חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

נחנך המרכז החדש לחקר המיקרוביום!

 

המרכז לחקר המיקרוביום עוסק במיפוי הקשר בין שינויים בהרכב חיידקי המעיים (המיקרוביום) לבין בריאות האדם והתפתחות מגוון מחלות כגון השמנת יתר, מחלות מעי דלקתיות, זיהומים והפרעות נוירולוגיות. במרכז גם עובדים על פיתוח טיפולים מבוססי חיידקי מעיים, שבתקווה יאפשרו למנוע או לטפל במחלות אלה בעתיד.

 

המרכז הרפואי שמיר אסף הרופא הודעה לעיתונות

בסימן טוב ובמזל טוב:
נחנך המרכז החדש לחקר המיקרוביום ע"ש משפחת גונצ’רובסקי במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא)

המרכז לחקר המיקרוביום עוסק במיפוי הקשר בין שינויים בהרכב חיידקי המעיים (המיקרוביום) לבין בריאות האדם והתפתחות מגוון מחלות כגון השמנת יתר, מחלות מעי דלקתיות, זיהומים והפרעות נוירולוגיות. במרכז גם עובדים על פיתוח טיפולים מבוססי חיידקי מעיים, שבתקווה יאפשרו למנוע או לטפל במחלות אלה בעתיד.

השבוע נחנך במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) המרכז לחקר המיקרוביום ע"ש משפחת גונצ’רובסקי . תרומתה הנדיבה של המשפחה אפשרה את פתיחתו של המרכז לחקר המיקרוביום, שהוא מרכז בעל שם עולמי העוסק באחד הנושאים החשובים והלוהטים בתחום המדע - חקר המיקרוביום.
"גופנו הוא בית גידול פורה לאינספור יצורים מיקרוסקופיים שמרכיבים יחד מערכת אקולוגית סבוכה שמתקיימת עליו ובתוכו", מסביר ד"ר אילן יונגסטר, מנהל המרכז. "המיקרואורגניזמים והחומר הגנטי שלהם, המכונים ’מיקרוביום’, חיים יחד אתנו במערכת יחסים סימביוטית המשפיעה על התפתחותנו, בריאותנו והתנהגותנו. תפקיד המרכז לחקר המיקרוביום הוא לחשוף את יחסי הגומלין שבין חיידקים אלו, המרוכזים בעיקר במעי, לבין הגוף שלנו, כמו גם את תפקידם החיוני של חיידקים אלו במגוון תהליכים מטבוליים, בבשלות מערכת החיסון ובהגנה מפני מחוללי מחלות".
"חקר המיקרוביום הוא אחד הנושאים החשובים ביותר בעולם הרפואה בשנים האחרונות ואנו יותר משמחים על התרומה שהעניקה לנו משפחת גונצ’רובסקי לקידום מחקר חשוב זה", אמרה ד"ר אסנת לבציון-קורח, מנהלת המרכז הרפואי. "הגסטרואנטרולוגיה היא שער להרבה תחומים אחרים ולקחנו על עצמנו להקים ולהוביל מרכז לחקר המיקרוביום בישראל כחלק מהאמונה כי השילוב שלו יכול לסייע גם במגוון תחומים רפואיים אחרים. כמובן שנושא זה הוא חלק בלתי נפרד מהחזון שלנו להעצים את יכולותינו בתחום החדשנות והמצוינות ואני סמוכה ובטוחה כי המרכז לחקר המיקרביום יהווה אבן דרך משמעותית בדרכנו להישג זה".
"פרויקט זה הוא חלק בשרשרת פרויקטים חשובים במכון הגסטרו שלנו שהחל בידידות ארוכת שנים בין אבי המשפחה ליאון גונצ’רובסקי ונמשך עם הבנים זיגי ויקי לביננו", אמר פרופ’ חיים שירין, מנהל המכון לגסטרואנטרולוגיה ומחלות כבד בשמיר (אסף הרופא) ויו"ר האיגוד הישראלי לגסטרואנטרולוגיה ומחלות כבד "מכון הגסטרו שלנו נכנס בימים אלה לעידן חדש עם פעולות ניתוחיות אנדוסקופיות חדשניות פורצות דרך בישראל, האמורות להביא בשורה של ממש למטופלינו, לחסוך מהם ניתוחים וכאב ומשך החלמה ארוכה. היכולת שלנו להתמקד ברפואת העתיד היא הודות לצוות המקצועי המיומן העובד במכון ולתשתית הרפואית הטובה הקיימת אצלנו, הודות למשפחת גונצ’רובסקי ועל כך תודתי".
יקי גונצ’רובסקי, בירך בטקס באמצעות הזום ממקום מושבו בגרמניה והביע שביעות רצון מפתיחת המרכז החדש ונכונות להמשך פיתוחו וקידומו של מכון הגסטרו בשמיר אסף הרופא.
"מחויבותנו, שלי ושל ילדי, היא למרכז הרפואי שמיר ולחזון שלו", אמרה נירה גונצ’רובסקי, אלמנתו של זיגי, באירוע הסרת הלוט של המרכז לחקר המיקרוביום. " תרומתנו מדגישה מחויבות זו, הן למרכז הרפואי שמיר והן למכון לגסטרואנטרולוגיה, כמו גם את האמונה שלנו בחקר המיקרוביום ובפרויקט של ד"ר אילן יונגסטר. יישר כוח".

לפרטים: ליעד אביאל, דובר המרכז הרפואי, 0506247287

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים