חיפוש
 
לדף הבית >>     הורים וילדים >>

כך תגרמו לילד שלכם לישון בשלווה

 

תושב העיר פונה למעיין אטיה, מנהלת פורום בתחום יעוץ שינה והדרכת הורים, בשאלה: ”שלום, אשמח לקבל עצה טובה. יש לנו ילד מקסים בן שנה ושמונה חודשים שלא מוכן להירדם בלעדינו (יחד) , רק שנשב לידו. ובלילה כשהוא מתעורר (מספר פעמים במהלך הלילה) הוא מחפש אותנו ומנסה להיכנס אלינו למיטה בכדיי לישון איתנו. אנחנו לא מסכימות לזה ומעולם לא הסכמנו. אך הוא לא ניכנע וממשיך...” להמשך קריאת הטור- כנסו

 

כך תגרמו לילד שלכם לישון בשלווה

שלום, אשמח לקבל עצה טובה. יש לנו ילד מקסים בן שנה ושמונה חודשים שלא מוכן להירדם בלעדינו (יחד) , רק שנשב לידו... ובלילה כשהוא מתעורר (מספר פעמים במהלך הלילה) הוא מחפש אותנו ומנסה להיכנס אלינו למיטה בכדיי לישון איתנו. אנחנו לא מסכימות לזה ומעולם לא הסכמנו. אך הוא לא ניכנע וממשיך לבכות (לצרוח!!!), לפעמים גם במשך שעה וחצי בכל פעם. אנחנו לא נשברים. ואז הוא פשוט מניח בעמידה את הראש על קצה המיטה ונרדם. הוא ישן במיטת מעבר, יש לו חדר משלו והוא לא תלוי בדבר (אוכל, בובה או מוצץ). מה ניתן לעשות?

 תשובתה של מנהלת הפורום- מעיין אטיה

היי, נעים מאוד.

מה שקורה שילדכם בעצם קיבע הרגל של הרדמות לא עצמאית, הרדמות שהוא זקוק בשבילה לנוכחות שלכם יחד.
הייתי מתחילה לעבוד שלב ראשון על הרדמות עצמאית ועושה את זה מאוד בהדרגה.
קודם כל מתחילה שרק אחד נמצא איתו בהרדמה, יושב לידו עד שנרדם, גם אם יש התנגדות מצידו או בכי לא להיבהל, אלא לענות בצורה מאוד מונוטונית אבל מכילה כי כרגע רק אחד יכול לשבת לידו ( השני עסוק ), נמצאת איתו במגע של טפיחות או לטיפות עד שנרגע, ברגע שנרגע, מפסיקה עם המגע ונשארת לשבת לידו עד שנרדם, אפשר להוסיף משפטים כמו אנחנו כאן איתך, הכל בסדר, לילה טוב וכו, העברת מסר של בטחון.
ככה בימים הראשונים ( סביבות שבוע ), שלב שני זה לשבת לידו בלי מגע עד שנרדם. חשוב לא להשאיר בשלבים האלה אותו לבד כי חשוב להעביר מסר של בטחון.
בשלב השלישי ניתן לשבת לידו ומדי פעם לצאת לכמה שניות ״בכדי להביא משהו״ ולחזור, זו ההכנה לקראת ההרדמות העצמאית בה נכנסים איתו לחדר יושבים דקה שתיים ויוצאים ומאפשרים לו להרדם לבד.
הכל בהדרגתיות ובהקניית תחושת בטחון.

 

יש לכם עוד שאלות למעיין אטיה - מדריכת הורים ויועצת שינה? כנסו!

054-2182170  בקרו באתר שלי

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים