חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות דרום השרון >>

יוזמים יחד – משנים יחד

 

מיזם חדש מחבר בין תושבים מכפר סבא וכפר קאסם, שמפתחים מיזמים חברתיים לפתרון אתגרים מקומיים

 

יוזמים יחד – משנים יחד:

מיזם חדש מחבר בין תושבים מכפר סבא וכפר קאסם, שמפתחים מיזמים חברתיים לפתרון אתגרים מקומיים

מיזם חדש בשם "ערים מובילות שינוי" החל לפעול בכפר סבא ובכפר קאסם, ומשלב תושבים משתי הרשויות, שמפתחים יחד יזמויות שנועדו לפתור אתגרים עירוניים, במטרה לשפר את איכות חיי התושבים וליצור אמון ההדדי.

בראש מיזם עומדים היזם ואיש הפרסום לשעבר רוני אריאלי, ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי ואיש הפרסום איימן סמארה, ומטרתו לעודד שיתוף פעולה שוויוני בשוק התעסוקה, לחזק את החוסן החברתי והכלכלי של החברה הישראלית ולשנות סטריאוטיפים ודעות קדומות בין המגזרים השונים.

במסגרת קול קורא שפורסם בכפר סבא ובכפר קאסם אותרו 16 יזמים ויזמיות משתי הרשויות. המשתתפים עוברים קורס יזמות אימפקט בליווי צוות אקדמי ומנטורים וכן פועלים בצוותים בני 4-5 משתתפים (מחציתם מכל רשות). במסגרת עבודת הצוות נפגשו היזמים עם גורמים ברשות המקומית, למדו את אתגרי הרשות והחלו לפתח מיזם שנותן מענה לצרכים המקומיים.

כיום נמצאים בתהליכי עבודה חמישה מיזמים מקומיים: עידוד ההתנדבות בעיר, תוך מיקוד על שימור המתנדבים לאורך זמן (כפר סבא), עיר לומדת – לימודים והסבת מקצוע לבני 50+ (כפר סבא), חינוך למיניות בריאה בחברה הערבית (כפר קאסם), חיזוק בתי הספר היסודיים וסגירת פערים לימודיים וחברתיים (כפר קאסם),  הגדלת החוסן החברתי של אמהות חד הוריות במגזר הערבי (כפר קאסם). עם סיום תהליך פיתוח המיזמים יחל יישומם ברשות המקומית וגם ברשויות נוספות ברחבי הארץ, וכל זאת בליווי ובתמיכה של אנשי מקצוע ומנטורים שיסייעו למנף אותם לכלל המדינה.

בחודשים הקרובים ימשיך להתרחב מיזם "ערים מובילות שינוי" לערים נוספות ברחבי הארץ, ובתוך כשלוש שנים יפעלו כ- 35 מיזמים שונים ברשויות יהודיות וערביות, שיתנו מענים לאתגרי הרשויות.

רפי סער, ראש עיריית כפר סבא: "קהילת כפר סבא פועלת באופן מתמיד תוך שאיפה למצוינות ומעורבות חברתית. הפרויקט המשותף מסייע להגשים בדיוק את זה – עשייה קהילתית שתשפיע באופן משמעותי על החברה שלנו ותסייע בהעצמתה. המיזמים השונים מקנים לתושבי העיר כלים משמעותיים להנעת תהליכים ארוכי טווח, וחשיבה מחוץ לקופסא. בנוסף ולא פחות חשוב מכך, שיתוף הפעולה עם המגזר הערבי מסייע בקירוב בין יהודים לערבים ומהווה צעד חשוב נוסף בדרך לדו קיום אמיתי של שלום בישראל".

רוני אריאלי, מייסד ערים מובילות שינוי: "כפר סבא היא העיר הראשונה בישראל שהצטרפה למיזם, יחד עם שכנתה כפר קאסם, ואני רוצה להודות לראש העיר רפי סער על ההירתמות למיזם ועל שיתוף פעולה חשוב ופורה.  המטרה שלנו היא לייצר שותפות עסקית בין יהודים לערבים ולשבור מחסומים בין המגזרים בדרך של עבודה משותפת. מערכת הבריאות בישראל הוכיחה כי השילוב בין יהודים לערבים הוא לא רק מודל לדו קיום, אלא הוא מכפיל כוח שהציבור הישראלי כולו יוצא ממנו מרווח. השאיפה שלנו היא ליצור חיבורים נוספים בשוק העבודה, שיבואו לידי ביטוי במערכות ציבוריות ופרטיות נוספות?.

צילום: איאד בלבל

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים