חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

השקדיות כבר כאן!

 

בשבועות האחרונים דיווחו אזרחים במקומות שונים בישראל על פריחה מוקדמת של שקדיות, עץ שמאפיין יותר מכל את ט”ו בשבט, שנחגג השנה ב-10.2.20

 

בשבועות האחרונים דיווחו אזרחים במקומות שונים בישראל על פריחה מוקדמת של שקדיות, עץ שמאפיין יותר מכל את ט"ו בשבט, שנחגג השנה ב-10.2.20. עמיר בלבן, מנהל תחום טבע עירוני בחברה להגנת הטבע, מסביר: "מערכת הצומח הים-תיכונית מתאפיינת בעמידות לתנאי אקלים משתנים ואחד המנגנונים שמאפשרים לצמחי בר וחלק ממיני צומח החקלאיים להתקיים בחבל הים-תיכוני הוא מחזורי פריחה מוקדמים או מאוחרים. פריחה מוקדמת של עצי שקד היא דוגמא לכך, והשנה ככל הנראה באופן מיוחד, והיא מעידה על תגובת עצי השקד למיעוט הגשמים שחווינו עד כה ולמעברים החדים בין ימי חורף קרים ותקופת יובש חמה.

לא רק עצי השקד מגיבים כך - צפינו השנה גם בפריחה מאוחרת של סתוונית היורה בחודש דצמבר, בנוסף לחודש נובמבר, כתגובה למזג האוויר החורפי שסוף סוף הגיע ולמעשה, זכינו בשני מחזורי פריחה. חשוב לציין שפריחת עצי השקד היא בין מקורות המזון החשובים ביותר לחרקים במהלך החורף הישראלי ולצופיות (ציפור טרופית שנהנית מהצוף שהפרחים מעניקים). עיקר הפריחה צפויה להתרחש בחודשים ינואר-פברואר. העיר מודיעין וסביבתה עשירים בשרידי בוסתנים ושקדי בר והטמפרטורות החמות באזור במהלך החורף גורמות לכך שהיא בין הערים הראשונות שמתקשטות בפריחה הלבנה והריחנית".

אביטל יוגב, מנהלת קהילת החברה להגנת הטבע במודיעין והסביבה, מוסיפה: "הגבעות הדרומיות של מודיעין הן חלק מהמסדרון האקולוגי הראשי של המדינה, בין המקומות האחרונים המאפשרים מעבר פתוח לבעלי החיים ולצומח. מאבק עיקש רב שנים של תושבים ביחד עם החברה להגנת הטבע הביא להרחקת גלגלי הטרקטורים מהאזור עד כה. אנחנו מקווים שעיריית מודיעין תעשה את הצעד הבא המתבקש, ותפעל להפיכתן של הגבעות לגן לאומי".

כמיטב המסורת ולכבוד ט"ו בשבט, תקיים קהילת החברה להגנת הטבע במודיעין והסביבה אירוע בסימן שמירה על המסדרון האקולוגי ועל חיות הבר באזור, בגבעות הדרומיות של מודיעין, ביום שבת, 8.2.20 בין השעות 10:00-13:00. כולם מוזמנים לבלות במסלול טיול מרהיב בין פרחים ובוסתנים, שרידים ישוב קדומים ונופים עוצרי נשימה. הדרכות לאורך המסלול לכל הגילאים, מתחם מרכזי ובו פינות יצירה, תה (נא להביא ספלים רב-פעמיים מהבית) ופיתות על הסאג’.

קרדיט צילום: מיכל נוימן החברה להגנת הטבע

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים