חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

הוספיס בית של צבר רפואה – הבחירה הנכונה גם לחולי דמנציה

 

צבר רפואה היא מחלוצות האשפוז הפליאטיבי הביתי בישראל ומהווה היום את בית החחולים בבית הגדול בישראל, המעניק הוספיס בית ואשפוז פליאטיבי ביתי לחולים במצבים מתקדמים. ד”ר רוני צבר, המייסד והמנהל הרפואי של צבר רפואה, מפרט כי שירות הוספיס בית מתאים לכל חולה קשה בשלבים הסופיים של המחלה, כאשר בחולי דמנציה ואלצהיימר, הישארות בסביבה הביתית המוכרת  חשובה עוד יותר

 

צבר רפואה היא מחלוצות האשפוז הפליאטיבי הביתי בישראל ומהווה היום את בית החחולים בבית הגדול בישראל, המעניק הוספיס בית ואשפוז פליאטיבי ביתי לחולים במצבים מתקדמים. ד"ר רוני צבר, המייסד והמנהל הרפואי של צבר רפואה, מפרט כי שירות הוספיס בית מתאים לכל חולה קשה בשלבים הסופיים של המחלה, כאשר בחולי דמנציה ואלצהיימר, הישארות בסביבה הביתית המוכרת  חשובה עוד יותר. מחקרים רבים הראו כי חלה התדרדרות מסיבית במצב חולים דמנטיים מתקדמים כאשר מוציאים אותם מסביבתם הטבעית והמוכרת. 

מחלה המשפיעה על כל המשפחה

רגע קבלת הבשורה על אדם קרוב ויקר החולה בדמנציה, הוא רגע קשה ומשנה חיים עבור המשפחה הקרובה. מחלות דמנציה, כולל אלצהיימר הנחשבת לנפוצה ביותר מביניהן, הן חשוכות מרפא וסופניות כיום, כאשר בעיקר השלבים הסופיים של המחלה, בהחלט מורכבים וקשים עבור כל בני המשפחה. בהיותה מחלה קשה, חשוכת מרפא וסופנית, גם חולי דמנציה מתקדמים זכאים במסגרת החוק לקבל לקראת סוף חייהם טיפול רפואי, סוציאלי וסיעודי מלא בביתם, במימון מלא של קופות החולים. 

הוספיס בית לחולי דמנציה לא ישנה את תוצאות מחלת הדמנציה של יקירכם, אך הוא ישפר את מצבו התפקודי וההתנהגותי ובהחלט יספק לחולה סביבה הרבה יותר מוכרת, עוטפת ומכבדת בסיום החיים, עם טיפול המקדם איכות ונוחות חיים ועם המשפחה הקרובה מסביב. 

אודות שירות הוספיס בית לחולי דמנציה

חברת צבר רפואה מספקת שירותי אשפוז פליאטיבי ביתי והוספיס בית, עם מימון מטעם קופות החולים והיא החברה היחידה בישראל המתמחה בשירות וטיפול הוספיס בית לחולי דמנציה. ד"ר רוני צבר מסביר כי בשלבים המתקדמים והסופיים של מחלות דמנציה, הטיפול הפליאטיבי שם דגש על שיפור איכות החיים של המטופלים, הנוחות שלהם, יצירת סביבה מכבדת ועוטפת וכמו כן הקלה על כאבים ושלל תסמינים נוספים, לצד הענקת מלוא הטיפול הרפואי הנדרש במצבים אלו. 

ד"ר צבר ממשיך ומפרט כי טיפול פליאטיבי ביתי ומקצועי לחולי דמנציה, סביר להניח שיפחית משמעותית את האשפוזים של החולה בבית החולים ויצמצם את הסיכון לזיהומים וסיבוכים המקושרים למחלה. הצוות הפליאטיבי של צבר גם מעניק את הטיפול האיכותי והזמין ביותר במסגרת הוספיס בית לדמנציה, אך גם מספק למשפחה כלים, ייעוץ והדרכות מעשיות, הן בהיבטים טיפוליים והן בהיבטים סוציאליים ורגשיים.

צוות הוספיס הבית כולל רופא/ה מומחים לתחום ובגישה הפליאטיבית, אחות מיומנת ומנוסה ועובדת סוציאלית, עם זמינות מהירה ואפקטיבית, 24/7. 

מדוע בחירה בהוספיס בית היא הנכונה עבורכם?

מהותי להבין שגם חולים במצבי דמנציה מתקדמים, לצד הקשיים הקוגניטיביים שהם חווים, עדיין מרגישים שייכים לסביבה המוכרת שבה הם חיו וגרו שנים רבות – סביבת הבית והמשפחה. מחקרים רבים, בארץ ובחו"ל, הראו תמונה ברורה  של התדרדרות קוגניטיבית, התנהגותית ופיזית בחולי דמנציה כאשר מוציאים אותם מביתם ומסביבת המחייה הרגילה והמוכרת שלהם. 

מחלקת האשפוז הפליאטיבי הביתי והוספיס הבית של צבר רפואה מספקת מעטפת מלאה וכוללת לחולי דמנציה ובני משפחתם, מעטפת הכוללת את כל היבטי הטיפול הרפואי כמובן אך גם סיוע מקיף ומותאם אישית לבני המשפחה ולמטפל העיקרי – בין אם בן משפחה או עובד/ת זר/ה. ככל שהמחלה מתקדמת לעבר שלביה הסופיים, לפי מדדים רפואיים ותפקודיים ברורים, צוות צבר רפואה מכין את המשפחה והמטפל העיקרי לקראת השלבים הבאים בתהליך. 

המטרה של שירות הוספיס בית פליאטיבי לחולי דמנציה היא הענקת כמה שיותר איכות ונוחות חיים למטופל, וזה מושג הכי טוב בסביבה הביתית ועם צוות פליאטיבי רב-תחומי. הצוות הרפואי מיומן מאוד בהענקת כל הטיפולים הרפואיים הנדרשים בסביבת הבית ואנשי המקצוע של צבר רפואה עושים הכל כדי למנוע סבל וכאבים, לשפר את הנוחות ולאפשר לחולה להישאר עם משפחתו ובביתו. 

רבים אינם מודעים לזכויות יקיריהם החולים בדמנציה וכי הם זכאים לטיפול פליאטיבי בבית ובמימון מלא של קופת החולים וכי מדובר על חלופה נוחה, מכבדת ואיכותית מאוד לאשפוזים בבתי חולים או במוסדות סיעודיים. כל שיש לעשות הוא ליצור קשר עם קופת החולים ולהתחיל את התהליך מול צבר רפואה.

קרדיט תמונה: צבר רפואה

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים