חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות רחובות - יבנה >>

עיריית רחובות מזהירה את התושבים מפני חתימה עם יזמים

 

מציעים לכם לחתום על התחייבויות בנושא התחדשות עירונית? אל תחתמו לפני שהעירייה והלר ייכנסו לתמונה

 

 

השנה נרשמה התקדמות בנושא ההתחדשות העירונית גם במתחם האצ"ל, ובשכונות שעריים, מילצ’ן, אושיות ונווה מרמורק* בשכונת דניה ובשכונת אושיות יזמים פונים לתושבים ומנסים לשכנע אותם לחתום על חוזים והתחייבויות, תוך הבטחות בנושא התחדשות עירונית, חלקם מציגים את עצמם כמי שבאים מטעם העירייה* החשש: החוזים עלולים לכלול התחייבויות ותנאים לא סבירים. מדובר בהתחייבויות שלא ניתן יהיה לחזור מהן, אלא רק בהליכים משפטיים מחייבים וארוכים* בעיריית רחובות ובהלר פועלים כעת לגיבוש מתווה להתחדשות עירונית גם בשכונות דניה ואושיות ובשכונות נוספות, ולכן קוראים לתושבים להמתין ולא להתפתות לחתום *

בימים אלה הגיעו לעירייה ולהלר דיווחים על כך שיזמים ונציגים שונים מגיעים לתושבי שכונת דניה ושכונת אושיות ומנסים להחתים אותם על התחייבויות שונות בנוגע לתהליך אפשרי של התחדשות עירונית בשכונתם. חלקם אף מציגים את עצמם כמי שבאו מטעם העירייה.

החשש: החוזים עלולים לכלול תנאים לא סבירים והתחייבויות כמו למשל בנושא שכר טרחה ועוד. מדובר בהתחייבויות שלא ניתן יהיה לחזור מהן, אלא רק בהליכים משפטיים ארוכים, יקרים ומחייבים.

עיריית רחובות, באמצעות הל"ר- החברה לפיתוח רחובות בע"מ, מקדמת תהליכים של התחדשות עירונית במספר מתחמים בעיר. קרית משה היא התוכנית הגדולה ביותר אולם תוכניות כאלו נמצאות בשלבים שונים של תכנון וגיבוש במתחמים הבאים: שעריים, מילצ’ן, נווה מרמורק, מתחם האצ"ל, אושיות. כמו כן, מינהלת ההתחדשות העירונית שפועלת באמצעות הלר בוחנת מתווים תכנוניים וכלכליים לקידום התחדשות עירונית במתחמים נוספים ברחבי העיר למען שיפור איכות חייהם של התושבים באמצעות מנהלות מקצועיות לניהול הליכי התחדשות עירונית.

לצורך כך, נשכרו שירותים של אנשי מקצוע שונים (אדריכלים, עורכי דין, שמאים) אשר פועלים במסגרת המנהלת העירונית, על מנת לנתח את מתחמי ההתחדשות.

יתרונה הגדול של המנהלת הוא ביצירת וודאות לתושבים וליזמים בהליך סדור, כך שהסיכון במימוש הפרויקט פוחת, עובדה שמאפשרת ליזמים להציע הצעת התקשרות טובה יותר לתושבים.

לפיכך, בשעה שהעירייה עוסקת בגיבוש התהליך להתחדשות עירונית ובוחנת כלכלית ותכנונית את הדרך המיטבית להתחדשות השכונות לטובת התושבים, חשוב מאוד כי בפרק הזמן הזה לא תקבענה עובדות בשטח מבחינת התחייבויות בעלי הדירות אל מול יזמים.

כזכור, כבר בחודש ינואר 2021 פנה ראש העיר, רחמים מלול, יחד עם חבר המועצה גיא צור מחזיק תיק התחדשות עירונית אל תושבי העיר במכתב אישי (מצ"ב) ובו בקשה שלא יקבעו בינתיים עובדות בשטח. הדברים שנכתבו בו חשובים גם כעת  : "על מנת למנוע קשיים ועיכובים בהוצאתו אל הפועל של פרויקט במתחם, נמליץ שלא לחתום על הסכמי התקשרות כלשהם עם יזמים או אנשי מקצוע כלשהם - לרבות עורכי דין, אדריכלים או מפקחים (ככל שלא נחתמו עד כה), שכן חתימתכם והתחייבותכם אליהם עלולות לעכב באופן משמעותי את הוצאתו אל הפועל של הפרויקט. תהליך התכנון הינו מורכב וארוך ורצוי עבורכם למסד קשר עם יזמים/גורמים רלוונטיים רק אחרי שהמדיניות להתחדשות השכונה, לרבות ההליכים וזכויות הבנייה בה, ייקבעו ויובאו לידיעת הציבור" כך נכתב במכתב.

 

לאחר שנה אינטנסיבית של פעילות בתחום, להלן סטטוס התהליך במספר מתחמים מרכזיים. מתחמים נוספים עומדים על הפרק לקידום השנה הקרובה.

 

שכונת מילצ’ן:

 

המינהלת התחילה לפעול בשכונה ברבעון הראשון של 2021  ופעלה למפגשים מרובים הן בבניינים עצמם, כנסים ואספות דיירים ונציגות.
במקביל הוצג המתווה התכנוני של השכונה כפי שהוכן על ידי המינהלת ואנשי המקצוע מטעמה.
בהתאם להחלטת מועצת העיר, אושר לקדם את התכנון של הפרויקט במסלול רשויות בשיתוף משרד השיכון לצד הגשת בקשה להיקלט כמתחם במסלול תכנון ותמ"ל ( וועדה ארצית לתכנון ובניה מתחמים מועדפים לדיור ).
התוכנית הוכרזה בקבינט הדיור כמתחם לתכנון במסלול וותמ"ל וקיבלה מספר  2044, בנוסף, אושר לאחרונה על ידי משרד השיכון כניסתה של התוכנית גם למסלול רשויות.
בימים אלה עמלים על גיבוש היועצים הנדרשים על מנת להרכיב את צוות התכנון לתוכנית, זאת לקראת הדיון הראשון בוותמ"ל.
במהלך 2022 יפעל צוות התכנון, בהובלת ה.ל.ר וחב’ 360 לקיום מפגשי תושבים ,שיתוף ציבור, מפגשי נציגות שכונתיים ומתחמים וחיבור התושבים להליך התכנון החדש של השכונה .

 

שכונת נווה מרמורק:

במהלך שנת 2021 פעלה המינהלת העירונית לכנסים , מפגשי תושבים וארגון בעלי הדירות בשכונה לצורך בחינה והובלת הליך התחדשות השכונה .

 

במסגרת מפגשים אלו נבחרו בשישה עשר המבנים נציגים ואף התקיים מפגש חגיגי ערב ראש השנה של כלל הנציגים להיכרות והתנעת הליכים .

במקביל, הצוות עמל בימים אלו לבחינת חלופות תכנון אפשריות לשכונה.

המנהלת מקצה לכל הדיירים מעבר לקשר ישיר של רפרנט ומנהל פרויקט את כלל השירותים הנדרשים לרבות שמאי ,כלכלן , אדריכל ויועצים נוספים הנדרשים והכל להקנות בטחון ושקיפות בהליך לטובת התושבים .

 

מתחם האצ"ל (אצ"ל 2-8, התאנה 1-2):

המנהלת קיימה כנסי שיתוף ציבור (3 כנסים).

במפגשים אלו הציגה המינהלת את כלל התוצרים, לרבות באמצעות אנשי המקצוע, שמאי, אדריכל, עו"ד והסבירה לתושבים, בשפה פשוטה וברורה כי עפ"י הנתונים הקיימים – איזה פרויקט ניתן להוציא אל הפועל.

לאור פועלה זה של המינהלת נוצר מצב חדש, בו לאחר שנים רבות ללא תזוזה בפרויקט, הבינו בעלי הזכויות כיצד עליהם לקדם את הפרויקט. 

המינהלת קיימה כנס כללי אשר כלל את כלל הנציגויות במתחם ובו ביקשו בעלי הזכויות לקדם פרויקט במתווה התמורות עליו דיברה המינהלת.
בחודשים הבאים תמשיך המינהלת בקידום הליך התכנון במתחם באמצעותה הצוות המקצועי במנהלת ויועצים נוספים שישכרו לטובת העניין, וכן תפעל לקיום שיתוף ציבור וחיבור המתנגדים לתהליך המקודם במתחם

ראש העיר, רחמים מלול: " ההתחדשות העירונית היא אחת מגולות הכותרת של הפיתוח בעיר, ומטרתה לשפר את איכות חיי התושבים והתושבות. בשנה האחרונה קידמנו את הנושא באופן אינטנסיבי ונמשיך לעשות זאת במתחמים קיימים ונופים בשנים הקרובות, אני קורא לתושבים – אל תחתמו בינתיים על התחייבויות לפני שמינהלת תגיע אליכם. חשוב להתייעץ ולבדוק היטב, על מנת שלא תפסידו אחר כך "

חבר מועצת העיר מחזיק תיק ההתחדשות העירונית גיא צור:" מהפכת ההתחדשות העירונית בעיצומה, שכונה אחר שכונה צעד אחר צעד. במסגרת תכנית העבודה אנחנו פועלים להגיע לכלל השכונות המתאימות להתחדשות עירונית. יחד בשיתוף פעולה עם התושבים נתכנן ניזום ונגיע לעתיד טוב יותר משותף בבינוי ובאיכות החיים בכל שכונה ושכונה. במסגרת זו אנו קוראים באופן מרוכז לתושבים היקרים שלנו, העירייה היא כתובת עבורכם אל תמהרו לחתום מול יזמים פרטיים על עסקאות ללא בדיקה מקדימה על לוחות הזמנים ואם קיימת התארגנות מטעם העירייה עבור הציבור."

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים