חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מענקים לתכנית בתי ספר מאמצי אתר

 

המשרד להגנת הסביבה הודיע לאחרונה כי יעניק תמיכה תקציבית לתכנית אימוץ אתרי טבע המיושמת על ידי 12 בתי ספר בעיר- התכנית העירונית הוותיקה ”מאמצי אתר” לפיה בתי ספר יסודיים, מאמצים את אתר הטבע הסמוך אליהם, תקבל תמיכה תקציבית מהמשרד להגנת הסביבה.

 

המשרד להגנת הסביבה הודיע לאחרונה כי יעניק תמיכה תקציבית לתכנית אימוץ אתרי טבע המיושמת על ידי 12 בתי ספר בעיר

התכנית העירונית הוותיקה "מאמצי אתר" לפיה בתי ספר יסודיים, מאמצים את אתר הטבע הסמוך אליהם, תקבל תמיכה תקציבית מהמשרד להגנת הסביבה. כך התבשרה העירייה לאחרונה. התכנית הממומנת תתפרש על פני שלוש שנים ל-12 בתי ספר מאמצי אתרים: אבני חן, אופק, אלונים, היובל, דורות, רעים, הכרמים, עמית, מעוז המכבים, עידנים, אריאל וחוט השני.

התכנית המתוקצבת תהיה עשירה בהדרכות מקצועיות ועשייה אקטיבית של התלמידים באתרי הטבע. כך למשל, כוללת התכנית חשיפה לאורח חיים מקיים ע"י חיבור לאתרי הטבע, סיורים באתרי הטבע השונים, לקיחת אחריות ומעורבות בנושאים סביבתיים כמו התחממות גלובלית ושמירה על בעלי חיים וצמחים בסכנת הכחדה, דיונים בכיתה ושאלות חקר, העלאת רעיונות לשימור אתר הטבע, ימי שיא של ניקיון, פעילויות משותפות עם ההורים ועוד.

כידוע, מזה כמה שנים מאמצים בתי הספר בעיר את אתרי הטבע והמורשת, הייחודיים למודיעין מכבים רעות שניחנה בשטחים ירוקים רבים. אתרי הטבע כוללים, בין היתר, את גבעת הברושים המאומצת ע"י בית ספר מעוז המכבים, גבעת התיתורה שמאומצת ע"י בתי הספר היובל ואופק, בריפיליה אותה אימצו תלמידי בית ספר אבני חן והגבעות הדרומיות שאומצו כל ידי תלמידות ותלמידי בית ספר אריאל. התכנית והתמיכה שתינתן, כאמור, על ידי המשרד להגנת הסביבה, תאפשר הדרכות מקצועיות ופעילויות חווייתיות רבות יותר בבתי הספר. התכנית תנוהל על ידי אגף שפ"ע בהובלת מחלקת איכות ותכנון סביבה, ותצא לדרך ככל הנראה כבר בשנת הלימודים  הקרובה.

הילה בן אליעזר, מחזיקת תיק איכות הסביבה: "זכות גדולה עבור ילדינו, לגדול מצד אחד במרחב עירוני אשר מציע את כל השירותים וההזדמנויות של עיר תוססת ומתקדמת ומצד שני, בסביבה שטבולה בטבע ירוק ובאתרים היסטוריים. אני מאמינה שהחיבור שנוצר לילדים ממפגש בלתי אמצעי עם אתרי העיר הירוקים במשך תקופה, הלמידה והאחריות של בית ספר לאתר מסוים יהיו משמעותיים ומעצבים עבור הילדים גם בעתיד ויצרו עבורם תחושה של קשר, שייכות ואחריות לסביבה ולעיר שלנו."

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים