חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

גאווה למודיעין

 

תושב מודיעין זכה במקום הראשון בתחרות מדענים צעירים במוזיאון המדע בירושלים 2022.

 

גאווה למודיעין   

לאחר תחרות צמודה עם עוד 37 משתתפים זכה במקום הראשון התלמיד המוכשר עומר אוריאן מבית הספר אורט עירוני ד’.

בתחרות השנה השתתפו 38 מדענים ומדעניות צעירים מרחבי הארץ, אשר הציגו 34 פרויקטים מצטיינים פרי עבודה ומחקר של חודשים רבים, בתחומי הטכנולוגיה, מדעי המחשב, פיזיקה, כימיה, מדעי הסביבה, מדעי החברה, מדעי החיים והיסטוריה.

היום (22 במרץ) הוכרזו הזוכים ב"תחרות מדענים ומפתחים צעירים בישראל 2022".

התחרות התקיימה במוזיאון המדע בירושלים והזוכים הוכרזו מול משפחותיהם, השופטים, המתמודדים האחרים וכל מבקרי התחרות.

עומר חקר על רעש פאזה, אחד הרעשים הדומיננטיים במערכות המשתמשות בסיבים אופטיים כחיישנים. עומר מספר על מחקרו "השיטה הקיימת כיום למדידת רעש, המבוססת על מדידת השהייה זמנית בהפרש דרכים בודד אינה פרקטית למדידת רעש פאזה בסיב ארוך מאוד או בלייזר קוהרנטי במיוחד. לשם כך, בניתי מערכת המבוססת על טבעת אופטית הכוללת לייזר קוהרנטי שמחובר לסיב באורך קילומטר שמאפשר למדוד השהיות זמניות בו זמנית. דגמתי פולסי אור רבים בסיב שמקורם בפולס אחד של לייזר. לכל פולס שנכנס במוצא המערכת הצלחתי להתאים ערך פאזה ובכך הראיתי כי  ניתן למדוד מספר רב של השהיות זמניות במדידה אחת, גם כאשר הלייזר הוא קוהרנטי במיוחד. באמצעות מערכת זו, ניתן יהיה לשפר משמעותית דיוק מערכות כאלה ואת איכות הביצוע של המשתמשים בהן."

על עבודה זו זכה עומר במקום הראשון בתחרות והביא הרבה כבוד למודיעין.

מיה הלוי , מנהלת מוזיאון המדע בירושלים מספרת: "שנתיים אחרי פרוץ משבר הקורונה, אנחנו שמחים לחזור לשגרת התחרות, במיוחד בימים אלו, עם ציון 25 שנה לתחרות, ולעודד את הדור הבא של המדענים והמפתחים בישראל שייתכן שבידיהם נתון הפתרון למשבר הבא"

פרסים הוענקו למקום ראשון, שני ושלישי וכן ציונים לשבח על עבודות בולטות וייחודיות. הזוכים ישתתפו וייצגו את ישראל בשתי תחרויות בינ"ל המתקיימות כבר עשרות שנים, במסגרתן הם יפגשו מאות תלמידים מכל העולם ויתחרו עם עבודותיהם בתחומים שונים. לזוכים בתחרויות אלו מוענקים פרסים כספיים והזדמנות להתארח במכוני מחקר באירופה.

במקום הראשון זכו: עומר אריאן תלמיד אורט עירוני ד’, מודיעין-מכבים-רעות ותוכנית ’אלפא’ תל אביב על עבודתו באפיון רעש פאזה במערכות חישה עם סיבים אופטיים. נעם זמסקי תלמיד התיכון האזורי המקיף ברנר, גבעת ברנר על עבודתו בחקר והשוואה בין אלגוריתמי עיבוד תמונה לסגמנטציה

במקום השני זכו: מאיה בן שלום תלמידת הגימנסיה הריאלית, ראשון לציון ותוכנית ’אלפא’ ויצמן על עבודתה בחקר תפקיד הגן CD160 בתהליך ההתשה של תאי T ציטוטוקסיים ובפעילות הטיפול האימונותרפי "PD-1 blockade" במלנומה ותמר אטלי תלמידת התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות - יאס"א, ירושלים על עבודתה בחקר השפעת ניתוחים בריאטרים על התפתחות אלצהיימר.

במקום השלישי זכו: מאיה קריז’נובסקי תלמידת התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות - יאס"א, ירושלים

על עבודתה בנושא בידוד, התנהגות והמוח, אמיתי בן-פורת אילוז תלמיד התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות - יאס"א, ירושלים על עבודתו בתפיסת וחזון המשפחה בליברליזם האמריקאי בין שנות ה-60 לשנות ה-80 בראי האבולוציה החברתית והכלכלית ואלון לביא תלמיד מקיף באר טוביה ותוכנית ’אלפא’ ויצמן על עבודתו בהשפעות החשיפה לניקוטין על התנהגות ומערכת העצבים בין הזוויגים.

בראש חבר השופטים של התחרות עומד הפיזיקאי, פרופ’ חנוך גוטפרוינד, נשיא האוניברסיטה העברית לשעבר, ולצדו שופטים מבכירי האקדמיה והתעשייה בארץ. את המדענים והמפתחים הצעירים מלווים לכל אורך המיונים, ההכנות ובמהלך ימי התחרות מנחים, דוקטורנטים ומהנדסי פיתוח של חברות היי טק בהנחייתו של פרופ’ גדי גלזר מהאוניברסיטה העברית וצוות מוזיאון המדע.

בטקס לקחו חלק מנהל אגף מצוינות בחינוך הטכנולוגי במשרד החינוך יגאל דור, יושב ראש הועד המנהל של מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים שלמה ינאי, שגרירת גרמניה בישראל ד"ר סוזנה ואזום-ריינר ונשיא האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים פרופ’ דוד הראל.

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים מקדיש חלק נכבד מפעילותו במיזמים בינלאומיים, להנחלת חינוך מדעי-טכנולוגי בקרב בני הנוער, קידום מצוינות מדעית והעלאת המודעות לעיסוק בתחומים אלו. המוזיאון, שחרט על דגלו קידום פרויקטים מדעיים במיוחד בקרב בני נוער בבתי ספר מכל המגזרים וכל שכבות האוכלוסיה, מקיים מזה 25 שנה את התחרות למדענים ומפתחים צעירים בישראל בהשתתפות עשרות בני נוער בגילאי 15-21 מכל רחבי המדינה.

התחרות הניבה במהלך שנות קיומה למעלה מ-1,000 בוגרים, שרובם משתלבים בהצלחה רבה בתחומי המחקר והאקדמיה, בתעשייה, בעסקים בארץ ובעולם.

התחרות הינה חלק מתוכניות המחקר והפיתוח של האיחוד האירופי לעידוד ושיתוף פעולה בין מדענים צעירים באירופה וישראל, ושל התחרות העולמית היוקרתית רג’נרון אייסף Regeneron-ISEF בארה"ב.

התחרות נתמכת על ידי משרד החינוך – מינהל מדע וטכנולוגיה וקרן גורן-מונטי-פרארי באמצעות הקרן לירושלים והיא מתקיימת בשיתוף עם האקדמיה הלאומית למדעים והאיחוד האירופי.

לפרטים נוספים: מרומי יחסי ציבור , ענת מרומי 052-8133813, אדוה דבורה העצני 054-6883807.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים