חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות חולון בת ים >>

זוכרים את ששת המיליונים

 

יום הזיכרון לשואה ולגבורה צוין בחולון בשורת אירועים

 

אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשע"ט נפתחו אמש בחולון בטקס העירוני המרכזי, שהתקיים במעמד ראש העיר, מוטי ששון, ובהשתתפות מנכ"ל העירייה, יוסי סילמן, חברי מועצת העיר, ניצולי שואה וקהל רב שמילא את מרכז שטיינברג בעיר. הטקס עמד השנה בסימן "אני האחרון שנשאר כדי לספר" ונטלו בו חלק נותני עדות מבית להיות לטיפוח תודעת השואה ולקחיה, בניהולה של מיטל שרון, מקהלת הבית "צעירים לנצח", בניצוחה של אלה אלישר ותלמידי בית הספר השש-שנתי הרצוג, בניהולו של אלדד קפיטולניק, שריגשו את הקהל ביכולות השירה והמשחק שלהם. לפיד האש, שהודלק לפני הטקס באנדרטת שישה מיליון אורות, הועבר אל העצרת העירונית המרכזית על ידי תלמידי בית הספר החדש ברוח HTH ונציגים מתנועות הנוער ומארגוני הנוער שפועלים בעיר. עם סיום העצרת, התקיים בבית להיות טקס התייחדות עם הנספים בשואה, שכלל הדלקת נרות נשמה ומעגלי עדות.

ראש העיר, מוטי ששון, אמר בטקס: "אם לא נמהר ואם לא נלקט משורדי השואה כל פירור קטן של מידע על מה שהיה, יכול מאד להיות שיהיה מאוחר מדי עבורנו. אני קורא לצעירים שבינינו, בואו למעגלי השיח והעדות עם שורדי השואה, האזינו להם בערבי זיכרון בסלון, הקשיבו בצמא למה שיש להם להגיד, אבל זכרו לעשות זאת לא רק בימי הזיכרון, אלא במהלך השנה כולה. אסור לדבר על השואה רק ביום השואה. עלינו לראות ביום השואה הזדמנות נוספת לעסוק בפצעי העבר המתמשכים ולפתוח פתח לדיבור ארוך, מעמיק ומשמעותי על אנושיות, על תעצומות נפש, על רגשות, על מוסריות ועל זיכרון".

במקביל, התקיים ערב "זיכרון בסלון" במרכז הצעירים של חולון – אליעזר, בהשתתפות ניצולת השואה ראינה אסא מבולגריה, בת ה-90, ובתה דורית גלאור, שסיפרו את סיפורן המשפחתי אל מול עשרות צעירים שהאזינו קשב רב. מפגש דומה התקיים אתמול בבוקר בבניין עיריית חולון, בהשתתפות שורדי שואה, חברי מועדון "קפה אירופה" שפועל בעיר, ששיתפו בעדותם האישית והמרגשת את עובדי העירייה.  

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים