חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

כנס מקצועי בנושא התחדשות עירונית

 

”בתים בפ”ת רעועים ונוטים ליפול – זוהי תזכורת לחשיבות של התחדשות עירונית בערים”

 

ארגון קבלני פ"ת אירח בכנס מקצועי בנושא התחדשות עירונית את הנהלת העיר, התאחדות הקבלנים ובכירי ענף הנדל"ן

"לאחרונה קיבלנו תזכורת חשובה מאוד מדוע תמ"א 38 היא עדיין הכרחית ונחוצה בכל רשות מקומית – בניין ישן ברמת גן מט ליפול ועיריית רמת גן הורתה להרוס אותו באופן מיידי אפילו מבלי לאפשר לדייריו לקחת את חפציהם, זאת מחשש שהוא יקרוס על ראשם בכל רגע. זוהי עדות נחרצת לחשיבותה של התחדשות עירונית בערים ולכך שחובה להמשיך ולהפעיל את תמ"א 38 במתכונת זו או אחרת, או חלופה שתהיה במקומה לחיזוק בניינים בודדים", כך אמר אהרון דינוביץ’, יו"ר ארגון קבלני פתח תקווה, בכנס מקצועי מיוחד שקיים הארגון בעיר בימים האחרונים.

ארגון הקבלנים והבונים בפתח תקווה אירח את הצוות המקצועי והנהלת העיר פתח תקווה בראשות ראש העיר רמי גרינברג, מנהלת ההתחדשות העירונית כרמים בראשות נועם סלע, את הנהלת התאחדות הקבלנים בוני הארץ, חברי ארגון הקבלנים והבונים פתח תקווה, עורכי דין, שמאים מהנדסים אדריכלים ואח"מים נוספים מתחום הנדל"ן, בכנס מקצועי שהתקיים באולמי 58 המפוארים. המשתתפים דנו בבנייה בעיר פתח תקווה ובמה שצפוי בשוק הנדל"ן בשנים הקרובות והרימו כוסית לכבוד השנה החדשה.

דינוביץ’ התייחס להריסת הבניין ברמת גן ואמר כי "מדיניות ההתחדשות העירונית בר"ג של ראש העיר כרמל שאמה וההתנגדות הנחרצת שלו לחיזוק בניינים מכוח תמ"א 38 היא דוגמא טובה לחוסר המודעות של ראשי ערים מסוימות על איך בנויים הבתים בעיר שלהם, וחבל. גם בפ"ת יש בתים רעועים שנוטים ליפול אבל לשמחתנו, בפתח תקווה יש ראש עיר שמעודד תמ"א 38, מעודד התחדשות עירונית ומעודד בנייה בכלל – ואני בטוח שהציבור יחזיר לו על כך בקלפיות".

דינוביץ’ ציין כי "למרות המחלוקות, קיים שיח תקין וטוב בין הקבלנים בפתח תקווה לבין העירייה וכל המחלוקות הקיימות ניתנות לפיתרון. אני באמת חושב שאפשר להגיד תודה לאל שזה השלטון המקומי שלנו בפ"ת", עוד הוסיף כי אם העיר תנוהל נכון ותמשיך לקיים שיח שוטף עם הקבלנים, היא רק תמשיך לפרוח. יו"ר ארגון הקבלנים ציין לשבח את פעילות התאחדות הקבלנים בתקופת הקורונה ובתקופה שאחריה.

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ ראול סרוגו אמר בכנס כי גם להתאחדות קיים שיח טוב מול השלטון המרכזי: "נפגשנו מאז הרכבת הממשלה החדשה עם כל השרים וחברי הכנסת הרלוונטיים לענף הבנייה וגילינו לשמחתנו שהם מעוניינים לשמוע אותנו – וזה טוב מאוד. הצגנו בפניהם את המורכבות של ענף הנדל"ן, את החסמים הקיימים המעכבים את הבנייה, והם הביעו עניין רב ושאלו שאלות".

סרוגו הוסיף, כי "חוק ההסדרים והתקציב שכבר עבר בקריאה ראשונה בכנסת הם מצוינים לענף הבנייה והרבה מזה הודות לפעילות ההתאחדות. הצפנו בפני מקבלי ההחלטות את הבעיות של הענף, נפגשנו עם הדרג המקצועי הבכיר ביותר לצד הדרג הפוליטי, והצלחנו לגרום להם להבין שמספיק עם ’פטנטים’ חד פעמיים כמו מחיר למשתכן או מע"מ אפס וכדומה – לא ניתן לפתור את משבר הדיור עם שפנים מהכובע שעובדים רק על צד הביקוש, הממשלה הבינה שצריך להגדיל את צד ההיצע והם פועלים לכך ואנו פועלים כדי לסייע להם".

גם סרוגו התייחס למקרה ההריסה ברמת גן ואמר כי "הביקורת שלי לראשי ערים מסוימות היא שהם לא נלחמים למען התחדשות עירונית ותמ"א 38, כפי שראינו בר"ג, זה עניין של סכנת חיים שבתים נופלים מעצמם, ויש עוד הרבה בתים בישראל שנוטים ליפול. כמובן שישנו גם הסיכון של מתקפת טילים כפי שראינו לפני מספר חודשים – הטילים כוונו לכל יישובי הארץ ולכן יש להתייחס להתחדשות עירונית כאל הכרח קיומי ולא כסתם תוכנית נדל"ן – ואני מצפה מכל ראש עיר שיילחם על כל בית בעיר שלו, גם אם לא נותנים לו שטחים לצורכי ציבור".

מנכ"ל התאחדות הקבלנים אמנון מרחב הוסיף כי "ראשי ערים שלא נותנים היתרי בנייה להתחדשות עירונית לא פוגעים בקבלנים אלא פוגעים בתושבים שלהם ובסיכוי של העיר להתחדש באוכלוסיה צעירה. יש קבוצה קטנה של ראשי רשויות שמכתיבים את המדיניות לכלל הרשויות והם פוגעים בזוגות הצעירים. לראשי הרשויות צריכה להיות העדפה ברורה למגורים, כי מי שמשלם את המחיר זה התושבים וחבל שראשי הערים לא מבינים זאת. יש אתגרים אדירים בענף התשתיות והבנייה, שנצליח להתמודד איתם רק בשילוב כוחות בין התאחדות הקבלנים והארגונים המקומיים גם יחד".

ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג התייחס לדברי הקבלנים בכנס ואמר כי "הצורך בקורת גג הוא צורך קיומי וגם מחולל חברתי. יש בפתח תקווה שכונות ותיקות שכמה שהרשות תשקיע בהן, למרקם האוכלוסיה זה עדיין לא יעזור, ולאוכלוסיה זו התחדשות עירונית היא הסיכוי היחידי להתרומם. ולכן אנו רואים בהתחדשות עירונית ככלי חברתי לקידום ופיתוח העיר ולהעצמתה תוך מיקוד בהענקת איכות חיים".

גרינברג אמר כי "עיריית פתח תקווה עושה זאת בשותפות עם ההתאחדות וארגון הקבלנים המקומי – יחד אנחנו עושים מהפכה תכנונית בעיר שתשפיע לדורות קדימה, הכוללת 23 אלף יחידות דיור חדשות והשקעות בתשתיות בהיקף מיליארד שקל וחצי. אנחנו לא מפחדים מבנייה, אנחנו רוצים לעשות זאת באופן איכותי ועוצמתי כדי שיהיה כיף ECחיות פה".

בכנס השתתפו גם נציגים מחברת מכלול מימון וליווי לבנייה למגורים, המספקת מימון חוץ בנקאי נגיש וגמיש יותר ליזמים וקבלנים בפרויקטי בנייה למגורים והתחדשות עירונית, שעברה לאחרונה הנפקה מוצלחת בשוק ההון. מנהלת קשרי הלקוחות בחברה מיכל פררה הציגה בפני המשתתפים את פעילות החברה ואפשרויות המימון שהיא מעמידה לשוק הנדל"ן הישראלי. וכן נכחו נציגים מחברת תרמוקיר תעשיות - סמנכ"ל השיווק של החברה ליאור קדם הציג בפני המשתתפים את האופציות של שילוב מוצרי החברה לצורך קידום בנייה ירוקה ברמה גבוהה ושימור איכות הסביבה.

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים