חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הכפפה שמשפרת את איכות החיים

 

מועדון רוטרי מודיעין נרתם להתאמת ”כפפיץ” לנפגעי אירוע מוחי

 

אוסנת (שם בדוי) בת 37, אמא לארבעה ילדים, לקתה בשבץ מוחי לפני 3 שנים. השבץ פגע ביד ורגל וכן בראיה שהפכה חלקית. אוסנת מתוסכלת מהיד הקפוצה, שמסרבת להיפתח, ומגבילה אותה בתפקוד. לא רבים יודעים, אך יש פתרון שעשוי לסייע: ה"כפפיץ", כפפה המאפשרת פתיחה של היד.

מועדון רוטרי במודיעין, בשיתוף פעולה הדוק עם עמותת חיפה D3, שפיתחה את ה"כפפיץ", מנגיש את ההתקנה והתאמת האביזר לנזקקים לו באזורנו. השבוע הותקן והותאם כפפיץ לידה של אוסנת ולידיהם של שלושה נוספים.

קשה לתאר את ההתרגשות שאחזה בהוריה של אוסנת, שני הפיזיותרפיסטית, רונית מהעמותה בחיפה וחברי רוטרי ששהו בחדר. לאחר כמה דקות של התאמת הכפפיץ ליד והדרכה קצרה, היד המכווצת נפתחה אט אט, האצבעות נפרסו ואוסנת הצליחה לאחוז בכוס. לדברי שני ורונית, הכפפיץ משפר את מצב היד ואת טווח התנועה של האצבעות, גם במצב מנוחה.

צעיר נוסף, בן 34, שעבר אירוע מוחי לפני כמה שנים, קיבל גם הוא את האביזר, וגם אצלו ניתן היה לראות את השיפור בפתיחת היד ותפקוד האצבעות. הכפפיץ מאפשר פתיחה וסגירה של כף היד ושימוש ביד לאחיזת חפצים וביצוע פעולות פשוטות.

מחלה נוספת הגורמת לתסמונת של יד קפוצה היא שיתוק מוחין. ארז בן ה 42 הגיע כשהוא מתנייד בכסא גלגלים ממונע. במצב רגיל, שתי כפות ידיו מכווצות וסגורות. לפני כחודש הותאם לו כפפיץ ליד אחת, ובפעם הראשונה בחייו הצליח ללטף את כלבו עם כף היד. השבוע, הותאם לו כפפיץ גם ליד השניה, בתקווה להצלחה דומה.

האחרונה שהותאם לה כפפיץ היא אשה שבלידתה נגרמה לה פגיעה עיצבית ביד, והיא נותרה עם כף יד קפוצה. גם מקרה זה טופל והותאם לה האביזר שיאפשר לה, לראשונה בחייה, להשתמש ביד הפגועה.

כל העוסקים במלאכה עושים זאת בהתנדבות. העמותה החיפאית דואגת לאספקת ערכות של האביזר המיוחד וחברי מועדון רוטרי מודיעין מסייעים לשני ורונית בתיאום המפגשים עם הזקוקים לכפפיץ וכל עזרה לוגיסטית אחרת שנדרשת. ברוטרי מבקשים להעלות את המודעות לאפשרות לקבלת כפפיץ , ללא עלות, לכל מי שזקוק/ה לו.

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים