הבסיסיות בכל תחום חיים. צונאמי תודעתי שמאיים על עולם החינוך, הפיקוד, השיווק, הרפואה, האקדמיה, מוסד המשפחה ובעצם מה לא.

בחלק האמנותי יופיעו ילדי חולון וכן עילי בוטנר וילדי החוץ.

אריאלה קידר, ראש מינהל החינוך העירוני: "באמצעות הכנס, המצטרף לפעולות נוספות, אנשי החינוך של חולון ממשיכים לקבל העשרה מקצועית ודנים בסוגיות הכי חמות בתחום החינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרבה וזאת על מנת לתת את המענה הטוב ביותר לילדי העיר".

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים