חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

קידום שוויון מגדרי ושפת פנייה מגדרית

 

עיריית פתח תקוה מקדמת שפה מגדרית היוצרת מציאות התנהגותית המקדמת שוויון כבר מגיל צעיר ומאפשרת לתושבים ותושבות מעגלי שיתוף בתחומים שונים ומגוונים.ראש העיר רמי גרינברג פורץ דרך בתחום השוויון המגדרי כאשר הוא מקדם באופן משמעותי שוויון מגדרי לא רק במתן הזדמנות שווה לכל וחתימה על חזון הרשות השווה, אלא גם בחינוך ובעבודה השוטפת של הרשות.

 

עיריית פתח תקוה מקדמת שוויון מגדרי ושפת פנייה מגדרית 
ראש העיר רמי גרינברג "שוויון מגדרי היא לא רק סיסמה בפתח תקוה"

עיריית פתח תקוה מקדמת שפה מגדרית היוצרת מציאות התנהגותית המקדמת שוויון כבר מגיל צעיר ומאפשרת לתושבים ותושבות מעגלי שיתוף בתחומים שונים ומגוונים.

ראש העיר רמי גרינברג פורץ דרך בתחום השוויון המגדרי כאשר הוא מקדם באופן משמעותי שוויון מגדרי לא רק במתן הזדמנות שווה לכל וחתימה על חזון הרשות השווה, אלא גם בחינוך ובעבודה השוטפת של הרשות. בחודשים האחרונים התקיימו תהליכים ארוכי טווח שהחלו לקרום עור וגידים ופרויקטים שכבר מתקדמים.

כך למשל נפתח לאחרונה מרכז סיוע, מעגלי תמיכה והעצמה לגברים, התקיימו פעילויות במסגרת "עולמות סדוקים" – אירועים להעלאת המודעות למניעת אלימות, הוכנסה עמותת  "רוח נשית" לפעילות בעיר, החלו ההכנות להקמת חדר מגדרי בחווה החקלאית הייחודית בפתח תקוה והעבודה בחווה מקדמת שוויון, מקודמות תכניות להכרת ההיסטוריה ותרומתן של הנשים לייסוד המושבה פ"ת והנחת שאלות מגדריות רלוונטיות בבית שיח נשים, נפתחה קבוצת שלובות (עפ"י רוב הקבוצה היא לנשים בלבד, אך בפתח תקוה הצטרפו גם גברים לפעילות (הקבוצה היחידה בארץ), בימים אלה מסתיים קורס "נשית מדוברת" – מנהיגות באמצעות שפה, בקרוב מתקיימת סדנא לעובדי הרשות בנושא שפת הפנייה ועוד.

לאחרונה שיגר ראש העיר מכתב לכל העובדים והעובדות ובו ביקש מכל היחידות לשנות את שפת הפנייה כך שתפנה גם לזכר וגם לנקבה, "מתוך כך אבקש מכל היחידות לעשות כל מאמץ ולכתוב בלשון הפונה לזכר ולנקבה והיכן שניתן, לכתוב אופן הפונה בשני המינים".

ראש העיר רמי גרינברג "אני מאמין בכל מאודי בקידום שוויון מגדרי ובשינוי השפה בה אנו פונים וכותבים כלפי כלל הציבור. יש בשפה גורם המשפיע על ההתנהגות ועל התפיסות החברתיות של ילדים ובוגרים ואנו בפתח תקוה נקדם שפה שוויונית וננסה לפצח את האתגר שבפנייה לציבור לא רק בלשון זכר אלא גם בלשון נקבה, הרואה את הנשים שבחברה. זהו תהליך אשר ייקח זמן ויצור דילמות כמו בכל שינוי, אך בהתגייסות נכונה ובחשיבה משותפת נעבור את השינוי. אני מודה לרחל אלון יועצת רה"ע לשוויון מגדרי, פיתוח וחדשנות על הסיוע בהובלת היוזמות".

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים