חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

זכאות לדרכון פורטוגלי המדריך המלא 

 

סביר מאוד ששמעתם היכן שהוא שאפשר כיום להוציא דרכון פורטוגלי יחסית מהר. בשנת 2020, די סביר גם מישהו סיפר לכם שדרכון שכזה מקנה לכם המון אפשרויות וזכויות. אבל בכל זאת, אין לכם מושג אם אתם באמת זכאים ואיך בכלל מתחלים בתהליך. אז איך מתקדמים?

 

סביר מאוד ששמעתם היכן שהוא שאפשר כיום להוציא דרכון פורטוגלי יחסית מהר. בשנת 2020, די סביר גם מישהו סיפר לכם שדרכון שכזה מקנה לכם המון אפשרויות וזכויות. אבל בכל זאת, אין לכם מושג אם אתם באמת זכאים ואיך בכלל מתחלים בתהליך. אז איך מתקדמים? בעזרת המדריך המלא שלנו תוכלו לדעת איפה אתם עומדים, איך להתקדם וכמה זמן לוקח התהליך. 

תוך כמה זמן אפשר לממש את הזכאות לדרכון 

נתחיל מהסוף: זכאות לדרכון פורטוגלי ניתן לממש בפרק זמן יחסית מהיר. הדרכון שמאושר ניתן לכל החיים. במרבית המדינות באירופה, כדי לאשר דרכון צריך לקבל קודם לכן אזרחות כחוק. ולפני קבלת אזרחות, יש צורך במעמד של תושבות. כלומר, תהליך של 5 – 10 שנים יכול לחלוף לפני שמממשים למעשה את הזכאות לדרכון. הזכאים לדרכון הפורטוגלי מבני העם היהודי יכולים לעומת זאת ליהנות מתהליך מקוצר של שנתיים בלבד (בממוצע). 

מדוע לממש את הזכאות לדרכון 

הבחירה לממש את הזכאות לדרכון הפורטוגלי נובעת מכמה דברים:

  • על סמך הדרכון אפשר לקבל זכויות אזרח מקיפות, כמקובל באירופה. 
  • האזרחות מאפשרת להתגורר לזמן רצוי בכל מדינות האיחוד, אך אין חובה לכך. אפשר להמשיך להתגורר בישראל מבלי שהאזרחות פגה. 
  • לאזרחים מותר להירשם ללימודים בסבסוד ממשלתי. כלומר, לימודים באירופה כמעט בחינם. 
  • ניתן לרכוש נכסים בפורטוגל ובכל אירופה, ללא מגבלות ואפילו תוך שימוש במשכנתא מקומית. 
  • לאזרחים, אפשר ליהנות מהקלות ליזמים ובעלי עסקים. 
  • אפשר להשתתף במכרזים ולהקים עסק, שותפות, חברת יבוא יצוא וכן הלאה. 
  • הדרכון מאפשר לטייל בעולם, ללא ויזה וכמעט לכל מדינה. אפילו הכניסה לארצות הברית בקלות, ללא שום צורך בויזה או ראיון בשגרירות. 

 

מי זכאי כיום לדרכון פורטוגלי 

ליהודים רבים קיימת זכאות לדרכון פורטוגלי במסלול המקוצר והמהיר. הקריטריון הוא מוצא משפחתי. יהודים ממשפחה של מגורשי פורטוגל זכאים לקבל את הדרכון לאחר תהליך בדיקה מסוים. שלב מרכזי בתהליך – קבלת אישור מקהילה יהודית מרכזית בפורטוגל. כל מסמך שמעיד על קשר למדינה עשוי לסייע. כתובה משפחתית עתיקה, תעודת עולה, אישור שם המשפחה המקורי, עץ משפחתי שמתאר את הדורות הקודמים, בתקופת הגירוש או אפילו לאחר מכן. 

האם חייבים לשלוט בפורטוגזית לפני קבלת דרכון 

בשלב זה, החליטו הרשויות בפורטוגל להקל ולא לחייב יהודים ללמוד פורטוגזית. כלומר, זוהי אחת המדינות היחידות בעולם שתיתן אזרחות ליהודים שאינם דוברים את השפה אפילו באופן בסיסי. כמובן, מי שמתכנן לגור במדינה או להקים שם עסק יכול להירשם לקורס בשפה ולהכיר שפה עשירה ומיוחדת במינה. 

האם זכאות לדרכון עוברת בירושה 

אם רוצים להנפיק דרכון גם לילדים צריך להגיש בקשה נפרדת. כלומר, הבקשה הינה אישית. רק מי שמתגורר באופן מעשי בפורטוגל והינו אזרח במדינה, מוריש בהמשך את הזכאות הזאת לילדיו שנולדו במדינה. 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים