חיפוש
 
לדף הבית >>     לשכת המסחר >>

דרור אטרי: ”התמיכה בעוטף עזה צריכה להיות גם כלכלית”

 

כשם שהמדינה יודעת למגן את בתי התושבים ולכוון מערכות שלמות למען התמודדות קהילתית עם איום הטילים מעזה, כך עליה לפעול למען ההתמודדות הכלכלית עם איום הטילים. הצעד הראשון צריך להיות הפחתה מיידית ל-12% במע”מ לעסקים בעוטף עזה

 

המצב הבטחוני בדרום גרם לאורך השנים נזקים משמעותיים ומצטברים לעסקים בשדרות ובעוטף עזה, והתקופה האחרונה רק החריפה את האתגרים הללו. עזיבת תושבים את האזור, ירידה דרמטית בפעילות העסקית ובהכנסות, יחד עם עליית הוצאות, שיעורי ריבית, גבולות אשראי ויוקר המחיה הגואה, מייצרים מציאות מדאיגה במרחב שדרות ועוטף עזה. מצב חמור זה מהווה איום הן על היציבות הכלכלית והן על הביטחון התעסוקתי, כמו גם על המרקם החברתי של האזור.

כשם שהמדינה יודעת למגן את בתי התושבים ולכוון מערכות שלמות למען התמודדות קהילתית עם איום הטילים מעזה, כך עליה לפעול למען ההתמודדות הכלכלית עם איום הטילים.

הפחתה מידית של המע"מ לעסקים בשדרות ובאיזור עזה ל-12% היא הכרחית. צמצום זה חיוני להצלת המגזר העסקי הנאבק ולהפחתת ההשלכות הקשות העולות על הביטחון הכלכלי והתעסוקתי, כמו גם על הלכידות החברתית של האזור.

המצב הנוכחי מחייב צעדים מעשיים לחיזוק העיר שדרות ועוטף עזה תוך מיקוד במניעת קריסת עסקים, טיפוח צמיחה כלכלית, הפחתת יוקר המחיה ומשיכת עוגנים כלכליים לאזור באמצעות המע"מ המוצע. חשוב להדגיש כי הפחתת המע"מ היא גם בעלת משמעות עצומה שתאפשר הקמת קרן לעידוד פעילות עסקית עתידית באזור, בעלת חשיבות לאומית ובעלת עמדה ייחודית בכל ההיבטים.

התעלמות מהמחיר הכלכלי שמשלם האזור והמרחב העסקי בו מסכנת את עצם התשתית העסקית הדרושה לכל פיתוח עתידי וחזון לאומי במרחב. הזמן לפעולה הוא עכשיו, ופשוט לא ניתן להרשות עיכובים נוספים.

אי אפשר להפריז בדחיפות המצב. שדרות ורצועת עזה דורשות תמיכה והקלה מידית כדי להחיות את כלכלתן ולהבטיח את רווחת תושביהן. עתידן של קהילות אלו תלוי בפעולה מהירה, והמחויבות של האומה שלנו לשגשוגם ולחוסן חייבת להיות בלתי מעורערת.

דרור אטרי הוא ראש אגף רגולציה ויחסים בינלאומיים בלשכת המסחר ירושלים, השותפה בוועידת שדרות לכלכלה

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים