חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

ליאור ליבוביץ שבה מטיול בפולין ולא שוכחת

 

התלמידה ליאור ליבוביץ ממודיעין שבה מהטיול בפולין, ואת מה שזה הותיר בה, היא מספרת לקהל הנירגש ב”מצעד למען החיים”, שפתח אתמול כמו מידי שנה  את אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה בתל אביב.

 

כמידי שנה, פתח את אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה, ה"מצעד למען החיים" – מצעד תמיכה והזדהות עם ניצולי השואה, שהתקיים היום (1.5.19) בשעה 17:00, רגע לפני כניסת יום הזיכרון לשואה ולגבורה. עמותת אביב לניצולי השואה עורכת את המצעד זו השנה השביעית, במטרה לזכור את הגיבורים ששרדו את התופת, להעלות את המודעות הציבורית למצבם, להושיט להם יד ולסייע להם. מאות משתתפים בהם ניצולי שואה, תלמידי תיכון, חניכי תנועות נוער, חברי כנסת, אנשי ציבור ועוד, השתתפו באירוע חשוב זה.

וגם מקומה של מודיעין לא ניפקד. זו השנה החמישית שתיכון עירוני ב’ משתתף במצעד. השנה הגיעו 100 תלמידים ממודיעין לצעוד לצד ניצולי השואה, ובמצעד השנה נבחרה ליאור ליבוביץ תלמידת י"ב בתיכון עירוני ב’, לשאת דברים.  

צוות המורים בחר בליאור שתייצג את ביה"ס וראשי עמותת אביב לניצולי השואה שעורכת את המצעד, הזמינו אותה לשאת דברים בשם בני הנוער.  דבריה של ליאור ריגשו את ניצולי השואה והקהל כולו.

 

ומעט מהערב עצמו, המצעד נפתח בעצרת בכיכר הבימה, בהנחיית השחקן אורי גוטליב. עו"ד אביבה סילברמן, מייסדת עמותת אביב לניצולי השואה, פנתה בקריאה לממשלת ישראל: "עם השבעתה של הכנסת ה-21, עבור ניצולי השואה שעון החול הולך ואוזל. הם אינם יכולים לחכות לקדנציה נוספת.

כ-200 אלף ניצולי שואה חיים בישראל, כ-50 אלף מהם חיים בעוני וכ-10,000 ניצולי שואה עריריים. כדי לחלץ את ניצולי השואה ממעגל העוני, יש להגיע להסכמה חוצה מפלגות. לקראת הבחירות לכנסת העברנו לכל ראשי המפלגות, הצעה לתכנית חירום לאומית. כולי תקווה שאכן הכנסת כולה תתאחד סביב המטרה החשובה מכל – ביטחון כלכלי וחיים של כבוד לכל ניצול שואה".


בימים אלה, עמותת אביב לניצולי השואה יוצאת בקמפיין שקורא לציבור להעביר לה שמות ופרטים של ניצולי שואה בכדי שהעמותה תסייע להם במיצוי זכויותיהם וחייהם ישתפרו. להשתתפות: https://bit.ly/2DiGNnT

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים