חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

סיפור לפרשה: להתחיל מ”בראשית”

 

שנה חדשה כמו עיר חדשה. מאפשרת התחלות ובעיקר התמדה! הגעה לעיר חדשה מאפשרת הזדמנויות להיות שותף בהרבה התחלות חדשות מבראשית.כמו: הקמת חטיבת ביניים דתית ראשונה. פתיחת בית כנסת. וניסיון לאחד את בתי הכנסת במודיעין והוצאת ירחון בשם ”להב”-לציבור הדתי במודיעין. הקמת גמ”ח שעזר למאות אנשים . ופתיחת השיעור ב”דף היומי”

 

לפני כ-20 שנה שוחחתי עם הרבנים הראשיים למודיעין על הצורך בהקמת "כולל יום שישי" שמשמעותו למי שלא יודע, פינוי ימי שישי בבקר ללימוד  תורני  בעיקר למי שלא עובד אז.

הרעיון  נדחה מדי פעם בהסברים שונים של צורך בתכנון ופרסום וכולי,  בשנה השנייה לשהותנו במודיעין התבקשתי להנחות את סדר ההקפות השניות.(גם זה היה דבר חדש) אנשים רבים הגיעו לרחבה של בית הספר "נתיב זבולון" שעדיין  לא ניקרא בשם זה. באמצע הריקודים פניתי שוב לרב לאו שליט"א ואמרתי לו שזו הזדמנות להודיע  לכולם על פתיחת כולל למי שלא עובד בימי שישי. גם אז הרב הציע שנמתין עוד שבוע -שבועיים כדי להבטיח  נוכחות נאה וגם למצוא מגידי שיעור מתאימים. חשבתי לנצל את המיקרופון ואת האווירה השמחה וללא  תכנון מראש

 וברוב חוצפתי, לא שעיתי להצעתו, ולפני ההקפה האחרונה  הפסקתי את  חברי התזמורת ופניתי לקהל הרוקדים במילים הבאות פחות או יותר: רבותי. אנחנו אוהבים את התורה ושמחים בשמחת התורה, היום סיימנו  לקרוא את חמשת חומשי התורה ,אבל זה לא מספיק ,צריך גם ללמוד תורה בצורה מסודרת.ואני מכריז בזאת שביום שישי הקרוב ערב ראש חודש חשוון וממש לפני  פתיחת קריאת התורה מבראשית נתכנס בשעה שמונה ורבע בבית הכנסת "התיתורה" ושם נשמע שיעורים בגמרא ,ובהלכה וכמובן בפרשת השבוע. הרב הביט בי כלא מאמין אבל מאז  עברו הרבה מים ב"געתון" ובשאר הנחלים שבמודיעין ושיעורי התורה  והדף היומי  מבקר ועד לילה שוקקים בלומדים ועדיין השבוע ממשיכים להגיע תלמידים רבים מדי יום שישי ונהנים.   והשבוע נפתחת שנת העשרים לכולל יום שישי ועדיין בתיתורה עם הרב הראשי לישראל.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים