חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

החשיבות של צריכת מזון עם הרבה חלבון כמו טונה

 

בדיאטות רבות, אנשים משתדלים להימנע מצרית יתר של פחמימות או של סוכרים. דיאטנים מרבים להמליץ על צריכת ירקות ופירות טריים, עשירים בסיבים ובוויטמינים

 

בדיאטות רבות, אנשים משתדלים להימנע מצרית יתר של פחמימות או של סוכרים. דיאטנים מרבים להמליץ על צריכת ירקות ופירות טריים, עשירים בסיבים ובוויטמינים. אבל מאוד חשוב, בכל דיאטה שהיא ובכל סגנון חיים שהוא, לצרוך מזון עם הרבה חלבון. הכירו את המזונות שתרצו לשלב בתפריט הקבוע שלכם, עם חלבונים טובים ותועלת בריאותית שלא מוטלת בספק. 

למה אנו צריכים חלבונים והרבה?

מזון כמו טונה ומאכלים נוספים שעליהם נרחיב בהמשך, חיוניים בזכות תכולה נאה של חלבון. אך מדוע בעצם אנו זקוקים למרכיב הזה ובקביעות? קודם כל, חלבון זה לא משהו שהגוף יכול לייצר בכמות מספקת. אנו צריכים לקבל אותו ממוצרי מזון שונים, שיכולים להיות מהחי או מהצומח. מי שלא מקפיד על כך עלול לסבול מהשלכות בריאותיות וגופניות לא פשוטות ולא טובות. 

חלבונים חיוניים על מנת לבנות את רקמות הגוף וכן לחדש רקמות ותאים חדשים או פגועים. בילדים, חוסר בחלבונים עלול להאט את גדילת הגוף. החלבון בונה את התאים השונים של הגוף שלנו, כולל השרירים, כולל העור. אפילו למען בריאות העצמות (שכידוע צריכות סידן), חייבים להעניק לגוף די הרבה חלבונים. כמו כן, הם נחוצים לכולנו לצורך עיכול המזון, חילוף חומרים וייצור של הורמונים הדרושים לתפקוד בריא וטוב. 

כמה חלבון אנחנו צריכים?

ילדים זקוקים ליותר חלבון מאשר מבוגרים. זאת בגלל תהליך הגדילה של הגוף. בגיל ההתבגרות, זקוק ילד או ילדה לכ-50 גרם חלבון, עדיף שיהיה מלא (כלומר יכיל את כל חומצות האמינו השונות). אולם, גם מבוגרים צריכים חלבונים בקביעות. אדם מבוגר במשקל ממוצע זקוק פחות או יותר ל-60 – 90 גרם של חלבון ליום. לפי משקל, הנוסחה היא כגרם אחד של חלבון על כל קילוגרם משקל. מי שלא יקבל את המנה המספקת לאורך זמן, עלול לסבול מתסמינים שונים וכלל לא נעימים. כך למשל הציפורניים והשיער ייראו פחות בריאים וייטו להישבר. אנו עלולים לסבול מכאבי ראש וחולשה. 

אלה המאכלים שמכילים חלבון, והרבה 

אנו רגילים להוסיף טונה לכריכים, לסלטים או להכין ממנה קציצות. אבל חוץ מהטעם שלה, היא גם מכילה הרבה חלבונים טובים. בנוסף, תכולה מאוד יפה של החלבונים תמצאו גם בבשר או עוף. כדאי להדגיש שאנשים שנמנעים מבשר חייבים להקפיד על צריכת חלבון מלא מכמה וכמה תחליפים שונים. מקום גבוה בתכולת החלבון תופסות הגבינות. לא משנה אם מדובר על גבינות רכות או על גבינות קשות, זהו מקור מעולה למרכיב התזונתי החשוב. אגב, בחלן ניגר או במעדני חלב יש לא מעט חלבון אך הרבה פחות מאשר בדגים או בגבינות. מקור נוסף של חלבונים בריאים קיים במיני הקטניות השונים. כך למשל, עדשים מבושלות, חומוס וכדומה. טוב לצרוך מעת לעת גם ממרח חומוס או סלט ביצים.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים