חיפוש
 
לדף הבית >>     הורים וילדים >>

כך תגרמו לילדים שלכם לאהוב לקרוא

 

גם הילד שלכם לא אוהב לקרוא? מחפשים פתרונות למצב? הטור הבא במיוחד בשבילכם!

 

 

הבן שלי לא אוהב לקרוא ויותר מכך לא מבין למה זה חשוב עבורו, מה עושים?! אני כבר על סף יאוש

 אם הבן שלך מתקשה בקריאה וחווה תסכולים רבים בתחום זה הגיוני מאוד שלא ירצה לקרוא ואף ימנע מכך. האם נרצה לעסוק ולאהוב משהו שגורם לנו לקושי ומוריד את הערך העצמי שלנו? אני מניחה שאת יכולה להשיב על השאלה הזו בקלות בעצמך.

מה ניתן לעשות?

קודם כל לגרום לו להבין למה זה חשוב, דרך המוקדים שמעניינים אותו. למשל, הדור שלנו כיום הוא דור שמחובר היטב לפלאפונים ואינטרנט, כך שאם הוא אוהב לשחק משחקים, להתכתב עם חברים הוא חייב לדעת לקרוא.

ניתן לחפש טקסטים בנושאים המסקרנים אותו. חשוב לבחור טקסטים קצרים (ע"מ שלא ירתע). ניתן להגדיר זמן משותף בו "חוקרים" נושא יחדיו וקוראים אודותיו. כמו כן, ניתן ללכת יחד לחנות הספרים ולאפשר לילד למצוא את הספר שמעורר בו עניין. לאחר הקריאה ראוי ליצור שיח על הנקרא- האם הספר היה לטעמך? מדוע? מה עניין אותך במיוחד? מה עורר בך רגש כזה או אחר? איך היית פועל אם אתה היית במקום הדמות? וכו’...

ניתן גם לאפשר לו לקרוא משפטי פירמידה- טקסט הבנוי בצורה של משפט אחר משפט, כאשר כל פעם המשפט חוזר על עצמו בתוספת מילה חדשה. הדבר מאפשר חוויה של הצלחה, עקב החזרתיות של המילים ואף קריאה מהירה יותר. אלו מגבירים את הביטחון העצמי וגם משפרים את הקריאה.

ניתן לקרוא גם דרך טבלט, או דרך אתרים המציעים תרגול קריאה ואף מדידת קצב הקריאה, במידה ושיטת הקריאה המסורתית פחות נעימה ומתאימה.

רצוי ליצור זמן איכות קבוע של קריאה מדי יום, בו המשפחה מתאספת יחד וקוראת ולאחר מכן משתפת בחוויות הקריאה, ע"מ להפוך את התהליך לחוויתי. 

עבור המלצות נוספות וקבלת מידע על ספרים ספציפיים שאני ממליצה עליהם, את מוזמנת בשמחה לפנות אלי ישירות בפייסבוק/בטלפון.

מקווה שסייעתי לך,
יעל

יש לכם עוד שאלות ליעל רן- מומחית באבחון וטיפול בלקויות למידה? כנסו!

בקרו אותי בדף הפייסבוק  050-7219033

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים