חיפוש
 
לדף הבית >>     בריאות >>

מרכז לתמיכה בעת גירושין ואחריהם

 

מרכז לתמיכה בילדים, בבני נוער ובהורים בעת גירושין ואחריהם החל לפעול החודש בחולון.  מרכז ”בין לבין” מעניק מגוון מענים מקצועיים חברתיים במחירים מסובסדים

 

הורים גרושים וילדיהם, אתם לא לבד: מרכז קהילתי ראשון מסוגו בישראל לתמיכה בילדים, בבני נוער ובהורים גרושים החל לפעול החודש בחולון. המרכז, שנקרא "בין לבין" (ובקיצור – בל"ב), פועל בשיתוף פעולה של עמותת "טופז" ליזמות חברתית חדשנית יחד עם עיריית חולון. מדובר בפיילוט, שבמסגרתו נבחרה חולון להוות מודל עירוני למיזם. מטרת המרכז היא להעניק מגוון מענים מקצועיים חברתיים במחירים מסובסדים, כאשר ילדים והורים יקבלו מידע, ייעוץ, הדרכה ותמיכה רגשית (אישית וקבוצתית), אנשי מקצוע (דוגמת מורים, יועצים ומטפלים) יקבלו הדרכות והרצאות וכן יופעלו מתנדבים בקהילה. מדובר בתכנית אסטרטגית רחבה שמטרותיה: קידום המודעות הציבורית לאתגרים עמם מתמודדים ילדים להורים גרושים, פיתוח מענים משולבים של גורמים קהילתיים שונים, הנגשת תמיכה ישירה לילדים ולמשפחות הגרושות, וזאת על מנת להגביר את הסתגלות הילדים וההורים לשינויים שהם חווים ואף לעודדם לצמיחה אישית ומשפחתית.

בישראל גדלים כמעט רבע מיליון ילדים ובני נוער להורים גרושים. מחקרים שנערכו הוכיחו כי ילדים רבים שחווים פרידה של הוריהם ונתונים תחת קונפליקט מתמשך בין ההורים, חווים בעקבות כך פגיעות ארוכות טווח בתפקודם החברתי, הלימודי, הזוגי והמשפחתי. גם הזוגות המתגרשים חווים טלטלה אישית, רגשית וכלכלית, והם מצויים בסערה שעלולה לפגוע בתפקודם ההורי.

 

בראש המיזם עומדים מנהלת ומייסדת המיזם, מיכל פפר, משפטנית ומנחת קבוצות מוסמכת (וגם אימא גרושה בעצמה...) והמנטור מטעם עמותת "טופז", ד"ר מייק נפתלי, לשעבר מנכ"ל מייסד של העמותות על"ם ואנוש, מרצה ויזם חברתי. את המרכז בחולון תנהל הפסיכולוגית הקלינית ענבר גלילי. בנוסף, כולל המרכז צוות מתנדבים-יועצים בכיר מתחומי המשפט, הפסיכולוגיה, העבודה הסוציאלית והחינוך, בעלי ניסיון רב בתחום הגירושין. מומלץ לפנות לאנשי המקצוע במרכז כבר כשמחליטים להיפרד וכך לשמוע על האופן הנכון לספר לילדים על ההחלטה, על דרכים מומלצות להליכי גירושין, על המשמעות של הבחירות ההוריות ועוד. ניתן, כמובן, גם לפנות בכל שלב בהמשך, לרבות אחרי הגירושין עצמם וכן כאשר מתרחשים אירועים שונים שמאתגרים מחדש את ניהול ההורות המשותפת.

 

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים