חיפוש
 
לדף הבית >>     buypost תוכן שיווקי >>

השקעה אלטרנטיבית – מחיר ודוגמאות

 

כסף ששוכב בבנק אינו רק פוטנציאל מבוזבז, אלא גם הפסד כלכלי ממשי. ערכו של הכסף בעו”ש יורד בהדרגה בעקבות האינפלציה, כך שלא די שהוא לא גדל - הוא אפילו לא שומר על ערכו. מסיבה זו אנשים נוטים להשקיע את הכסף שלהם במקומות שונים, ובמאמר זה נתמקד בעולם ההשקעות האלטרנטיביות

 

כסף ששוכב בבנק אינו רק פוטנציאל מבוזבז, אלא גם הפסד כלכלי ממשי. ערכו של הכסף בעו"ש יורד בהדרגה בעקבות האינפלציה, כך שלא די שהוא לא גדל - הוא אפילו לא שומר על ערכו. מסיבה זו אנשים נוטים להשקיע את הכסף שלהם במקומות שונים, ובמאמר זה נתמקד בעולם ההשקעות האלטרנטיביות. 

מהי השקעה אלטרנטיבית

בעבר תיקי השקעות היו מורכבים ממניות בבורסה, או מהשקעות בעלות קורלציה גבוהה לתחום זה, כגון אגרות חוב, מט"ח, וכדו’. לאחר המשבר הכלכלי שפרץ ב-2008 התרחבה המגמה המעודדת פיזור השקעות וסיכונים בצורה רחבה, כך שתיק ההשקעות יכלול גם תחומים שאינם מושפעים מתנודות הבורסה בצורה משמעותית. השקעות אלטרנטיביות אם כן, הן אפיקי השקעה שאינם פועלים על פי תנודות הבורסה בקורלציה גבוהה, כגון השקעות נדל"ן (בארץ או בחו"ל), קרנות גידור, אפיקי השקעה פרטיים וכדו’. צירוף השקעות אלטרנטיביות לתיק ההשקעות מבטיח יציבות יחסית בתיק ההשקעות, גם במקרים בהם הבורסה צונחת.

השקעה אלטרנטיבית – מחיר

בנוסף ליציבות ופיזור הסיכונים שהצגנו לעיל, השקעות אלטרנטיביות הן תחום השקעות נחשק עקב התשואה הגבוהה יחסית הנמצאת בתחום זה. התשואה בשוק ההון משתנה בהתאם לתנודות השוק, אולם ככלל היא נמוכה יותר מהתשואה המושגת בהשקעות אלטרנטיביות. עם זאת, השקעות אלטרנטיביות אינן מתאימות לכל אדם, וישנם מחירים מסוימים לבחירה בהליך השקעה אלטרנטיבית , למשל:

  • בשנים האחרונות מחיר הכניסה לעולם ההשקעות האלטנרטיביות ירד מעט, כך שגם משקיעים בינוניים יכולים להיכנס לעולם ההשקעות האלטרנטיביות ולהתחיל להרוויח. עם זאת, סכום ההשקעה המינימלי עדיין גבוה יחסית, והוא עומד על כמה מאות אלפי שקלים לפחות (משתנה על פי סוג ההשקעה).
  • בניגוד להשקעות בשוק ההון הניתנות למכירה או לשינוי בכל רגע, השקעות אלטרנטיביות נחשבות להרבה פחות נזילות, והן מכוונות לטווח הארוך. הסיבה לכך היא כפולה:
    א. מדובר על פי רוב בהשקעות בפרויקטים או בתהליכים ארוכים.
    ב. שוק הקונים מצומצם יותר, וממילא אפשרויות המכירה הן מצומצמות יותר. 

עם זאת, חשוב לציין שעולם ההשקעות האלטרנטיביות הולך ומתפתח בקצב מהיר, עקב פיתוחן של פלטפורמות חדשות, ומכשירים פיננסיים ההולכים ונעשים נפוצים בקצב מסחרר. מסתבר מאד שבשנים הקרובות מחסומי הכניסה לעולם ההשקעות האלטרנטיביות יילכו ויירדו, ויותר ויותר לקוחות יבחרו להשקיע בתחומים אלה. 

השקעות אלטרנטיביות נפוצות

להלן נמנה מספר דוגמאות נפוצות להשקעות אלטרנטיביות, אולם חשוב לציין שישנם עוד תחומי השקעה רבים:

קרנות גידור

קרנות גידור הן קרנות השקעה המשתמשות באפיקי השקעה מגוונים היוצרים תשואה יציבה יחסית על אף תנאי השוק המשתנים. השימוש במגוון כלים מהווה מעין רשת בטחון המגבילה ומגדרת את הרווחים ואת ההפסדים, ומכאן נובע שמה "קרן גידור". ההשקעות בקרנות גידור מוגבלות ל-"לקוחות מתוחכמים" כפי שמפורט בחוק ניירות הערך, והן דורשות סכום השקעה מינימלי גבוה יחסית, העומד על מיליוני שקלים. 

השקעות נדל"ן

השקעה בקרנות נדל"ן או בנדל"ן באופן ישיר מהווה השקעה אלטרנטיבית איכותית , המתאימה למשקיעים ממוצעים בעלי סכום השקעה קטן יחסית בסדר גודל של מאות אלפי שקלים. השקעה בקרנות נדל"ן מאפשרות לפזר את ההשקעה במספר פרויקטים, כך שהתשואה נשארת יציבה והסיכון קטן. 

הלוואות פי טו פי (P2P)

הלוואות חברתיות, או הלוואות P2P, הן הלוואות הנעשות ללא תיווך בנקאי, וכל אדם יכול לבחור את תנאי הריבית שלו (בתנאי כמובן שהצד השני מסכים). ההלוואות מפוזרות בין מספר מלווים, כך שהסיכון להפסד עקב אי פירעון מצטמצם. 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים