חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מקצוע התווך בנדל”ן - לא צריך רישיון?!

 

אחרי 23 שנים בהם המדינה חייבה כל מי שרצה לעסוק בתחום הבתווך, לעבור בחינות, ולקבל רשיון, במשרד המשפטים החליטו, שבאין שליטה ואכיפה, לבטל את הצורך ברשיון ומבחן. בענף הרוחות סוערות, ובלשכת המתווכים במודיעין קוראים לצאת למאבק. ויש גם מי שלא מתרגשים

 

מי שיכנס היום לגוגל ויכתוב את המילה מתווך, יקבל עשרות ערכים ואתרים שמפנים אותך, לקורסי הכנה למבחנים לקראת קבלת רישיון, ולעוסקים בתחום היתה גאוות מקצוע. וזה נמשך כבר 23 שנים מאז שהמדינה החליטה למסגר ולתחום את העיסוק בתחום התווך כשבמקרה זה הכוונה לעיסוק בתווך בנדל"ן.

כיום יש כ 20.000 מתווכים פועלים עם רשיון, אך מתברר שבשל חוסר אכיפה, במקצוע פועלים אלפים רבים של מתווכים ללא רשיון, ממש כמו מגרשי מכירת רכבים ותחומים נוספים.

לענין הזה, יש היבטים מכמה כיוונים ולא בהכרח תואמים. הבחינה עצמה לקבלת רשיון תווך ולאחר מכן תשלום האגרה, הכניסה עשרות מיליונים לקופת המדינה, אך מצד שני, משרד המשפטים לא טרח לאכוף את החוק הדורש עבודה עם רישיון, והבלאגן חגג. הסיבות, הן יותר מאחת: חוסר תקציב, חשיבות הענין בעיני המדינה, הרגולציה, הרצון להיות מתואמים עם העולם ועוד...

עכשיו משרד המשפטים מתכוון לשים סוף לענין, ומאחר ובניגוד לעורכי הדין, רואי חשבון ועוד... מתווכי הנדל"ן לא התאגדו עד כה והסיבות לכך רבות, הרי שאין היום לובי שידאג לעצור את יוזמת משרד המשפטים. למרות שיש בענף כאלה שמברכים על הצעד, רובם ככולם של המתווכים מצר על הכוונה, ומתכוון לצאת למאבק.

גם בקבוצות הוואטסאפ של המתווכים במודיעין הענין תפס את מקומם של השת"פים והדירות למכירה, ויו"ר לשכת המתווכים בעיר זאב שומכר ויועצי נדלן נוספים, קוראים לצאת למאבק. למרות זאת, חשוב לציין שיש יועצי נדלן בעיר שקוראים לא להתרגש כי יש מי שיש לו אינטרס לעשות מזה גלים, ויש כאלה בעיר ובכלל המרחיקים עוד יותר ומברכים על הצעד.

 

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים