חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ציון יום המאבק למניעת אלימות נגד נשים

 

בשדרת מרכז העיר תתקיים תערוכת ”איננה עוד”, תערוכה מצמררת המציגה את בגדיהן של נשים שנרצחו.

 

ביום חמישי 25.11, יצוין בעיר יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים. ד"ר אורנה מגר, יועצת ראש העיר לשוויון מגדרי, אגף השירותים החברתיים, אגף חברה נוער וצעירים, עמותת סחלבים והמרכז הרב תחומי חברו יחד לתכנית רווית אירועים ופעילויות להעלאת המודעות ליום זה בקרב התושבים.

ביום שני 22.11, ייערך המיצג הייחודי והמצמרר "איננה עוד", תערוכה המציגה את בגדיהן וזעקתן של הנשים שקולן הושתק. מדובר במיצג אמנותי של האומנית קרן יחזקאלי, שמבקש למחות בצעקה רמה על רצח נשים, לרוב על ידי בני זוגן, לעיתים על ידי בן משפחה אחר. משנת 2011 נרצחו בישראל יותר מ-125 נשים, קורבנות של אלימות, שהותירו אחריהן ילדים, הורים וקרובים כואבים. סיפורי הרצח נתפסים בישראל כגזרת גורל ומודרים לשולי השיח הציבורי. חלק מתיקי החקירה אף לא פוענחו עד היום. במיצב "איננה עוד" נעשה שימוש בבגדים מקוריים של נשים מאסופת מגזרים, עדות, דתות ולאומים שונים. כולן נפגעות אלימות שקטעה את חייהן בטרם עת. המיצב מלווה בפסקול מקורי המורכב משירי ערש ב-15 שפות שונות (עברית, ערבית, אמהרית, רוסית, ספרדית, צרפתית, מרוקאית, פרסית, רומנית ועוד), כמחווה לקולן שהושתק.

המיצג יתקיים בשדרת מרכז העיר ברחוב דם המכבים בשעה 18:00 עד 20:00. בנוסף, יוצב במקום דוכן הייד פארק- בו תושבים ותושבות יוכלו להביע את מחאתם ולדבר על התופעה של אלימות כנגד נשים. לרישום לדוכן יש להירשם מראש:

https://forms.gle/C6etGdz6DbnysLAb6

*במקרה של גשם, תדחה התערוכה ופעילות ההייד פארק.

פעילויות נוספות שיהיו לציון יום זה - ביום שלישי 23.11, תתקיים הרצאה של נערה בסיכון שדרכה נסללה לזנות. סיפור אישי מטלטל של ילנה דיוואין באולם הכנסים במרכז הרב תחומי בשעה 9:30 בבוקר. כרטיס – 20 שקלים.  בנוסף, תתקיים פעילות חשובה לנשים של לימוד הגנה עצמית מטעם מועדון טייגרס טאקוונדו. הפעילות תתקיים ביום חמישי 25.11, בשעה 20:00 במגרש הספורט של בית הספר עירוני ג’. יש להירשם מראש באתר עמותת סחלבים. לא נדרש ניסיון קודם. ביום ראשון 28.11 בשעה 19:00 במרכז הרב תחומיקס ברחוב בנימין 51, תיערך סדנת וידאותרפיה להעצמה וביטוי אישי ויצירתי באמצעות צילום. יום למחרת, שני 29.11, תתקיים הרצאתה של יוליה אור להורים, אשר עוסקת בהעצמה לאחר פגיעה מינית. ההרצאה תתחיל בשעה 20:30 במרכז הרב תחומי.

ד"ר אורנה מגר, יועצת ראש העיר לשוויון מגדרי: "אנחנו פועלים במהלך כל השנה לקדם ולהטמיע שוויון מגדרי וערך כבוד האדם באשר הוא, בתכניות עירוניות בכל המערכות בעיר, ובשיתוף כל הגורמים המקצועיים. אירועי נובמבר נועדו לחזק את הקול של כולנו יחד בהוקעת אלימות כלפי נשים ובאחריות המשותפת שלנו כחברה, להיאבק בכל גילוייה."

עמיעד טאוב, המשנה לראש העיר מחזיק תיק שירותים חברתיים: "האלימות הינה מכת מדינה שאינה מקבלת מענה מספק. מיגור התופעה ומתן מענים לנפגעים הינה חובתנו העירונית ותופעה חברתית רעה שמניעתה באחריות כולנו כרשות וכקהילה. אנו נגלה אפס סובלנות כלפי אלימות ואני קורא לכל מי שנחשף לאלימות לדווח למרכז למניעת אלימות במשפחה על מנת לקבל סיוע מקצועי ומענים. זוהי אינה ברירת גורל ואנו נעמוד לצידכן לאורך כל הדרך."

שמעון גואטה, מחזיק תיק ביטחון קהילתי: "מדי יום ושבוע אנו עדים לדיווח חדשותי על מקרי אלימות כלפי נשים. הדיווח נעשה כה שכיח עד שלעיתים נדמה שהתופעה הפכה לנורמה חברתית. הנשים שנפגעות הופכות למספרים בסטטיסטיקה, מדי פעם מקבלת האישה פנים וסיפור משלה ואז עולה שוב השאלה – איך זה קרה לה? בואו לתמוך ולהיות הקול השפוי למיגור תופעת האלימות כנגד נשים."

 

 

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים