חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

למען תלמידים באתיופיה: ילדי העיר אספו ציוד לימודי רב

 

אלפי ילדים מ-27 בתי ספר מהעיר תרמו כ- 250 ק”ג ציוד לימודי למען ילדי העיר התאומה שבאתיופיה – גונדר. היוזמה יצאה לדרך אחרי שראש העירייה, רז קינסטליך, נפגש עם מקבילו בגונדר והבין שעבורם ציוד לבית ספר הוא מותרות: ”ההתגייסות של התלמידים וההורים ריגשה אותי מאוד. זו המהות של הערים התאומות”

 

אתמול (ד’) הגיע לראשון לציון שגריר אתיופיה בישראל, רטה אלמו נגה, כדי לקבל משלוח מיוחד במינו. 250 קילו של עפרונות, טושים, צבעי גואש, מחקים, מחדדים, מחברות ועוד פריטים רבים שילדי ראשון לציון מ-27 בתי ספר אספו ותרמו עבור ילדים בעיר גונדר, באתיופיה, העיר התאומה של ראשון לציון.

הכל החל לפני מספר חודשים עת נפגש ראש העירייה, רז קינסטליך עם מקבילו, ראש עיריית גונדר, מַסְטֱוָוּאל סִיוּם שיבֶּאֳה. קינסטליך שמע ממנו שכלי כתיבה וציוד לבית הספר הוא בגדר מותרות באתיופיה. השכר הממוצע באתיופיה נע בין 80 ל-100 דולר בחודש, סכום שלא תמיד מספיק להורים לצייד את ילדיהם לבית הספר. קינסטליך החליט להרים את הכפפה ויזם את מיזם "עט ועיפרון" שמטרתו לגייס את ילדי בתי הספר היסודי למהלך. אלפי הורים וילדים התגייסו ואספו את הציוד הנדרש. ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "ההתגייסות של התלמידים וההורים ריגשה אותי מאוד. זו המהות של הערים התאומות. המחשבה שבזכות ילדי ראשון לציון, הילדים באתיופיה יוכלו לפתוח את שנת הלימודים עם ציוד ראוי, נותנת סיפוק אדיר. זו זכות עבורנו כעיר לעזור ולסייע בתקופה בה האחדות הגלובלית חשובה". נציין כי שנת הלימודים באתיופיה מתחילה שבועיים אחרי ישראל, ב-14.9.20.

קינסטליך והשגריר, רטה אלמו נגה, המשיכו לפארק ערים תאומות בראשון לציון, שם שתלו 70 עצי פרי בטקס מרגש של פינה שמוקדשת לעם האתיופי.  השגריר רטה אלמו נגה, אמר : "מרגש לראות את ילדי העיר ראשון לציון נרתמים למען גונדר שבאתיופיה. התרומה הנדיבה, והפינה שחנכנו, יחד עם נטיעת העצים מסמלות את המורשת לשנים הבאות והקשר החזק בין הערים ראשון לציון וגונדר. אני מודה לראש העירייה, רז קינסטליך, על הפרויקט המרגש".

מחזיקת תיק קשרי חוץ, ד״ר ענת ליבוביץ, הוסיפה : ״ביוזמה משותפת של שגרירות אתיופיה בישראל, ומתוך רצון לקיים קשרים חמים בין ראשון לציון לאתיופיה בכלל והעיר גונדר בפרט, הוחלט למסור דרישת שלום מילדיה עירנו לילדי גונדר ולשלוח להם מחברות וציוד כתיבה".  

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים