חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

תכנית חדשה להכשרת מנחים לבני הגיל השלישי במכללת תלפיות לחינוך בחולון

 

בעקבות מחקרים חדשים בתחום המעידים על כך שבעקבות העלייה בתוחלת החיים עולים גם הצרכים של גיל הזהב הוחלט במכללת תלפיות לתת מענה בתכנית לימודים חדשה: ”הכשרת מנחים לבני הגיל השלישי” בניהולה של ד”ר שרה זיו

 

בעידן החדש שבו תוחלת החיים עולה, נפתח בפני בני הגיל השלישי עולם חדש של אפשרויות למיצוי יכולותיהם וכישוריהם. רבים מתמודדים עם דילמות ועם בעיות הנוגעות למצבם האישי והמשפחתי ועם אתגרים כלכליים, בדידות, דכדוך ועוד.

נכון לשנת 2018, ישראל נמצאת במקום ב-9 בתוחלת החיים בעולם, מקום מכובד ביותר. ממוצע הגילאים לשני המינים עומד על 82.3. העלייה בתוחלת החיים גורמת לבני הגיל השלישי לצאת ולחפש פעילות מתאימה לגילם למרות שהתפיסה במדינת ישראל היא כי סבים וסבתות זמנם הפנוי מיועד לשמירה על הנכדים, אך לא כך הדבר.

כיום ישנם אופציות רבות לבני גיל השלישי איך להעביר את זמנם הפנוי, וזו יכולה להיות הזדמנות עבורם לצאת מהבית, להכיר אנשים חדשים ולמצוא תחביבים חדשים. אך חלק מהאנשים לא יודעים מאיפה להתחיל, איפה למצוא פעילויות מתאימות, ואיך להעביר את הזמן הפנוי.

לכן, במכללת תלפיות נפתחה לאחרונה תכנית חדשה וייחודית, תכנית "הכשרת מנחים לבני הגיל השלישי". מטרת התוכנית היא להכשיר אנשי מקצוע מומחים בתחום, שייתנו מענה מקצועי בתמיכה וליווי לבני קבוצת הגיל השלישי (ולא כמקצוע טיפולי רפואי).
התוכנית מקנה ידע, מיומנויות וכלים להובלת תהליכים אישיים וקבוצתיים לקבוצת גיל זו.

התכנית מיועדת לבעלי ניסיון בעבודה עם אוכלוסיות שונות כמו אנשי חינוך, פסיכולוגים עובדים סוציאליים ויועצים, המעוניינים לעבוד עם אוכלוסיית הגיל השלישי. המנחים יוכשרו לעבודה וייעוץ במגוון תחומים, ביניהם מיצוי זכויות, בריאות, תרבות ופנאי, הקשבה עצמית כישורי הנחיה והדרכה ועוד נושאים רבים התורמים להעצמה העצמית לא רק של בני הגיל השלישי אלא של המנחים עצמם.

ראש מכללת תלפיות בנימין בהגון: "מכללת תלפיות מציעה תכניות חדשניות אשר מותאמות למחקרים ברחבי העולם על המרחב הרב דורי. ככל שתוחלת החיים עולה כך בני הגיל השלישי זקוקים ליותר תמיכה והכוונה, אישית ומקצועית, וזהו בדיוק תפקידם של המנחים".

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים