חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ירושלים והסביבה >>

ירושלים: סיכום ועדת שמות מס` 7

 

ועדת השמות של העירייה התכנסה אתמול (ה’) בפעם השביעית

 

 הצעה לביטול החלטה לשינוי שם שכונת ’הר נוף’
ועדת השמות מיות 5.11.19 החליטה לצאת לפרסום לשינוי שם שכונת ’הר נוף’. ההתנגדויות שנשמעו נגעו לליבם של חברי הוועדה שדנו בהם בצורה עניינית ומעמיקה. לאור מורכבות הנושא והנימוקים שהועלו בדיון ההתנגדויות החליטו חברי הוועדה לעלות לדיון שוב את הנושא. לאחר דיון שהתקיים בועדה מחליטה הועדה שלא לאשר את שינוי שמה של שכונת הר נוף. הבקשה אושרה.

בקשות המובאות לדיון חוזר:

רחוב זרע שמשון
המקובל רבי שמשון חיים נחמני מחבר ספר ’זרע שמשון’ על תורה ומגילות. נודע כבקי במקצועות התורה ופוסק מובהק. הרביץ תורה בערים רבות בעולם. הבקשה אושרה.

רחוב יוסף יוסקה שפירא
יליד העיר ירושלים, הקדיש את חייו לפעילות למען העם והארץ כאשר את מירב פעילותו עשה בהתנדבות מלאה. היה מראשי הציונות הדתית, שר בממשלת ישראל וראש מחלת עליית הנוער בסכונות. עמד בראש "בני עקיבא" העולמית במשך שני עשורית והביאה למעמד תנועות הנוער הציונית הגדולה בעולם. הבקשה אושרה.

בקשות חדשות:

רחוב יעקוב בר סימן טוב
פרופ יעקוב בר סימן טוב היה מבכירי החוקרים ביחסים בין לאומיין עם התמחות בחקר סכסוכים, ניהולם ויישובם. הקדיש תשומת לב מיוחדת לחקר הסכסוך בירושלים ועבד עם קובעי מדיניות למען עתיד טוב יותר לתושבי העיר. כיהן כראש מכון ירושלים לחקר ישראל.
ועדת האישים המליצה לא לאשר את הבקשה. הוועדה מקבלת את המלצת ועדת האישים וממליצה שלא לאשר את הבקשה. הבקשה נדחתה.

רחוב הרב רחמים נאוהרי
היה ציוני דגול, מיד אחרי עצמאותה של ישראל פעל מול הממסד האקדמי הצרפתי ע"מ שהשפה העברית תוכר ותילמד באלגיר. יזם את הקמתם של בתי הדין הרבניים מחוזיים באלגיריה ואת הקמתו של בית מדרש לרבנים באלגיר. ועדת האישים המליצה לא לאשר את הבקשה. הוועדה מקבלת את המלצת ועדת האישים וממליצה שלא לאשר את הבקשה. הבקשה נדחתה.

רחוב בנימין לוי
עלה לארץ בשנת 1932 עם הוריו והמשפחה קבעה את מושביה בעיר העתיקה בירושלים, שם לימד בתלמוד תורה לספרדים. עבד כסבל בתחנת אגד בירושלים.
ועדת האישים המליצה לא לאשר את הבקשה. הוועדה מקבלת את המלצת ועדת האישים וממליצה שלא לאשר את הבקשה. הבקשה נדחתה.

כיכר השולמית
שלומית לבית ארזי נולדה ב1917 בארגנטינה. בשנת 1925 עלתה עם משפחתה ארצה, התגוררה בעיר ירושלים ולמדה בעיר. לאחר נישואיה עברה להתגורר בבירות שבלבנון וב1947 העבירה מיוזמתה מידע בטחוני לישראל ע"י קשירת קשרים עם גורמים בכירים בממשלת לבנון.
הצילה אלפי יהודים שהגיעו ללבנון מארצות ערב ודאגה להעברתן לארץ ישראל דרך האויר, הים ויבשה.
ועדת האישים ממליצה לקבל את הבקשה. הוועדה מקבלת את המלצת ועדת האישים ומאשרת את הבקשה. הבקשה אושרה.

סמטת הרב שמואל ספראי
חתן פרס ישראל, ממייסדי בית הכנסת שי עגנון וממנהיגי הקהילה. עבר לגור בירושלים אחרי מלחמת ששת הימים. בשנת 1978 מונה לפרופ באוניברסיטה העברית. כתב וערך ספרים רבים בנושא תקופת בית שני. זה בפרסים רבים ובניהם: פרס בין צבי, פרס עיריית ירושלים לחומת ישראל ולחינוך ופרס ישראל בחקר ידע ארץ ישראל. ועדת האישים ממליצה לקבל את הבקשה. הוועדה מקבלת את המלצת ועדת האישים ומאשרת את הבקשה. הבקשה אושרה.

רחוב הרב בנימין אלון
מבוני ירושלים, כיהן כראש ישיבה, כשר וכחבר כנסת. הרב בני אלון פעל למען איחוד ירושלים באמצעות חידוש היישוב היהודי במזרח העיר. ייסד את ישיבת בית אורות בהר הצופים ועסק בגאולת קרקעות ובתים שהיו בבעלות יהודית עד שנת 48. ב2010 הקים את איגוד שדולת אוהדי ישראל בפרלמנטים ברחבי העולם ובמסגרתו פעל רבות לביסוס מעמדה הבינל של ירושלים כבירת ישראל.
ועדת האישים ממליצה לקבל את הבקשה. הוועדה מקבלת את המלצת ועדת האישים ומאשרת את הבקשה. הבקשה אושרה.

רחוב אוהד חיים גאולה
לוחם צנחנים שנפצע במערב ביירות ונפל במהלך אימון. היה מפקד מסור ונאמן, חייל ממדרגה ראשונה היה מבין ואוהב. הדאגה לזולת הייתה בראש מעיינו. ועדת האישים המליצה לא לאשר את הבקשה. הוועדה מקבלת את המלצת ועדת האישים וממליצה שלא לאשר את הבקשה. הבקשה נדחתה

מעלה מדרגות ע"ש מרדכי הלוי.
עלה מעיקר למעברות, מבוני ירושלים, חבר מועצת העיר וממיסיידי רמת שרת. מרדכי התגורר במשך 30 שנה בירושלים, הוא בנה את ביתו במו ידיו וביתו היה הבית הראשון שנבנה בשכונת רמת שרת ללא תשתיות בסיסיות. ועדת האישים המליצה לא לאשר את הבקשה. הוועדה מקבלת את המלצת ועדת האישים וממליצה שלא לאשר את הבקשה. הבקשה נדחתה.

 רחוב אברהם חי (אבי) נח
נספה באסון הכרמל בעת מיליו תפקידו במשימת הצלת חיים. נולד וגדל בירושלים, שירת שתים עשרה שנים בחיל האויר ולאחר מכן התגייס לשירות בתי הסוהר כקצין. נפל באסון הכרמל בעת מיליו תפקידו בדרכו לפינוי אסירי כלא "דמון" כאשר ראה כי האוטובוס נלכד בלהבות, פרץ את הדלת ובכך הציל את חיי שלושה מחבריו לקורס קצינים. על זאת ניתן לו עיטור המופת. ועדת האישים ממליצה לקבל את הבקשה. הוועדה מקבלת את המלצת ועדת האישים ומאשרת את הבקשה. הבקשה אושרה.

 סמטת וולטר כץ
מראשוני שכונת קרית שמואל ומפקדה במלחמת העצמאות.
ועדת האישים המליצה לא לאשר את הבקשה. הוועדה מקבלת את המלצת ועדת האישים וממליצה שלא לאשר את הבקשה. הבקשה נדחתה.

דרך מרים ודב
ע"ש מרים ודב הוכשטיין, אנשי תורה, צדקה וחסד, יקירי ירושלים.
מרים אהבה להעניק לנצרכים וסייעה לבנות ולשפץ גינות וגני משחקים בירושלים. שנים תרמו לעיר ירושלים מעל 10 גנים ציבוריים בכל רחבי העיר. דב לימד והטיף על חשיבות הצדקה, נתינת מעשר, התרומה לישראל ולירושלים וחשיבות המגורים בארץ ישראל. מרים ודב התגוררו ברחוב אבן עזרא והיו הולכים כל יום לגן האהוב עליהם – גן הגירפה. ועדת האישים ממליצה לקבל את הבקשה. הוועדה מקבלת את המלצת ועדת האישים ומאשרת את הבקשה. הבקשה אושרה.

דרך מנדל (ישראל ) קפלן
ממקימי הגן הבוטני האוניברסיטאי. מנדל (יליד קייפטאון) ממנהיגי יהדות דרום אפריקה. איש עסקים מצליח, פעיל ציוני נלהב. ועדת האישים המליצה לא לאשר את הבקשה וממליצה לאוניברסיטה לקרוא לגן הבוטני האוניברסיטאי על שמו. הוועדה מקבלת את המלצת ועדת האישים וממליצה שלא לאשר את הבקשה. הבקשה נדחתה

דרך ההולכים
תוואי נסיגת תושבי עטרות ונווה יעקב להר הצופים. טיילת זאת נמצאת בתוואי בו הלכו מכיני עטרות ונווה יעקב לעבר הר הצופים. ועדת האישים המליצה לא לאשר את הבקשה. הוועדה מקבלת את המלצת ועדת האישים וממליצה שלא לאשר את הבקשה. הבקשה נדחתה

איתורים:

גשר האלוף יוסף גבע
השם אושר בועדת שמות מיום 24.9.2019 ובישיבת המועצה מיום 26.9.2019.
איתור: מחלף רמת רחב, גשר העובר מעל רחוב אשר וינר.

רחוב ליה ון ליר
השם אושר בועדת שמות מיום 24.9.2019 ובישיבת המועצה מיום 26.9.2019.
איתור: רחוב ללא מוצא היוצא מצומת הרחובות גיא בן הינום ומעלה השלום לכיוון חניון הסינימטק.

כיכר ויקטור שם טוב
השם אושר בועדת שמות מיום 24.9.2019 ובישיבת המועצה מיום 26.9.2019.
איתור: בשכונת רמת שרת, כיכר ללא שם בצומת הרחובות קדיש לוז ובנימין דסקל.

מבוא פרופ זאב בן חיים
השם אושר בועדת שמות מיום 24.9.2019 ובישיבת המועצה מיום 26.9.2019.
איתור: מבוא מקורה להולכי רגל בין הרחובות אבא אבן והנשיא השישי. יוצא מרחוב מבקר המדינה ומגיע עד לרחוב זבולון האמר.

רחוב יצחק ארנסט נבנצל
השם אושר בועדת שמות מיום 24.9.2019 ובישיבת המועצה מיום 26.9.2019.
איתור: במורדות ארנונה, רחוב חדש בבנייה ללא שם מהשגרירות עד למחלף רמת רחל.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים