חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות רחובות - יבנה >>

כל המציל נפש אחת: הכירו את התוכנית למניעת אובדנות

 

התוכנית הלאומית למניעת אובדנות המיושמת עבור משרד הבריאות ע”י קבוצת ”עמל ומעבר” פועלת על מנת להעלות את המודעות לנושא האובדנות ולמנוע מקרי אובדנות בישראל.

 

כבר בשנת 2013 הצטרפה רחובות לפיילוט התוכנית והייתה בין הערים הראשונות בישראל שהחלו לפעול למען מניעת אובדנות.

בתוכנית לוקחים חלק גופים רבים ובמסגרתה נבנתה ועדת היגוי משותפת לאגפי העירייה השונים וכן משתתפים חיצוניים ממשרדי הבריאות, החינוך, העלייה והקליטה ומשטרת ישראל.

בשנה האחרונה במסגרת פעילות התוכנית בעיר, נערכו יחד עם מנהלת האזור בתוכנית מקבוצת "עמל ומעבר" ישיבות מקצועיות לבניית רצפים טיפוליים ונהלים עירוניים המתווים דרכי עבודה והפנייה לטיפול לאחר איתור תושב קטין או בגיר בסיכון אובדני.

בנוסף נבנה מערך הכשרות שומרי סף למניעת אובדנות בקרב תושבי העיר. נערכו הכשרות ע"י מנחים מקצועיים מטעם התוכנית לכל העובדים הסוציאליים העובדים באגף לשירותים חברתיים, בניהם: מדריכות ומדריכי הנוער, מדריכי המוגנות בבתי הספר וגם לנציגי מנהיגות ההורים. המשתתפים למדו שאפשר למנוע התאבדות וכי כל אחד יכול להציל חיים.

רוב האנשים שנמצאים במשבר אובדני רוצים לחיות, אך מתקשים לראות כיצד ניתן להתמודד עם המצוקה או המצב הדיכאוני שבו הם שרויים. בניגוד לסטיגמה, לדבר על התאבדות עם אדם המגלה מצוקה אובדנית לא מוביל להחמרת הסיכון- אלא להיפך, שיח נכון ואחראי יכול לעודד אותו, לעורר בו תקווה ולעזור לו לגייס כוחות לטיפול במצוקה.

הטמעת הנושא ברשות יכולה לצמצם את התופעה ואף להגביר את החוסן האישי והקהילתי. בעבודה מאומצת ומשותפת של כלל הגורמים ניתן יהיה לאתר ולסייע אנשים הנמצאים בסיכון לאובדנות וגם למנוע את מעשה האובדנות הבא.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לסלי טוביאק פרנק, עו"ס ביחידה הקהילתית באגף לשירותים חברתיים, הממונה על התוכנית למניעת אובדנות ברחובות בטל’ 08-9392774 וגם בדוא"ל salyfr@rehovot.muni.il

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים