חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מואשמים באלימות במשפחה? כיצד צריך לטפל?

 

בשנים האחרונות אנו עדים להרבה מאוד מקרים של אלימות בתא המשפחתי כלפי בני זוג או בני משפחה אחרים. עבירות אלימות נחשבות לחמורות ולכן מדיניות האכיפה כלפיהן נוקשה, מה גם שלעיתים ישנם אנשים שמואשמים על לא עוול בכפם

 

בשנים האחרונות אנו עדים להרבה מאוד מקרים של אלימות בתא המשפחתי כלפי בני זוג או בני משפחה אחרים. עבירות אלימות נחשבות לחמורות ולכן מדיניות האכיפה כלפיהן נוקשה, מה גם שלעיתים ישנם אנשים שמואשמים על לא עוול בכפם. בכל מקרה בו הואשמתם בעבירת אלימות, מומלץ לפנות לעורך דין אלימות במשפחה אשר יכול למזער את הנזקים ואף להוביל לסגירת התיק הפלילי.

מהי אלימות במשפחה?

ישנם סוגים שונים של אלימות בתא המשפחתי ולא כל אלימות תכלול בהכרח מגע פיזי. ישנם גם סוגים של אלימות נפשית, כלכלית, מילולית וכדומה. כמו כן גם איום על בן משפחה יכול להיחשב כאלימות וגורמי אכיפת החוק אינם מקלים ראש בנושא. על פי החוק, ההגדרה של בן משפחה היא בן זוג, ידוע בציבור או קטין חסר ישע שעליו לעובר העבירה יש אחריות, עם זאת החוק אינו מבדיל בין בן משפחה בהווה לבין בן משפחה בעבר, ורואה תקיפה של בן משפחה לשעבר (כמו גרוש או גרושה) כעבירה חמורה לכל עניין ודבר. 

עבירת תקיפה

החוק מבדיל בין תקיפת סתם לבין תקיפה של בן משפחה. אם על פי חוק העונשין אדם שתקף אדם אחר מסתכן בעונש מקסימלי של 2 שנות מאסר, העונש המקסימלי כלפי תקיפת בן משפחה יהיה כפול ויכול להגיע לכדי 4 שנות מאסר. כמו כן, החוק מחמיר בגין תקיפה שגורמת לחבלה ושוב מבדיל בין תקיפת סתם לבין תקיפת בן משפחה. בעוד שתקיפת אדם אקראי שגרמה לחבלה עלולה להוביל לעד 3 שנות מאסר, הענישה המקסימלית בגין תקיפת בן משפחה שגרמה לחבלה תהיה 6 שנות מאסר. גם ההגדרה של סוג העבירה משתנה ותקיפת סתם מוגדרת כעבירת עוון בעוד שתקיפת בן משפחה מוגדרת כעבירת פשע.

חקירה משטרתית בגין אלימות במשפחה

במידה והוגשה תלונה על אלימות במשפחה המשטרה תפתח בחקירה במטרה לגבש תשתית ראייתית שתוביל להגשת כתב אישום. החקירה המשטרית היא פן מאוד חשוב של ההליך הפלילי וכל מילה שנאמרת בה מתועדת, לכן חשוב מאוד לדעת מה אומרים. החוקרים לא פעם מפעילים טכניקות שונות במטרה להוציא מהחשודים הודאה, והודאה שכזו הנה בעלת חשיבות ומשמעות גדולה, ולאחר מתן הודאה כמעט ואין דרך חזרה. כמו כן, אדם החשוד באלימות במשפחה יכול למצוא את עצמו במעצר ולכן חשוב מאוד להיוועץ בעורך דין בעל ניסיון עוד לפני החקירה ולפני שמוסרים גרסה כזו או אחרת לחוקרים.

פנייה לייעוץ וייצוג של עורך דין אלימות במשפחה הבקיא ברזי החוק והפסיקה יכולה לעשות פלאים וממש להשפיע על הלך הרוח בחקירה ועל התוצאות באופן כללי. עורך דין אלון ארז מתמחה בעבירות אלימות במשפחה, יעזור לכם לממש את זכויותיכם על פי חוק ויספק לכם מענה מקצועי ברמה הגבוהה ביותר.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים