חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

בכל חיבור בין אנשים ובין נשמות יש קסם

 

ליפעת אבישר מכפר ביל”ו, מאמנת ומגשרת, מנטורית לאהבה ולזוגיות בעידן החדש, יש הרבה תובנות לכל מי שמחפש זוגיות, רווקות מאוחרת או פרק ב’ מוצלח

 

"בעידן הווירטואלי אנו נחשפים מדי יום למצגי שווא רבים, שגורמים לפער בלתי נסבל בין הרגש הפנימי לבין מה שאנשים מציגים בפני העולם. החיים הרבה יותר חשופים רגשית. כך למשל, יש מקרים שזוגות יוצאים לחופשה ומעלים לפייסבוק או לאינסטגרם תמונות פוטוגניות, שמקבלות תגובות כמו: ’איזה זוג מושלם’, אבל אחרי הצילומים היפים לעתים פורצת מריבה בין בני הזוג, ופעמים רבות נפרדים זוגות אחרי חופשה כזאת". כך אומרת יפעת אבישר מכפר ביל"ו, מאמנת ומגשרת ומנטורית לאהבה ולזוגיות בעידן החדש, המחברת בין אנשים ומלווה תהליכים בכל שלבי הקשר הזוגי.

מאז שהיא זוכרת את עצמה אבישר אוהבת לחבר בין אנשים. היא שכללה יכולת זו בעזרת שיטות שונות שלמדה: אימון וגישור, תקשורת, NLP ועוד. בגיל 14, כשחזרה מפעילות בתנועת הנוער, בישרה לאחותה אסנת: "המדריך החתיך החדש מתאים לך". הם נשואים באושר כבר 36 שנה ויש להם ילדים ונכדים. גם כשהתגוררה בארצות הברית במשך שנים רבות, דאגה אבישר להכיר בין גברים לנשים. "תמיד הייתה לי ראייה אבחונית ואינטואיציה, שמסייעות לי להפוך את אהבתי לאנשים להגשמת הייעוד שלי".

אבישר חיה במשך שנים בדיסוננס בין הדת לחילוניות. היא גדלה בבית חילוני ולמדה בבית ספר דתי. בגיל עשר, בעקבות מות אביה מדום לב בגיל 40 ומחלה שאמה סבלה ממנה, עברו אבישר, שתי אחיותיה ואחיה לגור אצל סבה צבי וסבתה ציפורה בתל אביב, שהיו דתיים וגידלו במסירות רבה את ארבעת הילדים – לאחר שגידלו את ששת ילדיהם. אבישר התעקשה להתגייס לצבא, למרות שאחיותיה שירתו בשירות לאומי, ושירתה כצפ"טית ב"בור" בקריה. אחרי השירות הצבאי היא למדה לתואר ראשון באוניברסיטת בר-אילן, ובהמשך למדה לקראת תואר שני.

כאשר התגוררה במשך שנים רבות בחו"ל היא הקפידה לשמור על אורח חיים דתי, למרות שהייתה נשואה לחילוני. בארצות הברית היא לימדה בבתי ספר קונסרבטיבי ורפורמי, העבירה פעילויות לילדים בבית חב"ד,  ולימדה בקהילה הרפורמית בהונג קונג. כשחזרה עם משפחתה לארץ, הפסיקה בהדרגה לשמור שבת. "בערב פסח, כשנה לאחר שחזרתי לארץ, תקפו אותי כאבי גב חצי שעה לפני ליל הסדר והייתי צריכה להחליט האם להישאר לבד בבית או לנסוע בחג לארוחה המשפחתית. בעקבות זאת החלטתי לאחר תהליך ממושך להפסיק לשמור שבת, אבל אני מקפידה לשמור על כשרות ולחגוג את החגים עם משפחתי. כיום אני הרבה יותר רוחנית והחינוך הדתי שקיבלתי הוא ערך מוסף עבורי".

הזוגיות תופסת מקום ניכר אצל אבישר, 54, ממושב כפר ביל"ו, ומשפחתה. היא סבתא צעירה לדניאל, ואמא לשלושה ילדים: שקד, 30, כוריאוגרפית ובעלת סטודיו למחול שנשואה ללידור, אלון, 29, עובד הייטק שמאורס לטל, ואלה הלומדת בכיתה י"ב ורוקדת בלט, כמו סבתה ורדה שבצעירותה רקדה בלט ואמה יפעת שלימדה ריקודי עם בארצות הברית.

יפעת אבישר

בשנת 1907 הכירה סבתא רבתא שלה, חנה יזרעאלי (לבית ענווי), שכבר בגיל 16 הייתה המורה הראשונה בכפר תבור שבגליל התחתון, בחור ציוני נלהב בשם דוד גרין, לימים דוד בן גוריון. היא לא התרשמה במיוחד מכושר עבודתו של הפועל העברי שהגיע לעבוד במושבה מלחמיה, אך העריכה את תבונתו ונימוסיו. גרין חיזר אחרי ענווי, כמו שניים מחבריו. במשך תקופה ארוכה היו יושבים השניים בגורן, משוחחים ארוכות והרומנטיקה פרחה ביניהם. הרומן הסתיים כשגרין עזב, ומי שזכה בליבה של חנה היה דוד יזרעאלי. חנה ודוד יזרעאלי היו ממייסדי המושבה כנרת, ונעמי שמר התארחה באופן קבוע בביתם. בכל פעם כשענבי התארחה נסעה דרומה ליפו וממנה היא התארחה בבית אהרונסון, בו התגוררה חברתה שרה אהרונסון. למשפחתה החלוצית יש שורשים שמגיעים עד לבעל שם טוב.

אבישר מדברת בגילוי לב על גירושיה לאחר נישואים ארוכים, שנמשכו 28 שנה עם בעלה שעבד בהייטק. היא הכירה אותו כשהייתה בת 17 וחצי, וארבע שנים לאחר מכן התחתנו. בגיל 25 כבר הייתה אמא צעירה לשני ילדים קטנים. המשפחה עשתה רילוקיישן לארצות הברית למשך עשר שנים, ובהמשך כארבע שנים בהונג קונג. בחו"ל עסקה אבישר בהוראה ובפרויקטים בקהילה ולמדה תחומים שונים כמו תקשורת בינאישית. מספר שנים לאחר החזרה לישראל היא התגרשה, ובמהלך שנים אלו למדה גישור, אימון, NLP ושיטות נוספות, ועבדה במשך כשנתיים במשרד היכרויות ידוע.

אבישר מודה כי היא ובעלה התפתחו לכיוונים שונים במשך השנים, לאחר שהתחתנו בגיל צעיר יחסית. "כשדברים משתנים בחיים כמו: מעברים בין תפקידים ובין מדינות ומצבי משבר, הסדקים יתחילו בזוגיות אם היא לא תהיה מספיק חזקה. לאחר שאני ובעלי חזרנו מחו"ל היו לנו התלבטויות רבות בנוגע לנישואין". במסע למידה וגילוי עצמי היא נעזרה בכלים, בהם היא משתמשת בליווי זוגות או בודדים. "במשך שנים רבות היו לי התלבטויות ורגשות אשמה בנוגע לגירושין, אבל לשמחתי בתהליך שעברתי עם עצמי התגברתי עליהם. היום אני מבינה הרבה יותר את עולמם של הגרושים והגרושות. מדובר בתהליך כואב, במיוחד כשמעורבים בו ילדים, ולכן חשוב מאוד למזער נזקים ולעבוד בשיתוף פעולה ובכבוד הדדי. חשוב לציין שאנשים שלא משתחררים מהקורבנות ומרגשות האשמה, מזיקים לעצמם בכך שאינם מסוגלים להמשיך קדימה עבורם ועבור ילדיהם".

פרק ב’ בזוגיות של אבישר הגיע אליה על מגש של אהבה. היא הכירה את בן זוגה יריב, 61, ברחבת הריקודים, כמו את בעלה הקודם. לאחר שנים רבות בהן גרה בקומות גבוהות, יריב המושבניק החזיר אותה לשורשים ולחיבור לאדמה. לאבישר, המלווה תהליכי זוגיות בכל שלבי הקשר – ממציאת זוגיות מאוחרת, לליווי הקשר הזוגי  וחלילה במצבי משבר – יש מסר חשוב מאוד לכל מי שמחפש זוגיות או פרק ב’ מוצלח. "אהבה היא אנרגיית החיים והכח החזק ביותר בעולם, ובמקום בו היא חסרה יש קשיים ואומללות. קשיים רבים, לא רק בזוגיות שלנו, הם תוצר של המחשבות והרגשות שלנו. כאשר נבין איך התודעה שלנו עובדת, ייפתחו בפנינו אינספור אפשרויות נפלאות. מחקרים מראים שהחיבור הוא יותר מוצלח כשלבן או לבת הזוג יש תכונות, ערכים או רצונות דומים, אבל מאוד חשוב שתהיה לפחות תכונה אחת שונה כדי שלא נשתעמם ונלמד האחד מהשנייה. במקום לחפש את החצי השני, מיצאו את השלם לצדכם. במקום לחפש את הנשמה התאומה, הכירו את הנשמה התואמת. בכל חיבור בין אנשים ובין נשמות יש קסם, ואם בזכות זה חיים באושר, זה הדבר הנשגב ביותר".

לדבריה, אחת הסיבות לרווקות מאוחרת היא שפע האפשרויות בעולם הדיגיטלי, הכולל אפליקציות, קבוצות ואתרי היכרויות. "רבים חיים בתודעת ה’נקסט’, כך שאם משהו לא מצליח, יש הרבה אפשרויות נוספות. העולם נעשה יותר קר ומנוכר לגברים ולנשים, אך לנשים יש יותר מסגרות תמיכה כמו סדנאות העצמה בהן הן יכולות לשתף את רגשותיהן מאשר הגברים". לאבישר אחוזי הצלחה גבוהים בליווי תהליכי זוגיות. בין החיבורים הזוגיים שעשתה: דייט שטייס ישראלי טס אליו מאירופה לניו-יורק. במקרה אחר פנתה אליה אישה, שהכירה בדייט גבר אותו פסלה. לאחר שאבישר פגשה את הגבר, היא אמרה לאישה שהיא עלולה לפספס, מכיוון שהוא מתאים לה בדברים המהותיים עבורה. היא הסכימה לצאת לדייט נוסף איתו, ומאז הם נשואים באושר". במקרה נוסף הכירה אבישר בין בכיר בחברה לבכירה בחברה אחרת. בתחילה התנהלה האישה כאילו שני בני הזוג בעבודה, עד שאבישר המליצה לה לשנות גישה.  

לאבישר הגיעה רווקה בת 43, שיצאה לדייטים עם גבר שמצא חן בעיניה, אך לאחר הדייט השלישי הודיע הגבר לאבישר שכשיחזור מחו"ל הוא ייפרד מאותה אישה. "כששאלתי אותו לסיבה, הבנתי שההתרשמות שלו ממנה הייתה בדיוק ההפך מה שהיא בפועל. הצעתי לאישה, שהייתה מעוניינת בגבר, להביא את האותנטיות שלה לדייט הבא, וברגע שעשתה זאת הקשר התקדם ואף הוביל לחתונה". במקרה אחר, לקוח של אבישר פגש בטיסה לארצות הברית אישה גרושה הרבה שנים והמליץ לה לפנות לאבישר. לאותה אישה לא היו יותר מדי ציפיות, אבל היה לה האומץ להיפתח לשינוי, שבזכותו אבישר הכירה לה גבר שמזה חמש שנים הוא בן זוגה.

אבישר: "בדרך כלל אנו מחפשים בחוץ אהבה, הכרה והערכה, אבל בפועל נוכל להרגיש אהובים באמת רק כשזה יגיע מתוכנו, כי הזוגיות החשובה ביותר היא עם עצמנו. כשנפסיק להיאחז בדבר איתו נכשלנו שוב ושוב ונהיה מוכנים להיפתח לאפשרויות חדשות, רק אז יגיע אלינו ללא כל מאמץ בן או בת זוג אידיאלי".

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים