חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

אבי אלבז לבכירי העירייה: ותרו על תוספות השכר

 

אבי אלבז במכתב לראש העיר: מודיעין-מכבים-רעות וכיו”ר השילטון המקומי, ונבחרי הציבור - ראשי הרשויות וסגניהם בשכר, והמנהלים הבכירים ברשויות המקומיות, שמקבלים שכרם מהארנונה של תושבי הרשויות המקומיות, צריכים לשמש דוגמה, להפגין אחריות, ולהכריז שאתם מוותרים על כל תוספות השכר רטרואקטיבית מ- 01/01/2019

 

 

לכבוד

מר חיים ביבס, ראש העיר

מודיעין-מכבים-רעות

 

מר ביבס שלום,

                  

         הנדון: לוותר על תוספות שכר נבחרים ובכירים ברשויות המקומיות ובשירות הציבורי

                     מכתבי אליך מתאריך 05/02/2018

 

  1. מנכ’’ל משרד הפנים פרסם בתאריך 08/03/2020 חוזר (מצ"ב) בנוגע לעדכון שכרם של נבחרים ובכירים ברשויות המקומיות (תוספת של 3.7%), רטרואקטיבית מתאריך 01/01/2019.
  2. זאת לאחר שגם בתאריך 01/01/2018 עודכן שכרם של נבחרים ובכירים ברשויות המקומיות, עפ"י חוזר מנכ"ל מתאריך 05/02/2018 (מצ"ב).
  3. כידוע לך, מדינת ישראל כמו רוב המדינות בעולם, מתמודדת ונאבקת במגיפת הקורונה שגרמה בנוסף לתחלואה ותמותה, גם להרעה משמעותית במצב הכלכלי וגרעון ענק של יותר מ- 100 מיליארד שקלים בתקציב המדינה.
  4. כמו"כ, הסגר והמגבלות שהביאו את המשק לקיפאון כלכלי מאז תחילת מרץ 2020, יצרו יותר

מ- 1,250,000 מובטלים ועובדים בחל"ת, שיושבים בביתם ללא תעסוקה.

  1. ראשי רשויות אחדים ש"קראו את המפה" ויתרו על תוספות השכר, תוך הבנה שבמצב הכלכלי הקשה של המדינה, ושל הרשויות המקומיות שמוותרות על 3 חודשי ארנונה מהעסקים ברשויות, זהו צעד מתחייב שמבטא הזדהות עם קשיי המשק, קשיי העסקים והמובטלים הרבים.
  2. ראש המועצה המקומית אלפי מנשה, שי רוזנצוויג, ויתר על תוספת השכר הרטרואקטיבית שניתנה בתחילת החודש לראשי הרשויות והחליט לתרום את הכסף.

"הסתכלתי בתדהמה בתלוש המשכורת שלי החודש, קיבלתי כעשרת אלפים שקל יותר מהרגיל, הוסבר לי שזו תוספת רטרואקטיבית לראשי רשויות - אז, תודה למי שדאג לי אבל לא ביקשתי, להיפך, הורדתי כעשרה אחוזים בשכרי בתחילת הדרך וגם את התוספת הנאה הזו אני אתרום למי שזקוק יותר ואני קורא לשאר ראשי הרשויות לשמש דוגמה ולעשות כמוני", אמר רוזנצוויג. 

  1. ראש העיר כרמיאל משה קונינסקי, סגניתו ומ"מ וסגנו החליטו שלא לעדכן את שכרם בתקופה זו

ולהקפיא את העברת תוספת השכר החד פעמית רטרואקטיבית לשנת 2019 שראשי רשויות מקומיות זכאים לקבלה החודש, הנאמדת בעשרות אלפי שקלים.

ראש העיר כרמיאל אמר: "לנוכח המשבר הקשה שבו נתון המשק בגלל התפשטות נגיף הקורונה והנתון המדאיג במיוחד ולפיו כמיליון אזרחים נאלצים לחתום על אבטלה כתוצאה מפיטורין או

יציאה לחל"ת, החלטתי יחד עם סגניתי וממלאת מקומי טניה מזרסקי וסגני פנחס סירוקה לשמש דוגמה ולא לעדכן את שכרנו בעת זו. אני חושב שנבחרי ציבור מחויבים לשמש דוגמה לציבור ומן הראוי שגם שרים, חברי כנסת ונבחרי ציבור נוספים יחליטו שלא לעדכן את שכרם במיוחד כאמור לנוכח התקופה המאתגרת שבה אנו מצויים".

משה קונינסקי מדגיש "בעת הזו כשכל המשק מתכווץ, אין זה נאה ויאה לקבל תוספת זו".

  1. גם שר הביטחון, נפתלי בנט, ויתר על 20% משכרו לטובת המגזר הפרטי. "המגזר הציבורי חייב להיכנס תחת האלונקה. מי שיש לו שכר גבוה, ראוי לדעתי שיעביר את חלקו למגזר הפרטי", אמר.
  2. ראש ממשלת ניו זילנד, ג’סינדה ארדרן, הודיעה לפני כשבוע כי תקצץ 20% משכרה ומשכר השרים בממשלתה, מתוך הזדהות עם נפגעי משבר הקורונה. היא הסבירה כמה חשוב להראות סולידריות עם אזרחים רבים שאיבדו את פרנסתם בעקבות המגפה, וזה עניין של מנהיגות בתקופה שבה הרבה אנשים סופגים פגיעה קשה עכשיו.
  3. לאור האמור לעיל, אנו חברי סיעת מודיעין חופשית סבורים שאתה כראש העיר

מודיעין-מכבים-רעות וכיו"ר השילטון המקומי, ונבחרי הציבור - ראשי הרשויות וסגניהם בשכר, והמנהלים הבכירים ברשויות המקומיות, שמקבלים שכרם מהארנונה של תושבי הרשויות המקומיות, צריכים לשמש דוגמה, להפגין אחריות, ולהכריז שאתם מוותרים על כל תוספות השכר רטרואקטיבית מ- 01/01/2019.

 כמו"כ, אנו סבורים שכל נבחרי הציבור בממשלה ובכנסת, וכל הבכירים בשירות הציבורי שמקבלים שכרם מתקציב המדינה, צריכים "להיכנס תחת האלונקה", לשמש דוגמה בימים קשים אלו, ולוותר על כל תוספות השכר רטרואקטיבית מ- 01/01/2019.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים