חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

מוזיאון פתח תקוה לאמנות גאה להציג : תערוכות חדשות במוזיאון פתח תקוה !

 

פתיחה – 30 בינואר 2020 | 20:00 . רחוב ארלוזורוב 30 פתח תקוה

 

 

פתיחה – 30 בינואר 2020 | 20:00

רחוב ארלוזורוב 30 פתח תקוה

בערב הפתיחה יתקיים הפרפורמנס המוזיקלי

5 Basses  של היוצרת מורן ויקטוריה סבג.

בביצוע חמישה קונטרבסיסטים:

איוי בלום, עמרי הדני, אלכסנדר גורני, אנטונינו טרטוליאנו ואורן שיפמן.

הפרופורמנס יבוצע באחד מחלליו המרכזיים של מוזיאון פתח תקוה, ויציע אינטראקציה חדשה בין כלי הנגינה, המבצע, המאזין והסביבה בה מופק הצליל.

״הקלאסיקאיים וכלי הנגינה אותם אני בוחרת לביצוע עבודותיי הם עבורי מעין ’אובייקטים מוזיקליים פיסוליים’, באמצעותם ובאמצעות היצירה המוזיקלית הנבחרת אני מנסה לייצר חוויה אקוסטית חדשה המתרחשת לא רק דרך האוזניים...המבקר מוזמן להתבונן ולהאיזין להם, אך גם לבוא עמם במגע, לחוש בהם ובכלי הנגינה. העבודה הינה חלק מרצף ניסיונות לייצר נקודת מבט ואיטראקציה שונה מזו שיש לקהל באולם הקונצרטים ומנסה לבטל את התחושבה של ״לשבת מול המוזיקה״- תחושה אשר אינה מאפשרת למאזין להבין את גופו כחלק ממרחב המוזיקה, מרחב הצליל...״

 

חַי | Vividus

אוצר: בר ירושלמי

התערוכה חַי | Vividus בוחנת את עיקרון פעולת ההחייאה כטקטיקת הישרדות עבור יצירת האמנות. היא מבקשת להאיר את אוסף המוזיאון באור חדש ולדמיין אותו כמאובן חי: צורת חיים ביולוגית-תרבותית המקיימת את העבר ואת ההווה שלה בעת ובעונה אחת; מערך חיים האוצר בחובו מערכת ויסות ושימור של היסטוריה אנושית ויזואלית.

הכניסה לתערוכה היא כעין כניסה אל תוך אורגניזם רב-תאי בדיוני, שבו כל חדר משמש כאיבר עצמאי בעל תפקיד נבדל, וכולם יחדיו מכוננים ישות אורגנית אחת. העבודות המוצגות בתערוכה – אבני הבניין של האורגניזם – נבחרו כולן מאוסף האמנות של המוזיאון, והן משקפות את השכבות ההיסטוריות הייחודיות במעגל החיים של גוף האוסף: מאז ראשית דרכו כאוסף יצירות הנצחה וזיכרון לנופלים ועד לכניסתן של עבודות אמנות עכשוויות מן העשור האחרון.

***

נעילת התערוכה 09.05.2020

 

פרסונה פיקטה | תערוכת יחיד של האמנית קרן גלר

אוצרת: שלומית ברויר

עטלף זעיר ממדים מזן "אשף מקסיקני" הוא גיבור תערוכתה של קרן גלר וההשראה לה. גופו המשומר מונצח ומוצג דרך קבע במוזיאון האדם והסביבה בפתח תקוה לצד קורות חייו המרתקים, שראשיתם ב"מבצע אקס-ריי" ואחריתם בהיחלצות נועזת ממתקן ניסויים והשתקעות במושבה בפתח תקוה.

"מבצע אקס-ריי" נהֶגה בארה"ב בזמן מלחמת העולם השנייה. בפרויקט נבחנה האפשרות לשחרר מעל הקיסרות היפנית עטלפים שנועדו לשאת על גופם פצצות תבערה זעירות אשר הפעלתן אמורה הייתה להבעיר בעת הנחיתה את מבני הנייר והעץ האופייניים לאדריכלות היפנית.

לאחר פיתוח פצצת האטום בוטל המבצע, וחלק מהעטלפים שהצליח לצאת ממתקן הניסויים הגיע לארץ, ונוצר בית גידול ייחודי ומצומצם עבורם בפתח תקוה.

מציאות ובדיה, אמת היסטורית וביוגרפיה מומצאת הם חומרי הגלם שמשמשים בערבוביה את קרן גלר לבנייתה של מיזנסצנה פיסולית, שגיבוריה העטלפים משייטים בה בקומפוזיציה חדשה של מרחב וזמן.

***

נעילת התערוכה 15.04.2020

פרטים נוספים באתר המוזיאון:

www.petachtikvamuseum.com

לפרטים נוספים ויחסי ציבור

גל חוברה 054-7270720

מירה בינרט יח"צ

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים