חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

לא בטוחים מה ללמוד? לכו על בטוח – תואר במדעי המחשב

 

ההתלבטות בנוגע לתחום הלימודים הגבוהים אליו נירשם יכולה להיות מתסכלת ומבלבלת. כל כך קשה להחליט כאשר ישנן כל כך הרבה אפשרויות, כמו כן כאשר קשה להעריך אילו מקצועות יהיו מבוקשים ורלבנטיים יותר מאחרים בעוד כמה שנים מהיום. עבור כל מי שמתלבט/ת, ניתן ואולי אף רצוי פשוט ללכת על בטוח

 

תואר במדעי המחשב מהווה מבחינות רבות את אחד ה"הימורים" המבטיחים והבטוחים ביותר בעולם הלימודים כיום, כמו גם מבחינת שוק העבודה. מה הופך דווקא מסלול לימודים זה למבוקש ו"בטוח" כל כך?

הכיוון היחידי הברור אליו העולם הולך – מדעי המחשב

מה הופך דווקא תואר במדעי המחשב למסלול לימודים יחסית בטוח, כזה שמספק לנו מידה גבוהה של ביטחון בתועלת שהוא יספק לנו בהמשך הדרך בכל הנוגע למציאת עבודה, בניית קריירה והמשך התפתחות מקצועית?

ובכן, התשובה הברורה והמיידית היא כי העולם כולו הולך ומסתמך יותר ויותר על מחשבים, בכל תחום שרק ניתן להעלות על הדעת, כך שמי שמתמחה במדעי המחשב לבטח יוכל למצוא תעסוקה במגוון רחב של תפקידים שונים. אך על מנת להבין לעומק וטוב יותר מדוע מדובר בתחום עם יתרון משמעותי כל כך על פני מרבית תחומי העיסוק והלימודים האחרים, כדאי להבין טוב יותר ולשים לב למצב השורר כיום בעולם, ובפרט בשוק העבודה. יותר מכל דבר אחר, מה שמאפיין את השוק בימינו זה קצב השינוי הגבוה וחסר התקדים. תחומים שלמים הופכים בלתי רלבנטיים בתוך כמה שנים, וגם מקצועות שבעבר לא יכולים היינו לדמיין כי יהפכו להיות בלתי רלבנטיים, פתאום הופכים לכאלו. זה קורה בעיקר עקב תהליכי אוטומציה רבים ומהירים (המתבססים, כמובן, על מדעי המחשב...), אך גם עקב התפתחויות, שינויים וזעזועים שונים ובלתי צפויים אשר פוקדים את העולם. השנתיים האחרונות היוו דוגמה מצוינת לכך...

במצב עניינים זה, כאשר קשה לדעת האם מקצועות בסיסיים ומרכזיים כמו רופאים או רואי חשבון בכלל יישארו רלבנטיים בעוד עשר, עשרים או שלושים שנים מהיום, ההחלטה בנוגע למסלול הלימודים הגבוהים בו נבחר צריכה להתמקד בתחומים הבטוחים יותר, לפחות עבור מי שמחפש אחר יציבות וביטחון תעסוקתי עתידי. בתוך כל השינויים המואצים הללו, נראה כי קיים תחום אחד ברור ומובחן אשר רק הופך רלבנטי ומרכזי יותר ויותר בעולם, וזהו כמובן התחום של מדעי המחשב (כאמור, הגורם העיקרי לשינויים הנרחבים המתרחשים בעולם הוא עולם המחשבים עצמו).

לכן, עבור כל מי שמחפש/ת אחר תחום לימודים יחסית מבטיח, תואר שניתן לסמוך עליו בכל הנוגע לתעסוקה עתידית ואפשרויות רבות ומגוונות להמשך התפתחות מקצועית בעתיד, קשה לחשוב על תחום מרכזי ואטרקטיבי יותר מאשר מחשבים. תואר ראשון במדעי המחשב יפתח בפניכם/ן פתח לעולם עשיר ומגוון באפשרויות, אשר רק ילכו ויתרבו בעתיד הנראה לעין.

לפרטים נוספים אודות התחום ותחומי לימוד נוספים הכנסו לאתר מכללת אורנים בכתובת 

https://www.oranim.ac.il/sites/heb/pages/default.aspx

קרדיט לתמונה: פוטוליה

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים