חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

העירייה בוחנת הפעלת מתקני חנייה בשיטת קרוסלה

 

עיריית ראשון לציון פרסמה מכרז למתן שירותי אספקה, התקנה ותחזוקה של מתקני חניה מדגם ”קרוסלה” * בעירייה בוחנים שיטות שונות ויצירתיות שיקלו על מצוקת החנייה בעיר, בעיקר במרכזה * כזכור, עד כה העירייה קידמה שורה של יוזמות ש”תרמו” מאות מקומות חנייה

 

המאמץ העירוני להקל על מצוקת החנייה ברחבי העיר, ובעיקר במרכזה, נמצא תמיד על סדר יומה של העירייה. כחלק מאימוץ יוזמות יצירתיות שונות, בוחנת העירייה הפעלת מתקני חנייה מכניים בשיטת קרוסלה. התכלית כמובן היא למקסם את השטח הנתון לכמה שיותר מקומות חנייה. העירייה, באמצעות חברת ייזום ראשון, פרסמה מכרז למתן שירותי אספקה, התקנה ותחזוקה של מתקנים כאלו. בשלב הראשון נבחרו מיקומים שבהם קיימות מצוקות חנייה בולטות ויש בסמוך חניון ציבורי. ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "מצוקת החנייה היא נתון קיים, יש יותר רכבים על הכביש והרחובות הוותיקים והצרים, בעיקר במרכז העיר, הם עובדה מוגמרת. לכן ידענו שהדרך להקל על מצוקת החנייה היא באמצעות פתרונות יצירתיים. אנחנו נכונים לשמוע, ללמוד וגם לאמץ במידה וניווכח שהפתרון נותן את המענה הראוי לתושבי העיר".

כזכור, עיריית ראשון לציון קידמה שורה של יוזמות ש"תרמו" מאות מקומות חנייה. כך למשל בשכונת אברמוביץ הוכשרו כ-120 מקומות חנייה לחניית לילה, בין היתר על ידי הסדר שהעירייה הגיעה עם בעלי חניון פרטי. חניון נוסף הוכשר לרשות דיירי מגדלי ראשונים בשדרות היובל. לפני כשנה סומנו חמישה חניונים עירוניים, באזורי מסחר ותעשייה במערב העיר, בכחול לבן. מהלך זה נועד להעניק זמינות ועדיפות לתושבי העיר שנהנים מחנייה בחינם בכחול לבן ברחבי העיר.

כמו כן, העירייה הקימה חניונים ציבוריים תת קרקעיים מתחת למוסדות חינוך. כך למשל, הקימה העירייה חניונים ציבוריים מתחת לגימנסיה הריאלית ברחוב הורוביץ, חניון תת קרקעי נוסף ברחוב עולי הגרדום וחניון תת קרקעי מתחת לבית הספר היסודי "חביב" במסגרת שיפוץ ושדרוג בית הספר.

המשנה לראש העירייה, עידן מזרחי המחזיק בתיק ייזום ראשון, אמר: "זו בשורה גדולה לתושבי העיר. אחת ההבטחות שלנו הייתה לתת מענה למצוקת החנייה ובקרוב נתחיל בפיילוט במרכז העיר באזורים שבהם קיימת מצוקה אמיתית. בחנו את הפתרון של הקרוסלה המכנית. היינו בסיור בירושלים והתרשמנו מאוד מהמערכת. היא לא תפתור לגמרי את מצוקת החנייה אבל היא נותנת מענה מקומי נקודתי באזורים שבהם אין פתרון אחר".

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים