חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

תקציב העירייה ל 2020: 677 מיליון ש”ח

 

מועצת העיר תאשר ביום רביעי את תקציב העירייה לשנת 2020 בסך 677 מיליון שקלים ואת התקציב המיועד לפיתוח העיר לשנים 2020-2022 הנאמד בכשלושה מיליארד שקלים

 

מועצת העיר צפויה לאשר ביום רביעי השבוע את הצעת תקציב עיריית מודיעין מכבים-רעות לשנת 2020.התקציב השוטף של העירייה יעמוד בשנה הקרובה על כ - 677מיליון שקלים, כ-37 מיליון שקלים יותר מתקציב 2019, המהווים גידול של כ-6% לעומת תקציב העירייה אשתקד, שנאמד בכ-640 מלש"ח.

בנוסף לתקציב השוטף, אישרה מועצת העיר את מסגרת תקציב הפיתוח של העיר לשנים 2022-2020, הנאמדת בכשלושה מיליארד שקלים. תקציב זה כולל מספר פרויקטים מרכזיים שנעשים וייעשו בעיר בשלוש השנים הקרובות. בין הפרויקטים הרבים המתוכננים והמבוצעים ניתן למצוא את סיום הקמת השדרה המרכזית של העיר, הקמת השכונות החדשות והמשך פיתוח השכונות הקיימות בעלויות של כ-1.4 מיליארד שקלים.

את תקציב העירייה הציגו ראש עיריית מודיעין מכביםרעות, חיים ביבס וגזבר העירייה,יניב עמוס בישיבה מיוחדתשהתקיימה ביום שני השבוע במעמד כל 19 חברי המועצה.בתחילת הערב הציג ביבס את יעדי התקציב, שנקבעו בהתאם למטרות העירייה אותן מוביל ראש העיר: הנושא המרכזי בתקציב העירייה, כבכול שנה, הוא תחום החינוךכאשר העירייה הציבה את נושא המשך קידום ושיפור מערכת החינוך בראש סדר העדיפויות העירוני. יחד עם החינוך נמצא בראש הרשימה גם המשך קידום ופיתוח תכניות עבודה לטובת הנוער והצעירים. עוד דגש שהושם בתקציבי העירייה לשנת 2020 הוא נושא של שיפור השירות לתושב והנגשתולציבור באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, וכן המשך הקפדה על קיום אמנת השירות ועמידה בלוחות זמנים לביצוע, לצד הטמעת תפיסת ניהול העיר החכמה – SMART CITY.

                

   
כאמור בראש סדר העדיפויותעומד, כמו בכל שנה, תחום החינוך שגם השנה יקבל יותר ממחצית התקציב העירוני כ- 51.8%. בסך הכל תקציב החינוך צמח מ- 338.5 מיליון שקלים בשנה שעברה ל- 350.6 מיליון שקלים השנה, גידול של כ-12.1מיליון שקלים (3.5%).התוספת לגידול בתקציב החינוך מיועדת בין היתר לסייעות הפועלות במערך החינוך המיוחד, הנחשב לתחום משמעותי במערכת החינוך העירוני. גידול זה מייצג את העובדה, כי מערכת החינוך העירונית, הנחשבת לאחת ממערכות החינוך המובילות במדינת ישראל, מפעילה לא מעט אמצעים בטיפול וטיפוח אישי לכלל ילדי העיר בדגש על ילדי החינוך המיוחד.

לצד זאת אגף חברה נוער וצעירים שפעל עד כה במסגרת עמותת סחלבים, יעבור לעירייה, במסגרת תקציב 2020. תהליך זה נעשה בהתאם להנחיות משרד הפנים. המחלקה, ובה 20 תקני עבודה, תעבור כמות שהיא לעירייה. האגף יכלול מסגרות שפועלות במסגרת העירונית דוגמת מנהלת הרשות לביטחון קהילתי (לשעבר אס"א).

האגף לשירותים חברתיים שתקציבו גדל מ-38.3מיליון שקלים לכדי 42מיליון שקלים(גידול של כ-9.7%), יעסוק בין היתר בתכניות לטובת תושבי העיר לרבות טיפול באזרחים הוותיקים, בתושבים עם  מוגבלויות שונות, משפחות חד הוריות, עולים חדשים, נוער בסיכון ומשפחות קשות יום. כמו כן, העירייה תקלוט במהלך השנה עוד כארבעה תקנים חדשים המיועדים לעובדות או עובדים סוציאליים.

תקצוב חלק מהפעילות ברמבלס - יבוא מהתקציב

בתחום שיפור פני העיר, בהתאם לגדילת העיר כך גדלים גם שטחי הגינוןועלויות השימוש במים (גידול של כ-3.2 מלש"ח לעומת השנה שעברה) וכן גידול בעלויות פינוי באשפה (כמיליון שקלים). גידול זה מיועד להמשך שיפור חזות העיר.

בתחום התרבות והפנאי העירייה תוסיף לקיים מגוון פעילויות ואירועים לנוער, לצעירים, לגמלאים ולכל המשפחה עם אירועים המונייםוכפי שראש העיר ציין השנה, עם פתיחתה של השדרה המרכזית של העיר, ישולבו אירועי התרבות העירוניים בהווי השדרה, לצד יצירת פעילויות ואירועי תרבות שיהיו ייחודיים לשדרה. 

תחום נוסף שהעירייה מייעדת להרחיב השנה הוא נושא החדשנות בדגש על שיפור השירות לתושב. תחום שהינו רוחבי הכולל תכניות לשיפור השירות של מחלקות העירייה השונות בדגש על הענקת מענים דיגיטליים לתושבים. תחום זה,אותו תוביל מינהלת אופק, בשיתוף עם אגף טכנולוגיות מיחשוב ומערכות מידע והיחידה האסטרטגית,שיפעלו להוביל תהליכים לייעול השירות הדיגיטלי לתושב במסגרת "עיר חכמה", אבטחת מידע וכדומה.

באשר להכנסות העירייה, גזבר העירייה, יניב עמוס, עדכן השבוע כי המשך הבינוי והאיכלוס של אזורי התעסוקה והמלאכה בעיר הביא לגידול בארנונה מעסקים שיגיע השנה לכדי 117 מיליון ש"ח (לעומת 107 מלש"ח אשתקד).סכום זה מהווה 43% מסך הכנסות העירייה מארנונה.בעירייה ציינו כי גידול זה בארנונה לעסקים מעיד על אמון הקהילה העסקית בעיר. כאשר בעתיד, עם השלמות הבנייה המואצת בפארק הטכנולוגי ובמרכז עינב ועם השלמת העבודות במע"ר נתון זה יוסיף לצמוח.

פרויקט הדגל של העיר בשנים האחרונות, הקמת מרכז העסקים של העירייה, נמצא בשלבים הסופיים לקראת תחילת פעילות בשדרה המרכזית, כאשר השדרה עצמה כבר מוכנה וכידוע, ראש העיר חתם לפני כשבוע על טופס האיכלוס הראשון ויזמים אחרים כבר נמצאים בשלבים מתקדמים מאוד של בינוי המתחמים.

 

עד הקיץ הבא הפרוייקט היחודי יוצא לחדרך בתקצוב ענק של העיריה

בנוסף לתקציב השוטף, אישרה מועצת העיר את מסגרת תקציב הפיתוח של העיר לשנים 2022-2020, הנאמדת בכשלושה מיליארד שקלים. תקציב זה כולל מספר פרויקטים מרכזיים שנעשים וייעשו בעיר בשלוש השנים הקרובות. בין הפרויקטים הרבים המתוכננים והמבוצעים ניתן למצוא את סיום הקמת השדרה המרכזית של העיר, הקמת השכונות החדשות והמשך פיתוח השכונות הקיימות בעלויות של כ-1.4 מיליארד שקלים.

נוסף על כך, בימים אלה העירייה נמצאת לקראת השלמת העבודות להקמת פארק המים, הספורט והגלישה, אשר לצדו יוקם קיר טיפוס מקצועי. בנוסף יבוצעו עבודות לשדרוג מתחמי הכדורגל הסינטטיים בעיר והקמת חדרי מלתחות, הקמת פארקי שעשועים, הצללתם והמשך הנגשת הפארקים הקיימים. בתחום התיירות העירייה תמשיך ביישום תכנית אב לתיירות ובימים אלה היא נערכת לקראת תחילת העבודות להקמת מוזיאון מורשת החשמונאים בשדרה המרכזית, 

ראש העיר, חיים ביבס: "תקציב העירייה נבנה והוכן בעבודה משותפת של כל אגפי העירייה השותפים לעשייה העירונית והוא מבטא את המשך ההתפתחות והצמיחה הכלכלית שחלה בעיר בשנים האחרונות לצד הניהול האחראי והקפדני של תקציב העירייה. התקציב הרגיל לשנת 2020 משקף בשורה משמעותית לעיר ומאפשר להמשיך ולהוביל את העיר במגמת השיפור והשדרוג העקבית המאפיינת אותה בשנים האחרונות, תוך מתן דגש על שיפור מתמיד של  מערכת החינוך בעיר, שיפור השירות לתושב הן מבחינת המשך קידום העיר לעיר חכמה תוך ניהול של הקצאה ממוקדת ליחידות העירייה השונות להמשך ייעול השירות לתושבים.

ברצוני להודות לגזבר העירייה יניב עמוס ולעובדי אגף הכספים, למנהלים ולכלל עובדי העירייה, על גילוי אחריות ציבורית, מקצועיות ונחישות בניהול העיר. כמו כן, להודות לסגניי ולחברי המועצה ולאחל שנה מוצלחת, מלאה בעשייה וקידום העיר מודיעין מכביםרעות עבור כל תושביה."

גזבר העירייה, יניב עמוס: "התקציב הרגיל לשנת 2020 ותקציב הפיתוח לשנים 2020 – 2022, שהוגשו לאישור המועצה הוכנו בעבודה מקצועית ואחראית של אגף הכספים בשילוב כל אגפי העירייה השותפים לעשייה הנעשית בעיר.תקציבים אלה מביאים לידי ביטוי את המשך הצמיחה והתפתחותה הכלכלית של העיר ויהוו את בסיס פעילויות העירייה  להמשך יישום תכניות העבודה לשנים הקרובות, זאת בהתאם למטרות שהציבו ראש העיר והנהלת העירייה.

תקציב 2020 מביא אתו גידול בהיקף פעולות העירייה ובשירות הניתן לתושבי העיר תוך המשך הניהול האחראי והמבוקר של תקציבי העירייה ע"י עובדי אגף הכספים ועל כך תודתי להם .

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים