חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

והיה עקב תשמעון (סיפור לפרשה)

 

משה רבנו ממשיך ומספר לדור הצעיר את כל מה שעבר על דור ההורים מיציאת מצרים. הפועל לשמוע חוזר מספר פעמים בפרשה, לאור זאת מצאתי גם אני את עצמי מנצל  את ביקורי הנכדים שבאים לשהות איתנו ולהתפנק. להשמיעלהם בקולי דברים.

 

משה רבנו ממשיך ומספר לדור הצעיר את כל מה שעבר על דור ההורים מיציאת מצרים. הפועל לשמוע חוזר מספר פעמים בפרשה, לאור זאת מצאתי גם אני את עצמי מנצל  את ביקורי הנכדים שבאים לשהות איתנו ולהתפנק. להשמיעלהם בקולי דברים.

אני מנסה להוסיף מידע היסטורי על  שבעים שנות המדינה מנקודת מבטי האישית ולכן שלפתי תמונה בשחור לבן  שצולמה  בין שורות אוהלים וברקע גיגית מים עם תינוק משתכשך   בתוכה ומעליו  עומדת  ילדה המחזיקה בידו. "מה זה אומר לכם" ?שאלתי את הנכדים.

 ולאחר שתיקה קראתי להם טקסט שכתבתי כתרגיל בכתיבה  יוצרת:

קיץ שנת 1953, במעברת העולים  בית -ליד  (או פרדסיה )מסתופפים באוהלים עולים חדשים

ומשפחות רבות  בעיקר שעלו מצפון אפריקה וממתינים לעבור בקרוב לצריפים בשכונת דורה  בדרום נתניה. במרכז המעברה , שני פחונים גדולים ששימשו כהאנגר לצבא הבריטי ולידם ברזייה  לשימושם של העולים . מזל, או פורטונה כפי שקראו לה הוריה , בת השתים עשרה חזרה זה עתה מבית הספר היסודי שבמעברה ,שפעל  אז בשתי משמרות.  היא מגיעה בשמחה לאהל ורואה את אחיה  בן הארבע משחק  ליד הפתח ,מה אתה עושה ,הרצל ?היא פותחת בשיחה מחויכת. כלום! הוא מקצר במילים, ובאמת  לא היה לו מה לעשות ובמה לשחק כל אותן שעות שהסתובב סביב סינרה של אימו שבילתה רוב שעות הבקר בבישול   לבני משפחתה.. בא לך להתרחץ הרצל?  היא חשה את החום והשרב של הקיץ.כן יו, איזה כיף .       אני אוהב מים קרים אבל אל תשימי לי סבון בעיניים. זה שורף. בסדר  היא מחייכת. "אימא! אני רוצה ללכת להביא מים.  צריכים לשטוף את הקטנצ’יק הוא מלא  בחול".  טוב יא בינתי  מסתובבת אליה  האימא שנראית עייפה ומנגבת את הזיעה ממצחה. את  באמת מותק . היא  פונה למיטה ומתכופפת להוציא את הפיילה שמשמשת כאמבטיה לילדים. ומוסרת לה את הגיגית העשויה   מאלומיניום ומבטיחה שתספר לאבא כשיחזור בערב , על עזרתה. מזל ממלאת את האמבטיה  מחוץ לאוהל ומפשיטה את אחיה שהיה שזוף ועגלגל.  רגלו הקטנטנה בצבצה מבעד לגיגית. מה עשית היום?  היא מנסה לדובבו תוך כדי סיבון גבו.כלום , הלכתי עם אימא למחסן של הירקות וקיבלנו  תפוחי אדמה ובצל. אני לא רוצה ללכת לישון  מבזיק פתאום הקטן בלי קשר לנאמר. טוב אני ארחץ אותך ואחר כך נאכל משהו שאימא אפתה  ונחכה לאבא. איפה אבא? שואל  כאילו  היה מוטרד עד כה.  אבא בעבודה, הוא שותל הרבה עצים שתהיה לנו ארץ  ירוקה ויפה.  את יפה מזל!, מחייך  הילד.  ובאמת  אחותו הייתה נערה שחרחורת , שיער ארוך וידיים מוצקות לגילה.תודה מתוק . אני אוהבת אותך !. צובטת אותו בלחייו. גם אני אוהב אותך עוד יותר ! הוא עוצם את עיניו ומגביה את מצחו לעברה ומצפה  לנשיקה מאחותו.

(הסיפור פתח דיון ער ורציני על תקופת המעברות והנכדים נותקו מהמסכים לשעתיים תמימות)

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים