חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

העירייה תקדם ענישה מקסימלית כנגד השימוש בנפצים

 

ראש העיר רמי גרינברג וסגנו צדוק בן משה יקדמו את שינוי חוק העזר העירוני להחזקת חומר נפץ (נפצים) אשר יאפשר להשית ענישה מקסימלית על מפעילי ומחזיקי נפצים וכן ייצר הרתעה נוספת בנושא.

 

לצד פעולות האכיפה המתוגברות שהעירייה ומשטרת פ"ת מבצעים כנגד תופעת השימוש בנפצים, ראש העיר רמי גרינברג וסגנו צדוק בן משה יקדמו את שינוי חוק העזר העירוני להחזקת חומר נפץ (נפצים) אשר יאפשר להשית ענישה מקסימלית על מפעילי ומחזיקי נפצים וכן ייצר הרתעה נוספת בנושא.

על פי חוק צעצועים מסוכנים (התשמ"ז 1986) – אין להחזיק, למכור או לעשות שימוש ב"צעצועים מסוכנים", לרבות זיקוקים או נפצים שלא קיבלו היתר. בתוך כך, יתוקן חוק העזר העירוני משנת  1958 (500 ¤) ובהתאם יוגדל הקנס לסכום מרבי של 3000 ¤ למי שייתפס מפעיל נפץ מכל סוג. בנוסף, אדם שייתפס מחזיק נפץ מכל סוג יישא בקנס של  1000 ¤. במקרה של קטין, הוריו יישאו בקנס ויפתח תיק פלילי בהתאם.

ראש העיר רמי גרינברג "לצערי תופעת השימוש בנפצים גוברת משנה לשנה ובהתאם לכך אנחנו מתגברים את כלל כוחות האכיפה העירוניים לצד כוחות המשטרה, כדי להילחם בתופעה ההרסנית. בתוך כך, נקדם תיקון לחוק העזר העירוני אשר יאפשר להעצים את ההרתעה בנושא. אני קורא להורים בימים אלו – לפני חג הפורים ובכלל לאורך כל ימות השנה, להגביר את המעורבות בנושא ולמנוע מהילדים את השימוש בנפצים שמסכן אותם ואת הסובבים אותם."

 

סגן ראש העיר צדוק בן משה "אנחנו עדים לתלונות של תושבים על שימוש בנפצים בשעות הערב המאוחרות, לרוב השימוש מבוצע על ידי בני נוער שככל הנראה אינם מבינים את הסכנות הטמונות בשימוש, מנגד אנחנו עדים להמון מקרים של חבלה משימוש (עיוורון, קטיעת אצבעות, חרשות ועוד...). העירייה מפרסמת בכל כלי מדיה את הסכנות ומפעילה מערכי שיטור וביטחון למניעה ותפיסה של המשתמשים. הדבר חייב להיפסק ואנחנו עושים כל שניתן על מנת למנוע את התופעה."

 

קרדיט דוברות

 

בברכה,

 

שגיא פרלמוטר,

מנהל מחלקת קשרי עיתונות ופרוייקטים (לשכת הדובר)

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים