חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

חוגגים את שבוע הסוכרת הבינלאומי

 

הפנינג חגיגי במרפאת סוכרת עזריאלי מודיעין לכבוד שבוע הסוכרת הבינלאומי. הכללית מובילה בטיפול חולי הסוכרת ובאיתור חולים פרא סוכרתיים

 

סוכרת היא מחלה כרונית שפוגעת בתחולת החיים ובאורח חיי המטופל יחד עם זאת ניתנת לטיפול ומניעה.

ישנם שני סוגים של סוכרת: סוכרת מסוג 1 (סוכרת נעורים) נגרמת כתוצאה מהרס של תאים המייצרים אינסולין בלבלב עד להיווצרות חסר באינסולין ותלות מוחלטת באספקתו ממקור חיצוני לגוף. תהליך דלקתי כרוני המחייב את המטופלים לנטר כל הזמן את רמות הסוכר בגופם ולהזריק אינסולין באופן קבוע על פי הצורך. רמות גבוהות של סוכר בגוף עלולות לפגוע באיברים רבים ולהוביל למחלות לב וכלי דם, אי ספיקת לב, שבץ מוחי ועוד. במקרי קיצון הן מובילות גם לפגיעה בכליות עד למצב של כשל כלייתי ופגיעה בגפיים, שמובילה לקטיעתם. רמות נמוכות של סוכר יכולות להיות מצב מסכן חיים מיידי (היפוגליקמיה).

סוכרת מסוג 2 קשורה לאורח חיים ללא פעילות גופנית ומלווה בהשמנה, כשהסובלים ממנה יצטרכו לרוב דיאטה, פעילות גופנית, ולעיתים גם טיפול תרופתי. הגוף אינו מסוגל לנצל ביעילות את האינסולין הקיים, מסיבות שונות, ואף אינו מייצר כמות מספקת של ההורמון.


לדברי ד"ר אלכסנדר גורשטיין, רכז תחום סוכרת במחוז מרכז כללית ומומחה ברפואה פנימית ואנדוקרינולוגיה בבי"ח בילינסון מקבוצת כללית "סוכרת היא קבוצה של מחלות המאופיינות ברמות גלוקוז (סוכר) מוגברות בדם. סוכרת סוג 2 מהווה כ- 90% ממקרי הסוכרת. ניתן להפחית את הסיכון לסוכרת סוג 2 על ידי אורח חיים בריא שכולל פעילות גופנית ושמירה על תזונה בריאה ומאוזנת. סוכרת מאובחנת בבדיקות הדם. מומלץ לבצע בדיקות תקופתיות גם אם מרגישים טוב, בייחוד כאשר יש גורמי סיכון לסוכרת כגון סיפור משפחתי, עודף משקל, יתר לחץ דם וכו. טיפול בסוכרת כולל שינוי באורחות החיים וטיפול תרופתי. מעקב רפואי סדיר, בדיקות תקופתיות והקפדה על אורח חיים בריא עשויים לסייע בהפחתת הסיכון לסיבוכי המחלה".

לדברי ארז לוי, מנהל מחוז מרכז בכללית: "סוכרת היא אחד המצבים הרפואיים המורכבים לטיפול עם השלכות ארוכות טווח על בריאותם של המטופלים ולכן אנו משקיעים משאבים רבים בטיפול בחולי הסוכרת: פתיחת מרפאות סוכרת ייעודיות, מפגשים אישיים עם הרופאים והאחיות, סדנאות להעצמת המטופל לניהול המחלה, תכניות מעקב וטיפול יזום אחר חולי הסוכרת הכוללים בדיקות תקופתיות, איזון סוכרת ומחלות נילוות (יתר לחץ דם ויתר כולסטרול) ואימוץ טכנולוגיות חדישות המאפשרות ניטור של רמות הסוכר בדם"

בשנים האחרונות כללית מחוז מרכז מובילה בממדים לאיתור חולים פרא-סוכרתיים ולאיזון חולי הסוכרת באמצעות תכנית מקיפה לטיפול בחולי הסוכרת הכוללת פתיחת מרפאות סוכרת ייעודיות, סדנאות "מפות שיחה" וסדנאות אורח חיים וטיפול עצמי, מד סוכרת רציף ייחודי ובלעדי בכללית המאפשר ניטור רמות סוכרת באמצעות חיישן תת עורי המוחלף אחת לחצי שנה במקום אחת ל7-14 ימים. DayTwo: תוכנית לאיזון רמות הסוכר בדם באמצעות מיפוי ההרכב הייחודי של חיידקי המעי המאפשר לדעת אילו מאכלים מעלים את רמות הסוכר בדם ואלו לאו ובכך לשמור על רמת סוכר מאוזן. אפליקציית "כללית אקטיב" לעידוד אורח חיים בריא ותגמול על עמידה ביעדים בריאותיים. בנוסף לקוחות כללית מושלם זכאים להחלמה לאחר אשפוז בגין מחלת הסוכרת, התייעצות עם רופא מומחה בנושא סכרת בהשתתפות עצמית מופחתת (קיים גם ייעוץ בווידאו), סדנת אורח חיים בריא לאוכלוסייה בסיכון, תרופות מרשם בהנחת מושלם וכיסוי מורחב לתרופות מרשם והתוויות מחוץ לסל באישור מיוחד.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים