חיפוש
 
לדף הבית >>     לשכת המסחר >>

לשכת המסחר ירושלים פותחת שלוחתה בתורכיה !

 

  בטקס חגיגי בבית לשכת המסחר ירושלים רגע לפני נסיעת ראש הממשלה בנימין נתניהו לפגישה עם נשיא תורכיה, רג’פ טאיפ ארדואן בתורכיה

 

נסיעה שנדחתה ואמורה להתקיים לקראת חודש ספטמבר-אוקטובר 2023, נחתם הסכם שיתוף פעולה והקמת שלוחת לשכת המסחר בתורכיה אשר תהווה מרכז סחר בין חברות ישראליות לחברות תורכיות. ההסכם נחתם בין הממונה על היחסים הבינלאומיים בלשכת המסחר ירושלים מר דרור אטרי לבין נשיא איגוד אנשי העסקים התורכי האמריקאי לשעבר ויו"ר מוצעת המנהלים של חברת לקטון אחזקות בע"מ המתמחה בתחום הקוסמטיקה והבשמים מר עלי עוסמאן אקאט.

האירוע התקיים במעמד בכירי המשק הישראלי והתורכי. שלאחריו התקיימה פגישה עם שר החוץ הישראלי אלי כהן שבירך על קידום הסכם שיתוף הפעולה והדגיש את החשיבות אותה רואה ישראל בהעמקת קשרי הידידות והמסחר בין המדינות.

  

ההסכמים פותחים בפני המגזר העסקי בשתי המדינות אפשרויות להגביר ולהרחיב את הקשרים העסקיים ולטפח קשרים חדשים.

  על פי תנאי ההסכם, יקודמו מחקרים משותפים המזהים סקטורים בעלי אינטרס הדדי; יצרנו פורום עסקים שנתי משותף; יארגנו משלחות עסקית וביקורים הדדיים; יתמכו בפיתוח עסקים חדשים,

 חברות סטארט-אפ ועוד. כמו כן  ,שיתוף פעולה בתחומים כגון מחקר, הזדמנויות עסקיות, נטוורקינג ,בוררות, גישור, חינוך, שילוב נשים בעסקים ,שיטות עבודה מומלצות, קיימות, רגולציה ועוד.

משלחת אנשי עסקים בכירים הגיעו מטורקיה למפגש עם בכירי המגזר העסקי בישראל וחתמה על הסכם לשיתוף פעולה. בשנה האחרונה חל זינוק של כ-35% בהיקף הסחר בין המדינות ,לעומת שנת 2020, והוא עמד על 6.7 מיליארד דולר.

שר החוץ אלי כהן : "ישראל רואה בתורכיה ידידה חשובה לקידום הסחר והכלכלה בין המדינות, שיתוף הפעולה שנרקם הוא צעד חשוב להעמקת קשרי הידידות והמסחר ואנו מברכים על כך".

ממונה יחסים הבינלאומיים בלשכת המסחר י-ם דרור אטרי: "תורכיה היא אחת ממדינות המפתח ביחסי ישראל עם מרחב המזרח התיכון. לשכת המסחר רואה עצמה כגשר של שלום כלכלי של ישראל עם ידידנו בעולם. רבים מחברנו במגזר העסקי בישראל רואים בידידנו במגזר העסקי בתורכיה שותפים מלאים לעשיית עסקים בתחומים רבים ואנו כאן על מנת להנגיש להם את האפשריות הרבות שהמדינות ישראל ותורכיה יכולים לקדם יחדיו."

נשיא איגוד אנשי העסקים התורכי האמריקאי לשעבר ויו"ר מועצת המנהלים של חברת לקטון אחזקות בע"מ המתמחה בתחום הקוסמטיקה והבשמים מר עלי עוסמאן אקאט: "תודה לכם חברים על הזכות לקדם שיתוף פעולה יחדיו, בהתחשב בכך שירושלים משמשת כנקודת התכנסות משותפת לכל הדתות, ומתוך הכרה בעקרון המשותף של סחר אתי ורווחים חוקיים בין דתות שונות. היוזמה המבורכת של לשכת המסחר ירושלים להקמת סניף בתורכיה חורגת מטיפוח שיתוף הפעולה בין ישראל לתורכיה; הוא מדגים את המסר האוניברסלי הטמון בעיר הקדושה הזו. כתוצאה מכך, פיתוח וכינון יחסי מסחר בין שתי המדינות לא רק מחזקים את הקשרים הכלכליים אלא גם מקיימים את ערכי ירושלים וכל הדתות. מרכז הסחר הזה לא רק מציג מודל שיתוף פעולה בר-קיימא ואתי הן לישראל והן לתורכיה, אלא גם תורם למשמעות הרוחנית של העיר היסטורית זו."

סגן נשיא לשכת המסחר עו"ד חגי אברהמי : "ההסכם אליו הגענו הינו תולדה של עבודת מטה מעמיקה של מספר חודשים שבמסגרתו הוקמו המשרדים אשר ישמשו את שלוחת לשכת המסחר באיסטנבול, בתורכיה ויהווה מרכז סחר אשר ייתן מענה לביקוש הולך וגובר מצד חברות ישראליות המעוניינות למצוא שותפים עסקיים בתורכיה ואנו סבורים שהקשר היפה שנרקם כאן יוביל לשיתופי פעולה עסקים פורים בין המדינות . תודה לכל שותפנו להסכם בתורכיה וישראל. "

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים