חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

חודש מודעות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות

 

ב-28.12 ייערך אירוע חשיפה ללהקה המשולבת של בני נוער  עם ובלי צרכים מיוחדים באולם עינן בקניון עזריאלי.

 

יום המודעות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות מצוין ב-3.12, ובאגף לשירותים חברתיים הוחלט להקדיש חודש שלם של עשייה לנושא החשוב הזה, המשלבת את תושבי העיר ובמקביל מתמקדת במשפחות והתושבים המיוחדים הגרים בעיר. פתיחתו של החודש צוינה באופן סימבולי עם הארתם של בניין העירייה ומזרקות הכניסה לעיר בצבע סגול המסמל יום זה בכל העולם. משם המשיך כאמור חוש זה למגוון רחב של פעילויות – כך למשל, ביום שני 6.12 נערכה סדנת גרפיטי למשפחות המיוחדות בעיר, התחיל פרויקט בת מצווה לנערות עם צרכים מיוחדים, נחנכה דירה נוספת בעיר לדיור עצמאי לבוגרים עם צרכים מיוחדים והתקיימה הצגה למשפחות המיוחדות בהיכל התרבות.

החודש ממשיך בשלל אירועים נוספים. בין היתר, פעילות מקסימה "שוויון בסלון" אצל משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים אשר פותח שיח סובלני ומרתק של הקהל עם בוגרים צעירים עם צרכים מיוחדים, בבתי הכנסת תתקיים הכשרה מיוחדת לגבאים בנושא צרכים מיוחדים, תיערך השתלמות למלווים בהסעות חינוך מיוחד, בספרייה ע"ש שכטר תתקיים שעת סיפור לילדים על קבלת השונה ועוד. בנוסף, יתקיים אירוע גדול ומרגש שיחתום את החודש ביום שלישי 28.12 בשעה 20:00 באולם עינן בקניון עזריאלי, בו תיחשף הלהקה המשולבת של צעירים עם ובלי צרכים מיוחדים, אשר הוקמה ע"י האגף לשירותים חברתיים בשיתוף עם אגף חברה נוער וצעירים. הלהקה הוקמה השנה ובה חברים תשעה בני נוער בגילאי 17-14 והיא מנוהלת באופן מקצועי ע"י לב לופטוס ובייעוץ מוזיקלי ואומנותי של אבי גרייניק. האירוע יהיה פתוח לקהל הרחב ללא תשלום, אך בהרשמה מראש בכתובת המייל -  dang23951@gmail.com.

מעבר לחודש הזה, מקדם אגף השירותים החברתיים לאורך כל השנה עשייה טיפולית, שיקומית ותעסוקתית לצד פעילויות פנאי וחברה לאנשים עם צרכים מיוחדים ומוגבלות ובני משפחותיהם. כ- 1,000 משפחות מוכרות ומטופלות באגף ע"י "צוות צרכים מיוחדים" המונה ראש צוות ותשע עובדות סוציאליות שמלוות את המשפחה משלב האבחון וההכרה ולאורך כל הדרך, ואף לעיתים כל החיים. הצוות מטפל באנשים על הרצף האוטיסטי, אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ואנשים עם מגבלה פיזית או חושית. העיקרון המניע הוא להתאים מענה לצרכי האדם לפי גילו, תפקודו וצרכיו, וזאת בהתאם לסל שירותים מגוון ברמה יומית (מסגרות יום) וברמת דיור חוץ ביתי בעיקר לבוגרים, כולל הוסטלים ודיור בקהילה. במשך השנים פיתח האגף מעונות יום לגיל הרך, מסגרות יום ארוך לאחר שעות בית ספר, מועדוניות ומועדונים לפי גילאים ותפקודים.

בנוסף, מפעיל האגף את "מרכז למשפחה" אשר תפקידו לראות את כל המשפחה כמכלול ולאפשר לסביבה הקרובה של אדם עם מוגבלות לקבל מידע, הכוונה, הכלה ושיתוף עם בני משפחה נוספים המתמודדים עם מצבי חיים דומים.

בשנה האחרונה, הורחבו שירותיה תעסוקה לבוגרים ונפתחו 15 דירות חדשות בקהילה לדיור עצמאי, לצד הקמת מועדונית לילדים על הרצף.

בקרוב מאוד ייפתח "בית לחיים" בעיר אשר יאכלס 24 דיירים על הרצף וייתן מענה דיור ותעסוקה ברמה הגבוהה ביותר שיש. בנוסף, יוקם מרכז יום רב נכותי לבוגרים בתוך העיר שיאפשר לעשרות בוגרים ליהנות ממסגרת שיקומית וחברתית ראשונה בתוך העיר ותורחב פעילות המועדוניות לילדים נוספים לאחר שעות בית הספר.

עמיעד טאוב, המשנה לראש העיר ומחזיק תיק שירותים חברתיים: "במדינה מתוקנת לא צריך לציין יום לזכויות אנשים עם מוגבלויות כי השוויון צריך להיות בסיסי וברור. בעידן הנוכחי, מדובר ביום המבהיר את העדר העיסוק בתחומי הרווחה, הבריאות והחינוך המיוחד 365 ימים בשנה. בעירנו ככלל, ובאגף לשירותים חברתיים בפרט אנו עוסקים כל ימות השנה בבניית פתרונות דיור, תעסוקה ופנאי לציבור עם הצרכים המיוחדים בעיר וגם החודש לצד קמפיין חדש של "תושווים" התקיימו שלל פעילויות להעלאת מודעות במטרה לייצר את השינוי הנדרש בתודעה הישראלית והעירונית."

מרינה שדה, מנהלת אגף שירותים חברתיים: "אגף השירותים החברתיים ימשיך להשקיע לטובת אוכלוסייה עם מוגבלות תוך מקצועיות ומסירות ובשיתוף גורמי עירייה וארגונים שפועלים איתנו יד ביד לשיפור איכות חייהם של אנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם".

 

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים