חיפוש
 
לדף הבית >>     דליה מורג >>

האם חייבים ללמוד באוניברסיטה?

 

”רבים מהצעירים לאחר השרות הצבאי ,וכאלה שהספיקו לעשות גם טיול של אחרי הצבא ,פונים אלי כדי להתייעץ לגבי הקריירה שלהם . מרביתם גם שואלים האם ההורים ,שאומרים להם שקודם חייבים ללמוד באוניברסיטה ,באמת צודקים. חשוב להכיר שממש עכשיו נפתחות אופציות חדשות ,שעשויות להיות מותאמות  גם למאפיינים והרצונות  של הצעירים וגם לצרכי שוק העבודה..”. להמשך קריאת הכתבה של ד”ר דליה מורג, מנהלת פורום בתחום יעוץ קריירה, מאמנת ומגשרת משפחות, כנסו

 

האם חייבים ללמוד באוניברסיטה ו"לבזבז " 3 או 4 שנים על תואר ?

רבים מהצעירים לאחר השרות הצבאי ,וכאלה שהספיקו לעשות גם טיול של אחרי הצבא ,פונים אלי כדי להתייעץ לגבי הקריירה שלהם . מרביתם גם שואלים האם ההורים ,שאומרים להם שקודם חייבים ללמוד באוניברסיטה ,באמת צודקים.

חשוב להכיר שממש עכשיו נפתחות אופציות חדשות ,שעשויות להיות מותאמות  גם למאפיינים והרצונות  של הצעירים וגם לצרכי שוק העבודה.

אוניברסיטאות ומכללות בישראל מתכננות להציע מסלול לימודים אקדמי מקוצר לתעודת מיקרו לתואר ראשון ואף לתואר שני . חלקן יציעו לימודים במסלולים כאלה שיאפשרו קבלת תעודה בתוך מספר חודשים, כבר בשנת הלימודים הקרובה. אוניברסיטת תל אביב צפויה לפתוח מסלולי לימודי מיקרו מאסטר בתחומי ההנדסה ומדעי הרוח כבר בחודשים הקרובים.

הרעיון לפתיחת מסלולי הלימודים למיקרו תואר הוצג בשנה שעברה על ידי יו"ר הות"ת (הועדה לתכנון ותקצוב במועצה להשכלה גבוהה), פרופ’ יפה זילברשץ, לפני פתיחת שנת הלימודים. מדובר בלימודים אקדמיים במסלול מקוצר, המזכה את הסטודנטים בתעודת גמר מהמוסד האקדמי. לא מדובר בתואר אקדמי שלם, אלא בלמידה של מקבץ של קורסים, המתמקדים בלימודים מעשיים, שיאפשרו למידה של תחום מסוים והשתלבות בעבודה בו, או לצורך השתלמות מקצועית.

לפי התוכנית, סטודנט שישלים את לימודיו בכמה קורסים במיקרו תואר בתחום מסוים יהיה זכאי לתואר ראשון או שני בתחום, אך מטרת התוכנית היא לאפשר לסטודנטים, עובדים, תלמידים וגמלאים גם ליהנות מהיצע רחב של קורסים באקדמיה. באוניברסיאות בחו"ל המסלולים מכונים "מיקרו תואר" ו-"מיקרו מאסטר". ככל הנראה בארץ שמם הרשמי יהיה אשכולות אקדמיים. המסלולים פתוחים גם למכללות אקדמיות גדולות, שרשאיות לפתוח גם מסלולים כאלה במידה ויואשרו על ידי המל"ג.

זאת הפעם הראשונה שבה מערכת ההשכלה הגבוהה בארץ מיישמת תוכנית כזאת, שצפויה להגדיל את הנגישות אליה. עד כה האקדמיה כיוונה בעיקר ללימודי תארים אקדמיים מלאים, וכעת היא נכנסת למגרש ההכשרות המקצועיות, שבו פועלות מכללות מקצועיות. עם זאת, ייתכן כי האוניברסיטאות יצליחו למשוך קהל רב יותר בגלל העובדה שתואר אקדמי מהן נחשב למועדף בשוק התעסוקה. לפי התוכנית של הוות"ת, כל מוסד אקדמי יוכל להגיש הצעות לפתיחת 6 מסלולים שונים באשכולות האקדמיים (תארי מיקרו).

מוזמנים להתייעץ איתי למי מתאימים יותר המסלולים החדשים של מיקרו תואר ולמי כדאי לבחור במסלול הקלאסי ללימודים אקדמיים.

יש לכם עוד שאלות לד”ר דליה מורג, יועצת קריירה, מאמנת ומגשרת משפחתית? כנסו!

054-2244678  מצאו אותי בפייסבוק

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים