חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מתי מומלץ לעשות מיתוג עסקים חדש?

 

התחדשות וצמיחה הם ההפך הגמור מקיפאון ותשישות. כפי שכולנו צריכים להתחדש ולהתרענן מפעם לפעם, כך בדיוק נכון בעולם של מיתוג עסקים

 

התחדשות וצמיחה הם ההפך הגמור מקיפאון ותשישות. כפי שכולנו צריכים להתחדש ולהתרענן מפעם לפעם, כך בדיוק נכון בעולם של מיתוג עסקים. ריענון של מותג צריך להתבצע כאשר מאחוריו מחשבה מעמיקה ותוכנית מסודרת. לא מדובר אך ורק בהחלפה של לוגו אלא מעבר לכך. מלבד שינוי (דרמטי יותר או פחות) של הלוגו, מבצעים שינו בשפת המותג, בכרטיסי ביקור, ניירות מכתבים, דפי רשתות חברתיות, צילומי תדמית, אתר אינטרנט ועוד. אלה נקודות הזמן שבהן הכי נכון לבצע את התהליך הזה. 

שינוי כיוון החברה 

החלפה ושינוי של מיתוג עשויים להיות מעין החלפה של תעודת הזהות או הדימוי, הן כלפי פנים והן כלפי חוץ. מיתוג עסקים חדש מומלץ לבצע למשל כאשר חברה קיימת מחליטה לבצע שינוי כיוון או "חישוב מסלול מחדש". אם חברה פעלה בתחום מסוים ומעוניינת להחליף תחום פעילות, הרי שהמיתוג הישן איננו יכול להתאים. זה עשוי לבלבל את הלקוחות הקיימים ולא פחות מכך, גם את החדשים. יש להתאים את הגדרות המיתוג להגדרות העסקיות החדשות. 

החלפת בעלים או הכנסת שותפים 

חברה יכולה לעבור שינוי מסוים מאחורי הקלעים, שאליו הלקוחות לא תמיד מודעים. חברה קיימת או עסק וותיק יכולים להימכר לגורם עסקי חדש. שינוי בעלות יכול להיות חלקי, כאשר נכנסים שותפים חדשים. ברגע שבעלים או מנהלים מתחלפים, הם צריכים לשאול את עצמם האם המיתוג הקודם מתאים. בדרך כלל, זהו רגע שבו רוצים לעשות חושבים על האופן שבו העסק מציג עצמו, לאור שינויי הניהול והבעלות. 

שינוי בערכים ובאני מאמין 

עסקים וותיקים שרוצים לשרוד צריכים ללמוד כל הזמן להשתנות. הם צריכים לפעמים לבחור את ה"אני מאמין" שלהם. עסקים שמחליטים להגדיר קוד אתי, או שמגדירים סטנדרט שירות חדש, ייטיבו לשלב זאת עם מיתוג עסקים מחדש. המיתוג אמור לשקף בצורה טובה ועדכנית את הערכים הנוכחיים. הלקוח וגם העובדים צריכים לחוש שיש זהות והלימה בין זהות העסק, פרסומו והמיתוג. למשל, עסק שרוצה להביע מחויבות לערכים ירוקים וסביבתיים, יתאים את המותג לכך. 

ניקוי מוניטין שלילי ושינוי תדמית 

גורמים שונים, מתחרים או לקוחות ממורמרים, עלולים לגרום לעסק לפרסום שלילי. חוות דעת לא מחמיאות, תקלות שקרו בעבר, פרסומים שליליים גורמים למה שנהוג לכנות – מוניטין שלילי. מאוד מקובל לשקול בשלב כזה לבצע מיתוג אחר שמתקשר עם התדמית הרצויה. לפעמים זה הרבה יותר נכון ופשוט מאשר להיאבק בכלים משפטיים או לנסות להוכיח ברשתות החברתיות שמרבית הלקוחות למעשה מרוצים. 

גידול של החברה או הוספת סניפים 

חידוש של המיתוג נחוץ גם לעסקים ש"עולים ליגה" אם נשתמש במונח מתחום הספורט. עסק קטן שהופך לעסק בינוני או עסק בינוני שהופך לגדול, צריכים לשדר משהו אחר. בנוסף, גם מעבר למשרדים חדשים מהווה זמן מתאים להתחדשות במיתוג. 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים