חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

בת ים: רובוט בא לגן

 

לראשונה בארץ רובוט מסוג ”טימיו” שולב בתכנית הלימודים לגיל הרך בבת ים

 

הדס קרן, הגננת בגן עוגן בבת ים הכניסה לתוכנית הלימודים בגן רובוט בשם "טימיו". הרובוט הינו פיילוט לחינוך טכנולוגי מבוסס רובוטיקה לגיל הרך, שמופעל לראשונה בגן עוגן בבת-ים. עד היום הרובוט שולב רק בתוכנית הלימודים בבתי ספר  יסודיים בישראל.

במסגרת הפיילוט בגן, הילדים עובדים על רובוטי "טימיו" שפותחו במיוחד בטכניון השוויצרי כדי לאפשר לילדים לחקור עולמות טכנולוגיים מתקדמים בסביבה מהנה ומעשירה, ולגננת להעביר פדגוגיה ממגוון עולמות תוכן תוך כדי עבודה עם הרובוטים.

הדס קרן, הגננת מספרת: "רעיון הרובוטיקה בגן עלה במוחי עוד בחופשת הקיץ כאשר נחשפתי לפרויקט רובוטיקה בבתי הספר והבנתי שחדשנות טכנולוגית לא רק יכולה להיות כלי חינוכי ולימודי אלא בעידן שלנו, חייבת  להיות כזו.

הילדים נולדים לעולם מתקדם טכנולוגית ומגיל צעיר מאוד נחשפים לכלים כמו מחשבים, מחשבי מגע וטלפונים חכמים והרובוטים מהווים כלי מרתק עבורם, מתוך עולמם, ללמידה של תחומים הלקוחים מתוכנית הליבה כמו מתמטיקה ואוריינות אך גם למיומנויות הקשורות בכישורי חיים ובתהליכי חשיבה כמו עבודת צוות, חשיבה מדרגה ראשונית לצד חשיבה מדרגה גבוהה, שיתוף פעולה ושאלת שאלות.

מתוך הניסיון בפיילוט, אני יכולה להעיד כי ההתרחשויות הללו יוצרות בגן שפה ופרויקט הרובוטיקה תורם ליצירת אקלים גן מיטבי בגן."

הפיילוט מהווה אבן דרך בחדשנות פורצת דרך בחינוך של ילדי ישראל, מכיוון שהוא פותח ערוץ חדש של חינוך טכנולוגי, המאפשר לגננות העברת ידע בצורה מהנה ומשחקית המושכת את הילדים, לצד חשיפה לטכנולוגיה מתקדמת כבר בגיל הרך. 

המחלקה לגיל הרך של עיריית בת ים, בהובלת מירב הראל, מעניקה רוח גבית לפרויקט הרובוטיקה החדש בגן, ובוחנת את הרחבתו לגנים נוספים בעיר בעתיד. הילדים מבצעים עם הרובוטים פעולות רבות כמו: ציור ציורים, בניית מסלולים, ואפילו תכנות של הרובוט לפעולות שונות כמו: לבעוט בעיטות עונשין.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים