חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות חולון בת ים >>

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה החליטה להפקיד את תוכנית ח/619

 

מדובר בתוכנית פורצת דרך וחדשנית להתחדשות הכוללת לעיר חולון במטרה לשמור על איכות החיים העירונית לצד הגידול באוכלוסייה וכן לחזק ולהרחיב את המרחב הציבורי

 

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה החליטה להפקיד את תוכנית ח/619

מדובר בתוכנית פורצת דרך וחדשנית להתחדשות הכוללת לעיר חולון במטרה לשמור על איכות החיים העירונית לצד הגידול באוכלוסייה וכן לחזק ולהרחיב את המרחב הציבורי

תמ"א 38 נתנה מענה ל-3 נושאים קריטיים בעולם התכנון וההתחדשות העירונית  - חיזוק מבנים בפני רעידות אדמה, הנגשה ומיגון מבנים ישנים ומתן תוספת יח"ד באזורי ביקוש – אך לא היטיבה עם הערים וניתן לראות זאת היום בכל עיר בה קידמו פרויקטים של תמ"א 38.

 תוכנית ח/619 בחולון בוחנת כיצד ניתן בעזרת התחדשות מגרשית בלבד לתת מענה שייטיב ככל הניתן עם העיר ולתכנן תוך מחשבה על התועלות הציבוריות. כך, למשל, היא קובעת קווי בניין שמרחיבים ככל הניתן את המרחב הציבורי- המדרכות ושבילי האופניים, גינות קדמיות ורצועות שתילה משמעותיות לעצים וניהול מי נגר עם דגש על אקולוגיה, נטיעות וצל. 

התוכנית מחלקת את העיר הוותיקה ל-6 קטגוריות בהתאם לראיה הכוללנית של העיר-

-רשת רחובות ראשיים (בעיקר מבוססי צירי מתע"ן) עם חזית פעילה בקומת הקרקע וזיקת הנאה במרווח הקדמי לטובת הרחבת המרחב הציבורי..

-על הרשת- מוקדים עירוניים משמעותיים שם יוכנו תכניות מפורטות שיתנו מענה פרוגרמטי ותשתיתי להתחדשות המגרשית.

-מרקם לשימור בשכונה הוותיקה והייחודית אגרובנק בתיאום עם תוכנית השימור העירונית

-שמירה על תבנית הבנייה- צמודי הקרקע בעיר

-מגרשים מיוחדים- בעלי נסיבות התחדשות מיוחדות כגון צפיפות גבוהה מאוד

-מגוון רחב של שכונות אותן העיר מעוניינת לשמור כמרקם שכונתי עירוני איכותי.

 בכל קטגוריה התוכנית מגדירה מעטפת נפחית למגרשים שבתחומה ניתן להתחדש ע"י מספר מסלולים בהתאם לקטגוריה תוך מתן תמריצים למסלול כזה או אחר בהתאם לצרכי העיר. כך התוכנית מייצרת שקיפות וודאות תכנונית ומציעה מלאי של 60,000-35,000 דירות בעיר הוותיקה. לפחות 20% מהדירות יהיו קטנות ו-20% מהדירות גדולות והתוכנית קובעת ממוצע ליח"ד חדשות של 85 מ"ר.

 מימוש התוכנית יהיה בהדרגה, לאורך תקופה ארוכה, והיא כוללת בתוכה מערכת מעקב ובקרה שתיבחן מעת לעת.

התוכנית קודמה במינהל ההנדסה העירוני באגף אדריכלות ותכנון עיר יחד עם אגף הרישוי וכללה צוות היגוי רב תחומי בראשות מהנדסת העיר, אדר’ מימי פלג, ובאמצעות משרד האדריכלים רונאל-לוי.

 

בברכה,

נורית בייסקי

דוברת עיריית חולון

טל’:  5027334/5

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים