חיפוש
 
לדף הבית >>     בריאות >>

טיפול טבעי בהפרעות קשב

 

תושבת העיר, פונה לצבי זב דיגידיז, מנהל פורום בתחום ”אמנות האושר”, בשאלה: ”שלום רב, אשמח לדעת פרטים על איזה טיפול טבעי בהפרעות קשב, משך זמן ואפקטיביות, תודה”. לתשובת המומחה כנסו...

 

 

שלום חנה,

אופי הטיפול בקליניקה אצלי מותאם למי שאמור/ה לקבל את הטיפול.

אפשרות אחת היא התאמה של תזונה ותוספי תזונה (אם צריך ולפי המקרה) למטופל/ת. 
במקרה כזה, כתלות בחומרת המצב כשמגיעים לטיפול, לוקח בין חודש לשלושה חודשים עד שמרגישים את ההבדל. 
כשלושה חודשים לאחר מכן, אפשר לבחון מחדש את הצורך בתוספי התזונה ולהישאר רק עם התפריט התזונתי (שבשלב זה הופך לשגרת חיים ודיאטה קבועה של המטופל/ת).
במקרה כזה, האפקטיביות גבוהה במיוחד וככל ששומרים על התזונה כראוי, השינוי החיובי נשאר קבוע.

השינויים העיקריים סובבים: הפחתה לכמעט אפס של הסוכרים בתזונה, המנעות כמעט לחלוטין ממזון מעובד ותיסוף של אומגה 3, ויטמין E ולעיתים גם מולטיויטמין בהתאמה למטופל/ת.

אפשרות אחרת היא שילוב של טכניקות NLP ונשימה כדי להביא את המתאמן/ת למצב שבו היכולת לשמור על הקשב והריכוז ולהקפיד (אם צריך) על אקטיביות ראויה, יחד עם התזונה. 
תהליך שכזה יכול לקצר את זמן תחילת ההשפעה בכ 50%.

אפשרות נוספת (שגם היא מומלצת עם שינוי תזונתי) היא נוירופידבק.
במקרה זה האימון נמשך בין 4 חודשים לחצי שנה (כתלות בתגובת המתאמן/ת והזמינות לאימון שבועי/דו שבועי) ולאחריו, על פי צורך, מבצעים אימון שגרתי פעם בחודש/חודשיים/חצי שנה.
יעילות הטיפול תלויה במספר גורמים, בינהם הסביבה של המתאמן/ת, הגיל (כאשר 8 הוא הגיל המינימלי ועדיף להמתין יותר אם ניתן) והתמדה של תרגול הניתן כ"שיעורי בית".

כמובן, יש אפשרות לשלב בין הגישות השונות ובכל מקרה, תמיד מומלץ להתאים תזונה ראויה, שכן במרבית המקרים שינוי תזונתי ראוי יכול להביא לכל הפחות לשיפור משמעותי אם לא לפתרון מלא.

תודה רבה,
צבי

יש לכם עוד שאלות לצבי זאב דיגידיז צ`נדלר - מדריך לאמנות האושר? כנסו!

האתר שלי    054-2435590   052-6378850

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים