חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מודיעין - עיר אדומה

 

שנת 2022 נפתחה בבוקר יום ראשון 2.1.22 בעיר אדומה בציון 7.7 על פי מודל הרמזור ובסוף השבוע האחרון ניכרה התפרצות הגל החמישי

 

שנת 2022 נפתחה בבוקר יום ראשון 2.1.22 בעיר אדומה בציון 7.7 על פי מודל הרמזור ובסוף השבוע האחרון ניכרה התפרצות הגל החמישי עם העומסים במתחמי הבדיקות ברחבי העיר. על פי נתוני משרד הבריאות, נכון להיום 2.1.22 יש 382 מאומתים לקורונה בעיר.

משרד הבריאות פרסם הנחיות חדשות באשר לבדיקות הקורונה עבור מי שבא במגע עם מאומת באופן רשמי לאחר בדיקת PCR. ההנחיות מבדילות בין מחוסנים ומחלימים לבין כאלו שלא באופן הבדיקה.

מחוסנים או מחלימים החל מגיל 5 שבאו במגע עם מאומת לנגיף (ללא הבחנה בין הזנים השונים) יידרשו לבצע בדיקת אנטיגן מהירה במד"א אובאיכילוב וול (לא בדיקה ביתית), במימון המדינה ניתן להיבדק גם בטרם, אולם בדיקה זו מתבצעת בתשלום של 50 שקלים.

שימו לב, במידה והתוצאה שלילית, הנבדקים אינם נדרשים לבידוד. במידה והתוצאה חיובית, יש להישאר בבידוד ולבצע בדיקת PCR בקופות החולים או בפיקוד העורף ולהמתין בבידוד עד לקבלת התשובה. במידה והתשובה שלילית, לא נדרש בידוד. במידה והתוצאה חיובית, ישהו בבידוד כרגיל למשך 10 ימים עד להחלמה באישור רופא, ובתנאי שבשלושת הימים האחרונים לבידוד לא התגלו תסמינים.

חשוב לציין כי על פי ההנחיות, גם אם מתקבלת תוצאה שלילית בבדיקה ולא נדרשים לבידוד, מומלץ להימנע במהלך שבעה ימים שלאחר החשיפה, מהימצאות במקומות הומי אדם או מגע עם אוכלוסיות בסיכון.

אדם מחוסן או מחלים, שמטפל בקטין או חסר ישע מתחת לגיל 12 שאומת לקורונה, ישהה בבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית של בדיקת PCR בקופת חולים או בפיקוד העורף.

אנשים או ילדים שאינם מחוסנים או מחלימים אשר באו במגע עם מאומת ללא הבחנה בין הזנים השונים, יבצעו בדיקת PCR וישהו בבידוד גם אם התוצאה שלילית, למשך 14 יום מרגע החשיפה למאומת. ניתן לקצר לשבעה ימים עם הצגת שתי בדיקות קורונה PCR שליליות (באחת ביום הראשון לבידוד והשנייה ביום השביעי).

יש לציין כי הנחיה זו תקפה רק למי שביצע את מלוא מנות החיסון, כלומר ילדים או מבוגרים שלא השלימו את התהליך החיסון או שאינם מחוסנים כלל, כן נדרשים לבידוד. הבידוד יימשך 14 ימים, תוך ביצוע בדיקות קורונה ביום הראשון לבידוד וביום השביעי במידה וביום השביעי מתקבלת תשובה שלילית, ניתן לקצר את הבידוד. יש להדגיש כי היציאה מהבידוד תהיה לאחר שתי תוצאות שליליות וקבלת הודעה על כך ממשרד הבריאות.

הנחיה נוספת חדשה שנכנסה לתוקף ביום 30.12.21 קובעת כי יש חובה לעטות מסכות גם בחוץ, במקומות בהם התקהלות של 50 איש ויותר. האכיפה תוגבר בהקשר זה.

חשוב להדגיש, כי הסיכוי להדבקה גובר משמעותית כאשר מדובר בבני משפחה הגרים באותו בית, מקרים חוזרים ונשנים בהם מטפל חמ"ל הקורונה. בהקשר זה מדגישים בחמ"ל הקורונה העירוני את חשיבות השמירה על כללי הבידוד והפעלת שיקול הדעת והאחריות, במיוחד בשליחת הילדים למוסד החינוך.

הפיכתה של מודיעין מכבים רעות לאדומה כבדת משקל בכל הקשור להפעלתם של מוסדות החינוך. על פי הנחיות משרד הבריאות, בבתי ספר על יסודיים ברשויות כתומות או אדומות שבהם שיעור המחוסנים קטן מ-70% לא תתקיים למידה פרונטלית, אלא בשטח פתוח או בלמידה מקוונת. בעירייה מדגישים בהקשר זה כי בעיר אחוז המתחסנים בכיתות ז’-י"ב הינו גבוה ועומד על נתון מרשים מאוד של 90.2% תלמידים שהם בעלי תו ירוק, כך שהלימודים ממשיכים להתקיים כרגיל. בבתי הספר היסודיים הלימודים מתקיימים כרגיל.

ראש העיר חיים ביבס, הנחה את השיטור העירוני להגביר את האכיפה ברחבי העיר, בדגש על בדיקות פתע למבודדים וכן, הקפדה על עטיית מסכות במקומות סגורים כמו –קניון, חנויות ובתי כנסת. גם בבתי הספר ובגנים, מתהדקות ההנחיות באשר לחובת עטיית המסכה לאנשי צוות ולתלמידים וההורים מתבקשים לגלות אחריות אישית וחברתית ולא לשלוח ילד שאינו חש בטוב לכיתה ולבצע בדיקת קורונה ליתר

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים