חיפוש
 
לדף הבית >>     לשכת המסחר >>

פספורט להולילנד

 

בשנים האחרונות ניכרת עלייה משמעותית בתחום התיירות הנכנסת, וזאת הרבה בזכות שר התיירות יריב לוין ,שהשקיע תקציבים בהסבר  הפונה גם לקהל הנוצרי אוונגליסטי כיעד תיירות צליינית. 

 

פספורט להולילנד 

לבנה קהירי בזוית אישית 

ידועה התיירות הצליינית לארץ ישראל, במסגרתה התייר עולה לרגל לאתרים הקדושים לנצרות, כנסיות ואתרים אחרים שישו וקדושים נוצריים אחרים ביקרו או שהו בהם, וכן אתרי סיפורי המקרא והברית החדשה, שנמצאים במדינת ישראל . אף כי מצוות העלייה לרגל איננה חובה בדת הנוצרית, נוצרים רבים רואים חשיבות בעלייה לארץ ובביקור במקומות הקדושים. במקרים רבים סוכני התיירות הצליינית משווקים את ישראל תחת השם "ארץ הקודש".

כיעד תיירות, לישראל יש יתרון מובהק מעצם היותה ארץ הקודש. בידול זה מקנה לישראל יתרון מובנה המהווה גורם משיכה פוטנציאלי רב עוצמה למיליארדי מאמינים ברחבי העולם. על פי סקרי משרד התיירות שנערכו במהלך השנים, אחוז המבקרים בישראל שציינו כי באו למטרת צליינות נע בין 20%-35%. אחוז התיירים שהצהירו כי הגיעו למטרת סיור ותיור אף הוא בהיקף דומה. יש להניח כי חלק גדול מתוכם מונע מסיבות דתיות והיסטוריות, גם אם לא הגדירו עצמם כצליינים. ככלל, סקרי עומק מצביעים על כך כי חלק משמעותי מסך המבקרים הנוצרים בישראל הונעו ממוטיבציות הקשורות לדת, היסטוריה ותרבות. בין אם במודע ובין אם בתת מודע.

ראוי להדגיש כי תיירות ממניעים דתיים מהווה נתח משמעותי גם מתנועת התיירות היהודית, המוסלמית ואף הבהאית. יחד עם זאת, מאחר שהתנועה הנוצרית, על גווניה וזרמיה השונים, מהווה בממוצע רב-שנתי כ-70% מסך התיירות הנכנסת, רוב תשומת הלב השיווקית מופנית אליה.

הנצרות זו הדת של מרבית התיירים בישראל 70%. כנאמר: "וְנָהֲרוּ אֵלָיו כָּל הַגּוֹיִם..." הסבר פנייך לתייר"... זה המוטו של משרד התיירות הישראלי ואל תתפלאו אם תפגשו בתיירים עם כובע סנטה קלאוס בכותל המערבי, וחלקם עם בקבוקים ריקים עם אוויר של קדושה.     

ביקורו של התייר ה-4 מיליון בישראל מסכם שנת תיירות שוברת שיאים. ההכנסות הישירות למדינת ישראל מתיירות נכנסת בשנת 2018 עומדות על כ-22 מיליארד ש"ח. מדובר בעליה של כ-13% בכניסות תיירים לעומת השנה הקודמת.  ה4- מיליון הינה תוצאה של מהפכה, שמשרד התיירות מבצע בשיווק מדינת ישראל ברחבי העולם, בקמפיינים שונים, חתימת הסכמים עם חברות גדולות וסוכנויות נסיעות ויצירת קשרים עם חברות תעופה. דבר שמעיד כי ישראל מהווה יעד תיירותי אטרקטיבי ומייצר עליה אדירה בהכנסות למדינת ישראל.

לבנה קהירי עם משלחת אוהדי ישראל ממקסיקו, נשיא לשכת המסחר ירושלים דרור אטרי, חברי הלשכה דניאל שוורץ אלכס פרננד ומשה אדרי. 

כמו כן האוונגליסטים האמריקאים תומכים רבות בישראל מבחינת תרומה כלכלית ומבחינת הסברת ישראל בארה’’ב  שהיא מעצמה המשפיעה על דעת קהל עולמית .
כאמור, התמיכה הנוצרית כיום בישראל היא תוצר של עשרות שנים של הסברה, חינוך וחיבור הקהילה האוונגלית לשורשים היהודיים של הנצרות.

בתחילת דרכי,  לא היה לי מושג עד כמה קהילה זו צפויה לפרוץ ולגדול במספריה והשפעתה,  אני רואה את האהדה בעיניים , כשאני נפגשת עם ראשי הקהילות שלהם מקולמביה, סין  ארה’’ב ועוד מדינות בעולם . ראשי הקהילות הם שפתחו בפניי את הדלת לפוטנציאל תיירותי גדול . כיום , מרבית הסיורים שלי נערכים סביב ההיסטוריה של ישו ואמו מרים  בנצרת, בכנסיות סובב כנרת  בירושלים: כנסית הקבר, בעין כרם ובמזרח ירושלים, גן הקבר.  בגן הקבר המזוהה כמקום קבורתו של ישו (פרט למספר מצומצם של פרוטסטנטים)  אני מוצאת את עצמי בתוך מחזה מרגש של מעגל שירה ותפילה  , שם אני חווה מהצד את החיבור החזק שיש להם לדתם עם ארץ הקודש.

תמיכתם האיתנה של הנוצרים  האוונגלים בישראל היא שמבטיחה, יותר מכל, את הקידום והשמירה של האינטרסים הישראליים במעצמה העולמית ועל כן גם באו"ם ובמקומות רבים אחרים בעולם.
בתחילת חודש יוני ארחנו בישראל 75 איש מארגןן בינלאומי של נוצרים אוונגלים אוהבי ישראל מרחבי העולם אשר לרובו הגדול היה זה הביקור הראשון בישראל, ביקרו במקומות הקדושים לנצרות בגליל ובירושלים, עלו לאתר מצדה טבלו בים המלח, נהנו מחוויה קולינרית כמו שרק אנחנו בישראל יודעים לתת, ולסיום אירוע חגיגי במשרד התיירות וקבלת תעודת הוקרה משר התיירות על ביקורם בארץ הקודש. 

כמו כן , קיימנו מספר פגישות כחלק מקידום מיזמים בנושאי התיירות : פגישת היכרות וקידום שת״פ עם קונסול הכבוד של מקסיקו וארגון האוהדים  האוונגליסטי של ישראל "פאז," , מפגש עם שגריר גואטמלה בישראל יחד עם הצוות המקצועי של השגרירות, ראש מועצה אזורית גולן וראש המועצה של מג׳דל שאמס. 

אין ספק  כי הציבור האוונגלי הוא נכס אסטרטגי לישראל במישור המדיני והחברתי, כמו גם שאר התיירות הנכנסת לישראל היא לא רק מקור הכנסה אלא דרך להסברת ישראל באופן נרחב, מיליון שגרירים פזורים בעולם שמספרים על טיבה של ארצנו בניגוד לעיתונות בעולם שלא אחת משמיעה שפה צינית על הנעשה בישראל. 

לפתח עסק הוא אתגר אך עסק בתחום התיירות זאת כמשימת שליחות. 

כייזמת  וכתיירנית במשך 25 שנותיי בענף התיירות וכחברת לשכה אעשה ככל יכולתי על מנת להמשיך לחזק ולמנף את הקשרים הבינלאומיים של הלשכה בשילוב המקצועיות כזרוע ביצועית לקידום התיירות של מדינת ישראל.

 המפגשים הבינלאומיים עם שגרירי העולם הם חלק פעיל ובלתי נפרד משגרת היום יום בלשכת המסחר ירושלים. הסדר יום אותו מוביל נשיא לשכת המסחר ירושלים, דרור אטרי, הוא חיזוק בקשר הבינלאומי בין ירושלים כבירתה של המגזר העסקי בישראל לבין מדינות העולם, שכמובן המוטו  של הלשכה.

 

 

הכותבת לבנה קהירי, יו"ר הוועדה  הבינלאומית לתיירות לשכת המסחר ירושלים.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים