חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

סוגיות מיסוי בתחום תיירות יוצאת

 

הגאות בענף התיירות היוצאת נמשכת מעל כעשור ולכן בשוק חופשי כאשר מדד הביקוש הוא חיובי, יהיו בעלי עסקים שינצלו את ההזדמנות לטובת הפקת רווחים בפן העסקי

 

סוגיות מיסוי בתחום תיירות יוצאת - רקע 

הגאות בענף התיירות היוצאת נמשכת מעל כעשור ולכן בשוק חופשי כאשר מדד הביקוש הוא חיובי, יהיו בעלי עסקים שינצלו את ההזדמנות לטובת הפקת רווחים בפן העסקי. אחת הסיבות המרכזיות לגאות הנה עידן הלואו קוסט, שבו חברות תעופה רבות מתחרות על לבם של הצרכנים ופורסות בפניהם מגוון בלתי מוגבל של אפשרויות לחופשה במחירי רצפה.

סוג נוסף של צרכנים תרים אחר חבילת נופש מגוונת שאינה מסתכמת בטיסה ולינה, ולכן אלה יעדיפו לוותר על רכישה עצמאית במרשתת ולשלם לבעל עסק בתחום התיירות היוצאת, שיספק עבורם את מכלול השירות שמצריך ידע באתרי היעד וקשרי חוץ עם ספקים מקומיים. 

פנייה לבעלי עסק בתחום התיירות היוצאת תיתן להם מענה ותספק עבורם את מכלול השירותים הנוספים בחו"ל בין היתר, השכרת רכבים, הדרכה, גלישה, כניסה לאתרים ולמופעים וכיוצא בזה.

עולה השאלה מה הדין לגבי מע"מ ברכיבי השירות השונים?

כאשר עיקר עיסוקו של נותן השירות בישראל והשירותים הנוספים מסופקים על ידו בחו"ל בלבד, יכול לחול מע"מ בשיעור אפס.
כאשר השירות מתבצע חלקו מישראל וחלקו בחו"ל יחולו הכללים הבאים:

אם מדובר בשירותי טיסה, יחול מע"מ בשירות אפס.
אם מדובר בשירותי קרקע שניתנים באמצעות ספקי חו"ל, ניתן יהיה להחיל מע"מ בשיעור אפס, אבל אם השירות ניתן ע"י בעל העסק עצמו, יחול מע"מ בשיעור מלא.
כאשר מדובר בחבילות תיירות משולבות: אם ניתן לבצע הפרדה בין שירותי הזמנת הטיסות לשירותי קרקע אז עבור עמלת שירותי הטיסות יחול מע"מ בשיעור אפס ועל יתר השירותים יחול מע"מ מלא.
במידה ולא ניתן להפריד בין השירותים השונים בחבילות משולבות אז 50% מכלל העמלה בגין אותה חבילה, תחויב במע"מ מלא ו-50% תחויב במע"מ בשיעור אפס.

אודותינו

משרד רואה חשבון מנוסה בליווי סוכני נסיעות בעלי פעילות עסקית של מתן שירותי תיירות יוצאת לחו"ל בין אם מדובר בטיסות ושירותי קרקע בלבד ובין אם מדובר במכירת חבילות נופש לחו"ל מלאות הכוללות רכיבי שירות כגון שירותי קרקע. משרדינו מלווה בניסיון רב את לקוחותיו באופן אישי ומקצועי ונותן מענה ללקוחותיו לכל סוגיות המס המורכבות הכרוכות בפעילות מסוג זה. לקבלת מידע נוסף ניתן ליצור קשר עם משרדינו ונשמח לתת לכם מענה.
אתר המשרד הנו פלטפורמה עשירה של מאמרים ומידע במגוון נושאים בתחום המיסוי הישראלי ומיסוי בינלאומי.

המידע המפורט במאמר אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי, ואין הכותב אחראי לתוצאות השימוש בו. אין במידע המופיע באתר המשרד כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי ואין באמור כדי להוות מענה לנסיבות מקרה קונקרטיות ו/או ספציפיות, לחוות דעה או להביע עמדה ביחס למקרה מסוים.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים