חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

עושים קולולולו בחנוכה- בחולון

 

פעילויות וכיף לחנוכה בתערוכת ”קולולולו” בגלריית מאירוב בחולון.

 

גם בחנוכה אפשר וגם כדאי לפצוח ב"קולולולו" עם אירועיי חג מיוחדים וללא תשלום שילוו את התערוכה המצליחה "קולולולו" (התערוכה הגדולה של החינה היהודית, בגלריית המשכן בית מאירוב בחולון).

התערוכה, אותה אצרו רפאל וזאנה ואלנה כרמלי לנר היא חגיגה ססגונית וצבעונית המתחקה אחר מנהגי טקסי החינה המסורתיים שהתקיימו בקהילות יהודיות שונות ומציגה במלוא זוהרם תלבושות, פריטי אופנה, תכשיטים, כלים, צילומים, קטעי וידאו, מוסיקה וראיונות אשר נאספו מארכיונים בארץ ובעולם.

במהלך החג יוכל הקהל, הורים וילדים להנות מהתערוכה ומאירועים מיוחדים:

לילדים תתקיים "בובה של סדנה": סדנה לילדים בהנחיית שלי פרידלנד ובשיתוף מרכז תיאטרון בובות. הילדים יוכלו לייצר מחומרים זמינים, זהבים ונוצצים בובות בהשראת התערוכה. (רביעי, 21.12 בשעה 11:00 )

כמו כן תתקיים  פעילות חווייתית לילדים עם האומנית הרב תחומית, צביה בר אברבנאל, על מסורת יהדות תימן וטקס החינה. הילדים יכירו  את צמח הכופר הלבן (ממנו מכינים את תערובת החינה) ועוד כלים שונים ועתיקים מתימן, יסדרו ביחד את קערת החינה המסורתית, ילמדו צעדי ריקוד ויחגגו ( שבת, 24.12, בשעה 10:30).

ופעילויות מיוחדות גם למבוגרים:

סיורים בתערוכה עם האוצר רפאל וזאנה . בסיורים אלה יתוודעו המבקרים לכל פריט מפריטי התערוכה, למי הוא שייך, מה הוא מייצג וכן אל מקורות טקס החינה בעדות השונות בישר=E0ל ובעולם. (יום שני, 19.12, בשעה 11:00 , שלישי, 20.12, בשעה  11:00, וחמישי, 22.12, בשעה  11:00) .

האומנית הרב תחומית, צביה בר אברבנאל תקיים שיח גלריה שהוא מסע מרגש בזמן ובמרחב, באמצעות היכרות עם  דמויות נשיות מרתקות ,מהפכניות ופורצות דרך בתרבות תימן.  עיצובים ופריטים של צביה מוצגים בתערוכה והיא תדבר על מקורו של טקס החינה כאקט מחאה נשית?פמיניסטית שביקשה להתנגד לכפייה ללבוש בגדים כהים. "נשים לא יכולות לחיות בסביבה חשוכה, זה לא בטבע שלהן", היא אומרת. "הן מצאו פרצה ולאט לאט התחילו להוסיף לבגדים הכהים חוטי כסף וזהב. כשהן ראו שהשמים לא נופלים עליהן הוסיפו גם תכשיטים. דרך ההתקשטות החיצונית, דרך השמחה בכך שהבת שלהן מתחתנת הן יצרו עולם של נשים בתוך העולם של הגברים" ( רביעי, 21.12, בשעה 18:00).

ההשתתפות אינה כרוכה בתשלום, אך מותנית ברישום מראש במייל: tarbut@holon.muni.il

*ייתכנו שינויים בתכנית – מומלץ להתעדכן באתר העירייה  https://www.holon.muni.il

גלריית המשכן בית מאירוב, חולון

רח’ הרצפלד 31, חולון. טל: 03-6516851

(חניה חינם בחניון אולם הספורט, רחוב אחד במאי 38) 

קרדיט תמונה-דוברות עיריית חולון.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים