חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

עוצמה לנוער 24/7 - גם ובמיוחד בימי קורונה

 

עידן הקורונה על כל השלכותיו, מגביר את גורמי הסיכון בקרב בני נוער בכלל ובאופן חריף יותר בקרב בני נוער החווים קשיים רגשיים, חברתיים והתנהגותיים. בעבור אלה מפעילה עיריית פתח תקוה את תכנית עוצמה של האגף לטיפול בפרט

 

במסגרת התכנית, יוצרים עובדי קידום נוער של עוצמה קשר חינוכי-טיפולי אישי עם מאות תלמידים שהופנו על ידי יועצות בתי הספר.

לכל אורך תקופת משבר זו ואף בימי הסגר, העבודה עם נוער בסיכון הוחרגה בצווי הממשלה מתוך הכרה בחיוניותם של שירותים אלה. עובדה זו לצד הגמישות ויכולת ההתארגנות המהירה המאפיינת את תחום קידום הנוער, אפשרה לייצר מספר אלטרנטיבות המהוות רשת בטחון הנחוצה בעת הזאת.

ראשית, בהתאם לדרישת משרד החינוך והעירייה, עובדי עוצמה ממשיכים ויוצרים קשר עם הנערים והנערות שבאחריותם, מזמינים אותם ונפגשים עמם באחד ממרכזי עוצמה או בסביבת בתי המגורים שלהם. בכל יום מתקיימים עשרות מפגשים פרונטליים תוך הקפדה על כללי הזהירות הנדרשים ועוד עשרות מפגשים באמצעים דיגיטליים.

פעמיים בשבוע, בשעות הלילה 21:00 עד 01:00, בתיאום עם אגף הביטחון, עובדי עוצמה יוצאים לרחובות ולגנים הציבוריים ברחבי העיר שם הם פוגשים עשרות בני נוער, רבים מהם כבר מוכרים להם. העובדים דורשים בשלומם, מקיימים הסברה ומאתרים מצוקות.

אחד האתגרים הבולטים של תלמידים בימים אלה הוא הלמידה מרחוק. תלמידי עוצמה מתקשים לבצע מטלות ולהשתתף באופן סדיר בשיעורים בזום. חלקם אף מנתקים קשר לגמרי מסיבות שונות ומצבם מדאיג את צוות בית הספר. 

בעבור תלמידים אלה (44 תלמידים נבחרים), עד לפתיחה של בתי הספר העל-יסודיים, נפתח מיזם חדש: מרכזים תומכי למידה הכוללים אפשרות לטיפוח וחיזוק תחושת מסוגלות והצלחה בלימודים באמצעות מענה חינוכי-טיפולי בליווי אישי, פינות עבודה אישיות עם אמצעים בסיסיים ללמידה מרחוק וארוחה קלה. המענה ניתן במרכז עוצמה כרמלי, מגדלור השומר ומרכז נוער וצעירים יוספטל.

ראש העיר רמי גרינברג הוסיף ואמר: "אנו פועלים בכל המישורים למען תלמידות ותלמידי העיר ושמים דגש מיוחד על תלמידים הזקוקים לעזרה נוספת כמו תלמידי עוצמה. הפעילות לאורך כל תקופת הקורונה הינה צמודה ואישית והקמת המרכז באה במטרה לתת מענה לצורך הייחודי של תלמידים אלה, על מנת להשאירם במסגרת לימודית קבועה ויציבה."

מ"מ רה"ע וראש מינהל החינוך רון כץ הוסיף ואמר: "פעילות עובדי עוצמה הינה חשובה ומשמעותית דווקא בימי אלה בהם נגיף הקורונה משבש את השגרה והלמידה במסגרות".

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים