חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות רחובות - יבנה >>

זוכרים את העבר, משנים את העתיד:

 

תלמידי רחובות יצרו סרטונים בעקבות עדויות של ניצולי שואה

 

בשבוע האחרון קיים אגף החינוך והנוער אירוע מיוחד בשיתוף עמותת "זיכרון מתחדש" בהיכל התרבות* העמותה מקדמת את הנצחת זיכרון השואה באמצעות תכנית מיוחדת לבני ובנות נוער, הלומדים את סיפורם של ניצולי השואה ויוצרים בעקבותם סרטונים קצרים לרשתות החברתיות*

אל האירוע בהיכל התרבות הגיעו למעלה מ-500 משתתפים מבתי ספר בכל הארץ והתלמידים הציגו את הסרטונים שהם צילמו והפיקו- להנצחת השואה ועדויות השורדים* לצפייה בסרטונים היכנסו לעמוד האינסטגרם של זיכרון מתחדש >>

m.com/memory_tellinghttps://www.instagra/

לזכור ולא לשכוח: שיתוף הפעולה בין אגף החינוך והנוער עם העמותה זיכרון מתחדש מקדם את זיכרון והנצחת השואה בקרב תלמידי העיר. במסגרת התכנית "זיכרון מתחדש" תלמידות ותלמידי התיכונים בעיר לומדים בדרך חווייתית ורלוונטית את נושא זיכרון השואה. הם בורחים עדות אחת של שורד/ת שואה ולאחר מכן יוצרים סרטון משותף המציג את השפעת העדות עליהם. הסרטונים כולם צולמו ונערכו ע"י התלמידים באמצעות מכשירי הטלפון הניידים, כאשר לאורך כל הדרך התלמידים מלווים ע"י אנשי חינוך, הפקה, בימוי וקולנוע.

השנה השתתפו בתכנית הייחודית למעלה מ-350 תלמידים, מ-11 בתי ספר ברחבי הארץ שיצרו 55 סרטונים. התיכונים ברחובות שלוקחים חלק בפרויקט הם: קריית החינוך ע"ש עמוס דה שליט, קריית החינוך אמית ע"ש רון ארד, בית ספר טכנולוגי עירוני ויצ"ו , קריית החינוך ע"ש אהרון קציר וקריית החינוך למדעים.

הסרטונים שהפיקו וצילמו התלמידים הועלו לרשתות החברתיות, מוצגים בשיעורי החינוך ובשיעורי ההכנה למסע לפולין. ניתן לצפות בהם בעמוד האינסטגרם של זכרון מתחדש בלינק >> https://www.instagram.com/memory_telling/

את האירוע הוביל אגף החינוך והנוער ומ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך זהר בלום, מי שנבחרו להנחות את האירוע היו הגב’ שרה אילת – מנכ"לית זכרון מתחדש ושירה בן טל תלמידת קריית החינוך דה שליט. השתתפו בו יזם ויו"ר ועד מנהל זכרון מתחדש פיני שניר, אפרת צוקרמן מנהלת אגף החינוך ונוער, גולן ביטון מנכ"ל רשת חוויות רחובות, דרור שושן מנכ"ל CBRE, טובה דורפמן – סגנית היו"ר וראשת המחלקה לישראל ולהנצחת השואה והגבורה בישראל ובתפוצות ההסתדרות הציונית העולמית, אורי קלט – מנהל בית ווהולין בית הספר הבין לאומי להוראת השואה יד ושם, מנהלים ומנהלות בתי הספר ואגפי חינוך נוער וקהילה, מורים המובילים את התוכנית, מתנדבים ומדריכים מקצועיים, הורים והתלמידים היוצרים.

התלמידים התרגשו באירוע וביקשו להודעות על הזכות לקחת חלק בתכנית החשובה: "לחקור על הדמות עליה מבוסס הסרטון שלנו ואז לצלם ולערוך היה מסע מדהים עבורנו. הפרויקט קיבל פנים אחרות, קיבל משמעות חזקה ועוד יותר רצון לשמר את זיכרון השואה לזכור בדרכים אחרות. הלימוד על שורד שואה נתן לנו את המוטיבציה לעשות כל דבר מבלי לפחד מה יהיה, ולדעת שגם אם אנחנו עוברים תקופה קשה אנחנו צריכים להישאר אופטימיים, החיים הם מתנה".

ראש העיר רחמים מלול: "עם השנים מספר ניצולי השואה הולך ופוחת והאחריות שלנו היא לספר את סיפורם, לזכור ולעולם לא לשכוח. התכנית זיכרון מתחדש חשובה מאין כמוה והיא מצליחה לקרב בין הדור הצעיר לזיכרון השואה בדרך יצירתית ומגוונת".

מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום: "מערכת החינוך העירונית מקדמת פרויקטים רבים שנועדו להנציח את זיכרון השואה. התכנית זיכרון מתחדש מעניקה לנערות ולנערים את ההזדמנות להכיר מקרוב את סיפורים של ניצולי השואה ולספר אותו מחדש בכלים שלהם- סרטונים קצרים ברשתות החברתיות. אני גאה בתלמידות ובתלמידים שלנו על היצירתיות, העומק והיכולות שהפגינו בפרויקט הזה"

אפרת צוקרמן מנהלת אגף החינוך והנוער: "הרצון והנכונות של התלמידים להשתתף בפרויקט הזה מעידה על חשיבותו. אני מודה לכל העוסקים במלאכה, הצוותים החינוכיים וכמובן לתלמידים על הדרך שעשו במסגרת התכנית".

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים